Stel AVG-cookies correct in

Sinds 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht in alle EU-lidstaten. Omdat de AVG bijzondere aandacht besteedt aan cookies en er voor website-exploitanten belangrijke nieuwe regelgeving van kracht wordt, hebben wij de belangrijkste informatie voor u op een rij gezet.

Rechtskonforme Cookie-Banner- und Consentlösung

AVG

Algemene verordening gegevensbescherming

Om u te helpen met zaken als AVG, CMP en toestemming, hebben we hier de meest gestelde vragen verzameld.

  • Wat is de AVG?

    GDPR staat voor General Data Protection Regulation, in het Engels staat het bekend als GDPR of General Data Protection Regulation. Dit is een verordening van de Europese Unie die regelt hoe particuliere bedrijven met persoonsgegevens moeten omgaan. De verordening is op 27 april 2016 in werking getreden en is verplicht sinds 25 mei 2018. Dit betekent dat de normen voor gegevensbescherming in de hele EU gestandaardiseerd en bindend zullen zijn . De AVG-tekst is vrij algemeen en is bedoeld om te worden omgezet in concreet nationaal recht. Hiervoor is de zogenaamde ePrivacy Verordening bedoeld.

  • Wat is de ePrivacy verordening?

    In de toekomst zal de ePrivacy verordening de omgang met persoonsgegevens regelen, met name in de elektronische communicatie (internet, e-mail, enz.). Het moet niet worden verward met het ePrivacy (“Cookiebeleid”), dat vóór de AVG van kracht werd en het gebruik van cookies beperkt. Omdat de AVG betrekking heeft op gegevensbescherming in het algemeen, hebben lidstaten meer specifieke wet- en regelgeving nodig voor specifieke gebruikssituaties. Gegevensbescherming op internet speelt een bijzonder belangrijke rol, omdat hier veel persoonlijke gegevens worden verzameld en verwerkt, vaak op een manier die niet transparant is voor de gebruiker. De ePrivacy verordening, die naar verwachting pas in 2025 in werking zal treden, zal strengere regels invoeren voor cookies en trackingtechnologieën. De combinatie van GDPR en ePrivacy regelgeving maakt het omgaan met cookies en andere trackingtechnologieën nog belangrijker.

Wie moet voldoen aan AVG-cookies?

Als het om online adverteren gaat, spelen DSGVO-cookies onder meer een rol:

  • de uitgever is gevestigd in de EU
  • de adverteerder is gevestigd in de EU
  • de bemiddelaars/netwerken/makelaars/… is/zijn gevestigd in de EU
  • de bezoeker van de website / ontvanger van de reclame is gevestigd in de EU
  • een betrokken derde partij (bijv. advertentieserverprovider) is gevestigd in de EU

Dit betekent dat de AVG ook van toepassing is op bedrijven die niet in de EU zijn gevestigd, maar wel reclame leveren aan EU-burgers .

Consent-Lösungen für Agenturen

Aan de veilige kant

Wat zijn persoonsgegevens volgens de AVG-tekst?

Persoonsgegevens vereisen een speciale bescherming. De term verwijst naar alle informatie met betrekking tot een identificeerbaar individu. In het bijzonder moet de gebruiker uitdrukkelijk toestemming geven voordat zijn gegevens kunnen worden verwerkt, opgeslagen of doorgegeven.

  • AVG-cookies opt-in en opt-out

    Deze toestemming wordt opt-in genoemd. U kent de procedure bijvoorbeeld uit nieuwsbrieven: U moet zich actief registreren en zelfs het e-mailadres bevestigen (double opt-in). Bedrijven mogen u geen ongevraagde reclame sturen.

    Sommige privacywetten, zoals de California CPRA (California Privacy Rights Act), die de voormalige CCPA (California Consumer Privacy Act) vervangt, voorzien bijvoorbeeld in een opt-out. In dit geval worden de cookies standaard ingesteld. De CPRA breidt de rechten van consumenten uit en introduceert strengere vereisten voor gegevensbescherming om de bescherming van persoonlijke informatie verder te verbeteren.

  • Bijzondere rechten van betrokkenen

    • Informatieplicht van de verantwoordelijke: U dient de bezoeker volledig en volledig te informeren over de verwerking van de gegevens. Dit omvat ook de doeleinden/doelen/intenties en andere ontvangers zoals externe providers. U moet de gebruiker ook informeren over zijn rechten in de AVG-cookieverklaring
    • Recht op informatie : Op verzoek van de betrokkene moet u volledige informatie verstrekken over of en welke gegevens u hebt opgeslagen of doorgegeven, met welk doel, enz.
    • Recht op rectificatie : Als de gebruiker instemt met de verwerking van de gegevens, moet u deze op verzoek corrigeren of bijwerken.
    • Recht op verwijdering (“om vergeten te worden”): de gebruiker kan zijn toestemming intrekken en onmiddellijke verwijdering gelasten.
    • Recht op beperking van de verwerking: De betrokkene kan u verzoeken het gebruik van de verzamelde gegevens te beperken, zelfs als de eerdere toestemming voorzag in een bredere verwerking.

Wat betekenen AVG-cookies voor mijn online marketing?

De AVG heeft de volgende specifieke betekenis voor online adverteren:

  1. Zonder toestemming is het plaatsen van cookies niet meer mogelijk. Dit betekent dat u alleen acties mag volgen waarvoor de gebruiker expliciet toestemming heeft gegeven. Alle andere cookies moeten worden geblokkeerd. U heeft een AVG-cookiekennisgevingstekst nodig.
  2. Het opslaan van persoonsgegevens is niet meer mogelijk zonder toestemming. In verband met online marketing geldt dit in het bijzonder voor het IP-adres van de bezoeker.
  3. Zonder toestemming is de overdracht van persoonsgegevens niet meer mogelijk. Zo mag je in het kader van OpenRTB of in de vorm van placeholders geen gegevens meer doorgeven zoals het IP-adres van de bezoeker.
Consent-Lösung für DSGVO, TTDSG, CCPA, PIPEDA

Artikel 9 AVG

Verwerking van speciale categorieën

De verwerking van persoonsgegevens is des te interessanter voor adverteerders, naarmate er meer gedetailleerde informatie over hun doelgroep beschikbaar is. De AVG beschermt bepaalde persoonsgegevens expliciet nog sterker.

  • beperkingen van gegevensverwerking

  • De verwerking van de volgende gegevens is daarom uitdrukkelijk verboden volgens artikel 9 AVG:
    • Etnische afkomst
    • Politieke meningen/Unie
    • geloof/religie
    • Genetische/biometrische gegevens
    • gezondheidsgegevens
    • seksuele geaardheid
  • Uitzonderingen in artikel 9 AVG

    Uitzonderingen worden gedefinieerd in Art. 9 Paragraaf 2 AVG:

    • De betrokkene stemt uitdrukkelijk in met de verwerking voor bepaalde doeleinden. De verwerking is noodzakelijk opdat de betrokkene zijn rechten kan uitoefenen en zijn verplichtingen kan nakomen.
    • Vitale interesses
    • Verwerking door een non-profitorganisatie in het kader van haar legitieme activiteit of lidmaatschap. Als de betrokkene bijvoorbeeld lid is van een politieke partij, kan hij de informatie over het lidmaatschap van een partij intern verwerken.
    • De betrokkene heeft de gegevens openbaar gemaakt
    • In juridische aspecten
    • Aanzienlijk openbaar belang
    • gezondheidszorg en arbeidsgeneeskunde
    • Openbare gezondheidszorg / noodhulp
    • Archiefwerk, wetenschappelijk, historisch onderzoek en beperkt voor statistiek

Artikel 9 AVG Cookiebanner

Derden plaatsen cookies en verzamelen gegevens op uw website. Als beheerder ben je verantwoordelijk voor het informeren van je bezoekers en het bevestigen van de cookies. Als derden persoonsgegevens willen verzamelen en verwerken in de zin van artikel 9 AVG, moet de AVG-cookiebanner de aangegeven doeleinden bevatten. Ze moeten daarom nog gevoeliger worden behandeld dan algemene uitspraken over leeftijd, geslacht, enz. Door transparantie krijgt u klanttevredenheid en een hogere acceptatiegraad. U krijgt ook meer omzet door advertentie-inkomsten van adverteerders op uw site.

IAB konformes CMP, DSGVO, TTDSP, CCPA und mehr

Wat betekenen AVG-cookies voor mijn website?

Als u een uitgever, uitgever, netwerk, SSP, bureau of adverteerder bent, zult u in de toekomst hoogstwaarschijnlijk toestemming van de gebruiker moeten verkrijgen. Hiervoor heeft u een toestemmingsbeheerprovider nodig, zoals onze toestemmingsmanager .

  • Cookiebanner AVG

    Een cookiebanner informeert de bezoeker over de geplaatste cookies en hoe ze werken . Cookies die nodig zijn om de website te laten functioneren, moeten (logischerwijs) geaccepteerd worden. De AVG-cookieverklaring mag geen vooraf ingestelde vinkjes bevatten. De wet schrijft niet voor hoe de AVG-cookiebanner eruit moet zien. Maak daarom gebruik van de speelruimte en vrijheid om de cookiemelding zo goed mogelijk te ontwerpen. Met de juiste knowhow ben je juridisch compliant en tegelijkertijd klantvriendelijk!

  • Stel GDPR-cookies in met consentmanager

    Met onze Consent Management Provider heeft u een volledig overzicht van de AVG-cookies die u gebruikt. Met kant-en-klare ontwerpen en teksten in ruim 30 talen kunt u direct aan de slag en bent u altijd AVG-compliant. De geïntegreerde cookiecrawler controleert uw website dagelijks op nieuwe aanbieders en blokkeert automatisch alle cookies zonder toestemming. Onze tool kan in elk gangbaar systeem worden geïntegreerd en is compatibel met vrijwel alle toepassingen. U kunt de AVG-cookiebanner aanpassen aan uw vormgeving en tekst en verdere instellingen maken, bijvoorbeeld met betrekking tot de knoppen. Het systeem maakt gebruik van A/B-testen om te bepalen welke instellingen het beste werken, oftewel de beste acceptatiegraad onder bezoekers hebben .

  • Gegevensbescherming eenvoudig gemaakt

    Als gebruikers gebruik maken van hun rechten, moeten ze onmiddellijk handelen. U moet volledige informatie verstrekken , de gegevens beperken of volledig verwijderen . Dit stelt u voor de uitdaging om al deze informatie te kunnen achterhalen, te verwerken en dienovereenkomstig te wijzigen. Met onze consentmanager is dit heel eenvoudig. Het levert u niet alleen waardevolle werktijd op , maar zorgt ook voor rechtszekerheid en een snelle verwerking van gebruikersvragen. Uw professionele reactie en voorbeeldige omgang met gevoelige gegevens zal de tevredenheid van uw klanten verhogen. Dit vergroot op zijn beurt het vertrouwen in uw bedrijf (in uw producten, diensten, etc.).

Pakketjes

Basic

0
Permanent gratis voor
een website
  • 5.000 weergaven / maand incl.
  • AVG-compatibel
  • Vooraf gemaakte ontwerpen
  • 1 kruip/week
  • Ondersteuning: tickets
  • aanvullend Bezichtigingen boekbaar
  • IAB TCF-compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • A/B-testen & optimalisatie
  • aanvullend gebruikersaccounts

Beginner

19
Maandelijks voor
een website
  • 100.000 weergaven / maand incl.
  • aanvullend Keer bekeken:0.1  / 1000
  • AVG-compatibel
  • Aanpasbare ontwerpen
  • 3 verkenningen/dag
  • Ondersteuning: tickets
  • A/B-testen & optimalisatie
  • IAB TCF-compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • aanvullend gebruikersaccounts
Erg populair

Standard

49
Maandelijks voor maximaal
3 websites of apps
  • 1 miljoen views / maand incl.
  • aanvullend Keer bekeken:0,05  / 1000
  • AVG-compatibel
  • IAB TCF -compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • Aanpasbare ontwerpen
  • A/B-testen & optimalisatie
  • 10 crawls/dag
  • Ondersteuning: Ticket & E-mail
  • aanvullend gebruikersaccounts

Agency

195
Maandelijks voor maximaal
20 websites of apps
  • 10 miljoen views / maand incl.
  • aanvullend Keer bekeken:0,02  / 1000
  • AVG-compatibel
  • IAB TCF -compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • Aanpasbare ontwerpen
  • A/B-testen & optimalisatie
  • 100 crawls/dag
  • 10 extra gebruikersaccounts
  • Ondersteuning: Ticket, e-mail & telefoon
  • Persoonlijke accountmanager

Enterprise

Op aanvraag
Maandelijkse prijs op basis van individuele overeenkomst
  • Elke weergave / maand
  • aanvullend Keer bekeken:0,02  / 1000
  • AVG-compatibel
  • IAB TCF -compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • Aanpasbare ontwerpen
  • A/B-testen & optimalisatie
  • Alle crawls/dag
  • enige toevoeging. gebruikersaccounts
  • Ondersteuning: Ticket, e-mail & telefoon
  • Persoonlijke accountmanager

Aansprakelijkheid en boetes

  • Volgens artikel 82 para. 2 AVG is iedereen die verantwoordelijk is voor de verwerking aansprakelijk voor schade. Omdat de bezoeker op uw website toestemming geeft voor de verwerking van persoonsgegevens, bent u verantwoordelijk voor het AVG-conforme toestemmingsbeheer.
  • Volgens artikel 83 para. 1 AVG moet in elk individueel geval effectief, proportioneel en (expliciet!) afschrikkend zijn. De hoogte van de sancties is afhankelijk van het type en de ernst van de overtreding tegen de AVG-cookies. De wetgever hecht veel belang aan gegevensbescherming. Uw klanten zien het op dezelfde manier. Naleving van de AVG is daarom in uw belang, zowel om financiële als om reputatieredenen.
  • Voorbeeld: Schendingen van de toestemming (zoals artikel 9 AVG) of schendingen van de rechten van de betrokkenen kunnen resulteren in een boete van maximaal 20 miljoen euro of 4% van de wereldwijde jaaromzet ; het hogere bedrag telt.
  • De handhaving van de AVG is de afgelopen jaren strenger geworden, waarbij aanzienlijke boetes worden opgelegd voor overtredingen. Recente uitspraken hebben aangetoond dat zowel gegevensbeheerders als gegevensverwerkers in gelijke mate aansprakelijk kunnen worden gesteld. In het bijzonder werden schendingen van de internationale richtlijnen voor gegevensoverdracht benadrukt, evenals de inzet van niet-conforme cookiebanners en de onrechtmatige verwerking van gegevens van kinderen. Daarom moeten bedrijven hun gegevensbeschermingspraktijken voortdurend herzien en aanpassen om hoge boetes te voorkomen en te voldoen aan de AVG-vereisten.

AVG-websitecontrole

Met onze gratis AVG-websitecheck kunt u uw site controleren op naleving van de AVG. De in consentmanager geïntegreerde cookie-crawler voert deze AVG-websitecontrole meerdere keren per dag uit om nieuwe aanbieders en cookies te vinden en te categoriseren. U zit dus altijd aan de veilige kant.

Cookie-Consent-Management und Cookie-Banner von consentmanager

Zorg er nu voor dat uw website voldoet aan de TTDSG/TDDDG

  • De Telecommunications Digital Services Data Protection Act (TDDDG) vervangt de TTDSG en is op 14 mei 2024 bijgewerkt. Het is aangepast om de Duitse wetgeving in overeenstemming te brengen met de Europese wet op digitale diensten (DSA). De (TDDDG) beschermt het telecommunicatiegeheim en stelt speciale regels op voor de bescherming van persoonsgegevens in de telecommunicatie en digitale diensten. Het stelt privacyvereisten vast met betrekking tot inkomende oproepen, onderdrukking van nummerherkenning, automatisch doorschakelen van oproepen en telefoongidsen voor eindgebruikers. Aanbieders van digitale diensten moeten technische en organisatorische maatregelen nemen om gegevens te beschermen en informatie te verstrekken over inventaris- en gebruiksgegevens. De wet regelt ook de bescherming van de privacy van eindapparaten en bepaalt de verantwoordelijke toezichthoudende autoriteiten voor gegevensbescherming in de telecommunicatie, rekening houdend met de verantwoordelijkheden volgens de staatswet en de Federal Data Protection Act.
  • Test consentmanager en bied uw bezoekers tastbare meerwaarde die vertrouwen schept. De afgelopen maanden zijn er meldingen geweest van datalekken en onvoldoende privacybescherming. Met een professionele vraag van de toestemmingsmanager laat u uw bezoekers zien dat u dit onderwerp zeer serieus neemt.
  • Sterker nog: u legt vanaf het begin alle beslissingen transparant in de handen van uw potentiële klanten. Dit heeft een positief effect op het imago en de ernst van uw website . Ze zorgen niet alleen voor naleving van de wetgeving inzake gegevensbescherming, maar ze investeren ook actief in de tevredenheid van bezoekers. Rankings en conversies kunnen worden geoptimaliseerd door het bouncepercentage te verlagen en de verblijfsduur te verlengen.
  • U kunt hier zien dat consentmanager niet alleen voor u vruchten kan afwerpen op het belangrijke niveau van gegevensbescherming. De nieuwe datawet is van strategisch belang sinds uiterlijk het besluit. Met consentmanager kunt u een holistische oplossing implementeren waarvan u als website-exploitant op vele niveaus profiteert. U kunt nu de eerste stappen zetten.

De geschiedenis van de AVG

Het Europees Parlement publiceert een eerste aanbeveling
De Commissie Burgerlijke Vrijheden, Justitie en Binnenlandse Zaken van het EU-Parlement houdt zijn eerste ‘oriëntatiestemming’
Europees Parlement, Raad en Commissie beëindigen onderhandelingen
De EU-commissie stemt voor onderhandelingen tussen de drie partijen
De EU-Raad aanvaardt de aanbeveling
Het EU-parlement aanvaardt de aanbeveling
De regelgeving treedt in werking
De regelgeving moet nu in alle lidstaten worden toegepast
Het Schrems II-arrest verklaart het EU-VS-privacyschild ongeldig
Er worden nieuwe standaardcontractbepalingen (SCC’s) geïntroduceerd voor internationale gegevensoverdrachten
De opvolger van Schrems II, het EU-VS Data Privacy Framework, wordt aangenomen
Er worden enorme AVG-boetes opgelegd aan Meta en andere technologiegiganten
Voortdurende ontwikkelingen op het gebied van gegevensbescherming en mondiale wetgeving inzake gegevensbescherming, inclusief updates van de ePrivacy verordening verwacht tegen 2025

Bitte beachten Sie: Obwohl der ConsentManager CMP viele Funktionen wie das Blockieren von Codes und Cookies von Drittanbietern bietet, verwenden nicht alle unserer Kunden alle Funktionen. Bitte beurteilen Sie unsere Funktionen daher nicht nur danach, wie unsere Kunden unser Tool verwenden.

We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TDDDG en ePrivacy

Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.

… en nog veel meer.

Veel Gestelde Vragen

Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?

Om je te helpen met zaken als AVG, CMP en toestemming, hebben we hier de meest voorkomende vragen verzameld.

In overeenstemming met de ePrivacy-verordening en AVG moeten cookies worden geselecteerd via opt-in. Dit betekent dat er geen van tevoren is geselecteerd (standaard). Volgens de AVG moet u expliciet en actief akkoord gaan met cookies als u de verwerking van de betreffende categorie wilt toestaan. Een AVG-cookiebanner legt de soorten cookies en hun gebruik uit. Toestemming is alleen verplicht voor die AVG-cookies die ervoor zorgen dat de website goed functioneert.

Met onze gratis AVG Website Check kun je controleren of jouw website de AVG-cookies correct accepteert
zet. Met de Consentmanager wordt de conformiteitscontrole automatisch uitgevoerd.

Om ervoor te zorgen dat cookies GDPR-compatibel zijn, hebben ze toestemming van de gebruiker nodig. je moet hem
informeer uitgebreid en volledig met een AVG-cookiebanner. Volgens de AVG zijn het cookies
te blokkeren zonder toestemming.

Houd er rekening mee dat we geen juridisch advies kunnen geven. Sommige punten van deze FAQ kunnen ook in de loop van de tijd veranderen of door rechtbanken anders worden geïnterpreteerd. Raadpleeg daarom altijd uw advocaat!