Aangepaste winkel cookie banner

hulpmiddel voor één
AVG-conforme gegevensbescherming

Het winkelsysteem gewijzigde Shop of gewijzigde eCommerce is open source winkelsoftware die bestaat sinds eind 2008. Sindsdien is het winkelsysteem continu doorontwikkeld en wordt het steeds wijdverbreider. Het winkelsysteem richt zich op veiligheid, gebruiksgemak en vooral stabiliteit. Uw aangepaste winkel AVG-compliant maken is essentieel voor wettelijk conforme winkelactiviteiten. Met een gewijzigde cookiemelding voor de winkel door een toestemmingsbeheerder kunt u deze vereiste eenvoudig implementeren.

We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TTDSG & ePrivacy ...

Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.

… en nog veel meer.

Let op: Hoewel de ConsentManager CMP veel functies biedt, zoals het blokkeren van codes van derden en cookies, gebruiken niet al onze klanten alle functies. Beoordeel onze functies niet alleen op basis van hoe onze klanten onze tool gebruiken.

Gewijzigde winkel in één oogopslag

De gewijzigde eCommerce-software is een gratis winkelsysteem dat is ontwikkeld onder de GPL (GNU General Public License). Modified eCommerce was voorheen bekend als xtcModified. Sinds de eerste presentatie in 2008 is er constant doorontwikkeld. Het ontwikkelteam achter gemodificeerde eCommerce update en optimaliseert voortdurend het winkelsysteem. Klanten en gebruikers moeten dus een foutloos winkelsysteem vinden dat de best mogelijke gebruikerservaring biedt. Door zo snel en snel mogelijk op nieuwe marktomstandigheden te reageren, moet het winkelsysteem altijd up-to-date zijn en de concurrentiepositie van de gebruikers waarborgen. De ontwikkelaars achter gewijzigd hechten bijzonder belang aan a stabiel programma, veiligheid en probleemloze afhandeling.

De aangepaste eCommerce-software heeft tal van sjablonen en ontwerpsjablonen die eenvoudig kunnen worden aangepast. Omdat het een open source-oplossing is, zijn onder andere levens van één gewijzigd sterke en actieve gemeenschap. Dit werkt samen aan verbeteringen, uitbreidingen en nieuwe functies. Deze community is ook verantwoordelijk voor het snel en langdurig onderhouden van het winkelsysteem zodat op lange termijn een stabiele werking mogelijk is. Verder ontwikkelt de community in samenwerking met gebruikers en de uitgevers van het winkelsysteem regelmatig verschillende demoshops uit verschillende sectoren en branches. Zo profiteert u als winkelier van reeds bestaande passende oplossingen voor uw eigen bedrijf.

Als gebruiker of winkelier heeft u de mogelijkheid: om deel te nemen aan de ontwikkeling van de open source-oplossing. Op deze manier kunt u bijvoorbeeld deelnemen aan de ontwikkeling van nieuwe functies of uitbreidingen in het forum.

De betrokkenheid van tal van externe bedrijven maakt het ook mogelijk om tal van bijkomende diensten aan te bieden. Deze kunnen worden geïntegreerd in aangepaste eCommerce. Deze en andere opties maken het mogelijk: bijna onbeperkte verscheidenheid aan mogelijkhedenom uw eigen winkelsysteem op te zetten en voortdurend uit te breiden.

In principe kan Modified Shop worden gebruikt door bedrijven van elke branche en grootte die actief zijn in online handel. Er moet rekening mee worden gehouden dat de gebruik knowhow vereist. Interventies zijn vereist voor kleine wijzigingen en aanpassingen. Door de actieve gemeenschap wordt er echter voldoende hulp gegeven. Ons eigen wikisysteem en forum helpen gebruikers om snel hun weg te vinden. Wel moet er rekening worden gehouden met een bepaalde inwerkperiode totdat uw eigen winkel aan uw eigen eisen en wensen voldoet.

Met de functionaliteit en de hoeveelheid verzamelde gegevens, Belang van een wettelijk conforme implementatie van cookiebeheer. Op dit punt speelt een aangepaste winkelcookienota een belangrijke rol.

Maak Modified Shop AVG-compatibel:

Gewijzigde cookieverklaring voor winkels

Elke exploitant van een gewijzigde winkelpagina is verplicht om zijn gewijzigde winkel AVG-compliant te maken. Dit omvat ook het beheer van toestemming voor cookies in de zin van: Toestemming voor het gebruik van cookies. Cookies (die technisch niet noodzakelijk zijn) mogen in principe alleen worden geplaatst als de duidelijke en uitdrukkelijke toestemming van uw gebruikers is gegeven. Dit blijkt uiterlijk uit het arrest van het EHvJ (Europees Hof van Justitie) over het onderwerp cookies. De praktische uitvoering van de toestemming moet de vorm aannemen van een dubbele opt-in. Uw bezoekers moeten daarom de mogelijkheid hebben om akkoord te gaan met het verzamelen van gewijzigde winkelcookies of deze direct te weigeren wanneer ze uw winkel bezoeken. Dit kan worden geïmplementeerd met een gewijzigde cookiemelding voor de winkel. Enerzijds moet deze banner een duidelijke aanduiding bevatten van het type en de omvang van het verzamelen en verwerken van cookies. Bovendien moet de gewijzigde cookiemelding van de winkel uw gebruikers de mogelijkheid bieden om hun toestemming te verlenen of te weigeren. Alleen met deze opt-in is het mogelijk om de gewijzigde winkel en de AVG op elkaar af te stemmen.

In termen van een juridisch veilige implementatie van de cookietoestemming Beheerder van toestemming voor cookies gebruiken. CMP's (Consent Management Providers) bieden deze aan. Ze helpen ervoor te zorgen dat gebruikers elke keer dat ze uw gewijzigde winkelpagina bezoeken een toestemmingsoptie hebben. Het plaatsen van de eerste cookie is alleen toegestaan na toestemming.

Voldoet uw website aan de eisen? Ontdek het met onze checklist

Download de checklist

pakketjes

basis

Gratis

  • Overzicht
  • Max. paginaweergaven per maand

    5.000
  • Extra pageviews (prijs per 1000)

    niet mogelijk
  • max. websites / max. Apps

    1
  • AVG-compatibel

  • Ontwerpen / aanpassingen
  • Vooraf gemaakte ontwerpen / direct aan de slag

  • Cookie-crawler
  • Kruipers per week

    1
  • Ondersteuning / SLA
  • Ondersteuning per ticket

standaard
weg

49 €
per maand

  • Overzicht
  • Alle functies van het basispakket plus:

  • Paginaweergaven / maand inbegrepen

    1.000.000
  • Extra pageviews (prijs per 1000)

    € 0,05
  • IAB TCF-compatibele CMP

  • max. websites / max. Apps

    3
  • Ontwerpen / aanpassingen
  • Alle functies van het basispakket plus:

  • Uw bedrijfslogo

  • Creatie van uw eigen ontwerpen

    3
  • Verander de teksten

  • A/B testen en optimaliseren

  • Cookie-crawler
  • Crawlers per dag

    10
  • Ondersteuning / SLA
  • Ondersteuning per ticket

  • Ondersteuning per e-mail

Bureauweg

195 €
per maand

  • Overzicht
  • Alle functies van het standaardpakket plus:

  • Paginaweergaven / maand inbegrepen

    10.000.000
  • Extra pageviews (prijs per 1000)

    € 0,02
  • max. websites / max. Apps

    20ste
  • Ontwerpen / aanpassingen
  • Creatie van uw eigen ontwerpen

    20ste
  • A/B testen en optimaliseren

  • Gebruikersaccounts
  • Alle functies van het standaardpakket plus:

  • Extra gebruikersaccounts

    10
  • Gebruikersrechten

  • Cookie-crawler
  • Crawlers per dag

    100
  • Ondersteuning / SLA
  • Ondersteuning per ticket

  • Ondersteuning per e-mail

  • Telefonische ondersteuning

Ondernemingweg

Neem contact op

  • Overzicht
  • Alle functies van het Agency pakket plus:

  • Paginaweergaven / maand inbegrepen

    35.000.000
  • Extra pageviews (prijs per 1000)

    € 0,02
  • max. websites / max. Apps

    onbeperkt
  • Ontwerpen / aanpassingen
  • Creatie van uw eigen ontwerpen

    individueel
  • Gebruikersaccounts
  • Alle functies van het standaardpakket plus:

  • Extra gebruikersaccounts

    individueel
  • Gebruikersrechten

  • Cookie-crawler
  • Crawlers per dag

    300
  • Ondersteuning / SLA
  • Ondersteuning per ticket

  • Ondersteuning per e-mail

  • Telefonische ondersteuning

  • Toegewijde ondersteuning

  • SLA

    99.9%
  • wit label
  • White label-oplossing

  • Verwijdering van het consentmanager.net-logo

  • CMP met uw eigen domein

    Aangepaste cookieverklaring voor winkel: behoeften en vereisten

    In principe heeft elke commercieel geëxploiteerde website (inclusief webshops) het opnemen van cookies nodig. De noodzaak gaat verder dan de technisch noodzakelijke cookies. Analyse- en trackingtools werken ook met cookies. Een competitieve werking van de webshop is zonder deze tools nauwelijks denkbaar. In principe moet voor bijna elke gegevensverzameling een aparte cookie worden aangemaakt. Het gebruik van cookies vereist de uitdrukkelijke toestemming van uw gebruikers. Uiterlijk sinds de uitspraak van het HvJ is het daarom essentieel om deze toestemming te vragen. Dit kan worden geïmplementeerd met een duidelijke gewijzigde cookiemelding van de winkel. Dit bericht in de vorm van een banner geeft gebruikers de mogelijkheid om technisch onnodige cookies te accepteren of te weigeren.

    Een goede gewijzigde cookiemelding van de winkel kan idealiter eenvoudig in de winkel worden geïntegreerd zonder de functionaliteit aan te tasten. Toestemmingsbeheer moet altijd zonder technische hindernissen zijn actiegericht zijn. In de Selectie van de toestemmingsmanager je moet aandacht blijven besteden aan interfaces naar andere systemen en oplossingen die mogelijk worden gebruikt. Als u een internationale aanbieder bent, is de meertaligheid van de gewijzigde cookiemelding van de winkel van groot belang. Na de succesvolle integratie van de code voor Cookie Consent in uw aangepaste eCommerce-winkel, wordt elke cookie die niet absoluut noodzakelijk is automatisch geblokkeerd. De cookies worden alleen verzameld en geanalyseerd na het geven van toestemming.

    Blijf op de hoogte!

    Abonneren op de nieuwsbrief

    Beheer van toestemming voor cookies: normen en functionaliteit

    Er is een raamwerk opgesteld om cookies te verzamelen en te verwerken. Dit is gepubliceerd door de branchevereniging IAB Europe (Interactive Advertising Bureau). Het raamwerk heet Transparency and Consent Framework (TCF) en heeft zich gevestigd als de standaard die wordt gebruikt voor Cookie Consentmanager. Het raamwerk werd oorspronkelijk gepresenteerd in april 2018 en heeft tot doel het proces voor het verkrijgen van toestemming voor cookies te standaardiseren. In mei 2020 is de herziene versie TCF 2.0 gepresenteerd.

    De raamvordering bestaat uit de Alle informatie over de toestemming van een gebruiker begrijpen. Dit gebeurt langs de hele leveringsketen van de afgespeelde reclame. In principe zijn alle dienstverleners en andere personen die bij dit proces betrokken zijn, afhankelijk van de informatie of er al dan niet toestemming is gegeven. Bij de weergave van reclamebanners is in principe een groot aantal dienstverleners betrokken.

    Bepaalt eerst a Op IAB gebaseerde cookietoestemmingsmanagerof de gebruiker zijn toestemming heeft gegeven of niet. Vervolgens wordt bepaald welke cookies en in hoeverre de verwerkingsmaatregelen zijn goedgekeurd. Deze vaststelling van toestemming is de basis voor het genereren van een toestemmingsreeks. Dit wordt ook aangemaakt in een cookie. Hierdoor kunnen ook andere aanbieders van toestemmingsbeheer de toestemming van een gebruiker voorlezen.

    Vrijwel elke commercieel georiënteerde winkelsite verzamelt verschillende gegevens via cookies waarvoor toestemming nodig is. Zelfs het gebruik van een eenvoudig analyse-instrument wordt geassocieerd met het verzamelen van dergelijke gegevens. Als online retailer die Europese klanten aanspreekt en gebruikersgegevens verzamelt via de winkelpagina, Coördinatie van winkel wijzigen en AVG is daarom absoluut noodzakelijk. De eerste niet-technisch noodzakelijke cookie mag pas worden geplaatst na uitdrukkelijke toestemming.

    Aangepaste cookieverklaring voor winkels en de voordelen ervan

    Het gebruik van de gewijzigde cookiemelding voor de winkel is een belangrijke stap om de gewijzigde winkel AVG-compliant te maken. Een goede cookiemanager heeft echter nog een aantal andere voordelen voor winkelactiviteiten. Dit omvat een positieve gebruikerservaring en een langere verblijftijd. Een goede aangepaste winkel is precies op de wensen van uw doelgroep uitgelijnd. Het doel is een uitstekende gebruikerservaring.

    Verblijfstijd en acceptatiegraad

    Gebruikerservaring kan worden onderverdeeld in statistieken zoals: Acceptatiepercentage en bouncepercentage uitdrukken. Beide parameters hangen nauw samen met de tijd dat uw gebruikers op de website blijven. Het bouncepercentage moet zo laag mogelijk zijn, terwijl het acceptatiepercentage zo hoog mogelijk moet zijn.

    U kunt dit doen met een goede toestemmingsmanager Bereiken van hogere acceptatiepercentages en kleinere bouncepercentages. Hierdoor blijven uw klanten of bezoekers langer. Dit vergroot de kans op een conversie, bijvoorbeeld in de vorm van een aankoop of andere transactie afronding. De belangrijke doelen van klantenwerving en langdurige klantloyaliteit kunnen alleen op de lange termijn worden bereikt als het bouncepercentage laag is. Een aangepaste winkelcookie-hint helpt om lagere bouncepercentages en hogere acceptatiepercentages te bereiken. De cookiemelding van de gewijzigde winkel levert dus een belangrijke bijdrage aan het volledig benutten van het potentieel van uw gewijzigde winkel in overeenstemming met de AVG.

    De voordelen vindt u zowel aan uw kant als exploitant van de winkel als aan de kant van uw klanten. Terwijl klanten de gemoedsrust hebben dat hun behoefte aan privacy serieus wordt genomen, profiteert u van: Rechtszekerheid bij de uitvoering. Deze positieve gebruikerservaring zorgt ervoor dat klanten langer blijven en verhoogt de conversieratio. Zo ook deze positieve gebruikerservaring van klanttevredenheid voordeel. Dit heeft weer impact op de klantloyaliteit en draagt ertoe bij dat klanten graag bij je terugkomen. Een positieve gebruikerservaring is ook gunstig voor wat betreft zoekmachineoptimalisatie (SEO): Aangezien zoekmachines de gebruikerservaring meenemen in de rankings, kan een positieve ervaring een gunstig effect hebben op de positie in de zoekresultatenlijsten.

    Met een goede consentmanager heb je constant realtime overzicht van de actuele acceptatie- en bouncepercentages op je webshop. Hiermee heeft u op elk moment inzicht in het actuele gedrag van uw klanten wanneer zij uw winkel bezoeken. Met dit waardevolle inzicht in het huidige klantgedrag krijgt u er ook een belangrijke conclusie over mogelijk optimalisatiepotentieel.

    internationaliteit

    Meertalige gewijzigde cookieverklaring voor winkels

    Als je er een hebt Winkelen met een internationale focus werken, is meertaligheid een essentiële vereiste. De meeste winkeliers stemmen hun winkels af op klanten in verschillende talen en in verschillende landen. Daarom moet een gewijzigde cookiemelding van de winkel altijd in meerdere talen kunnen worden weergegeven, in ieder geval in de talen van de landen in het AVG-gebied. De Toestemmingsmanager is geschikt voor: meer dan 30 talen en kan uw klanten automatisch de gewijzigde winkelcookiemelding in hun taal laten zien.

    Ontvankelijkheid

    Aanpassing aan verschillende eindapparaten en besturingssystemen

    Gezien de landelijke verspreiding van mobiele devices en de frequente mobiele toegang tot winkels, responsieve aanpassing van de presentatie van webinhoud standaard tegenwoordig. Dit heeft ook invloed op de weergave van de gewijzigde cookiemelding van de winkel. Alle content moet zich aanpassen aan het gebruikte eindapparaat, maar ook aan het besturingssysteem en de schermgrootte. Het type weergave in de cookie-toestemmingsmanager wordt automatisch aangepast aan de apparaten die door uw klanten worden gebruikt van waaruit ze toegang krijgen tot uw winkel. Het uiterlijk past zich zowel aan het betreffende besturingssysteem (bijv. Android of iOS) als aan het gebruikte eindapparaat (bijv. smartphone of tablet) aan. Op deze manier is dat Toestemmingsmanager voor alle gangbare apparaten geschikt, en de gewijzigde shop-cookie-hint kan in bijna alle situaties worden gebruikt. Ongeacht het type toegang, is de gewijzigde AVG-naleving van de winkel gegarandeerd.

    Aanbevolen door advocaten en gegevensbeschermingsfunctionarissen ...


    Gewijzigde winkel cookie-melding:

    Verdere voordelen op een rij

    De inzet van een doordachte consentmanager biedt u ook een aantal: aanpasbare ontwerpopties. De gewijzigde cookiemelding van de winkel kan individueel worden ontworpen en bijvoorbeeld worden aangepast aan uw eigen huisstijl.

    Bovendien biedt een aanbieder van toestemmingsbeheer u de voordelen van de: Advertentieblokkering. Dit betekent dat alle advertentiemedia die op de winkelwebsite worden gebruikt effectief kunnen worden voorkomen totdat uw bezoekers hun toestemming hebben gegeven.

    Naast gegevensbescherming en de afstemming van gewijzigde winkel en AVG, blijft een toestemmingsmanager bijdragen dataveiligheid Bij. Beveiligde opslag van de informatie is mogelijk op de (uitsluitend Europese) servers. Bovendien zorgen geautomatiseerde updates van de toestemmingsmanager ervoor dat de huidige beveiligingsstandaarden altijd aanwezig zijn.

    Een ander voordeel is te vinden in de geïntegreerde A/B-testprocedures. De A/B-testen worden gebruikt om de optimale instellingen (bijvoorbeeld het best mogelijke ontwerp) te vinden voor de gewijzigde cookiemelding van de winkel. Hierdoor wordt de cookiebanner automatisch geoptimaliseerd.

    FAQ

    Met een aangepaste winkel cookie hint kun je speel een banner, die expliciet om toestemming vraagt. Zodra een potentiële klant uw website bezoekt, wordt hij geconfronteerd met de banner. De eerste niet-technisch vereiste cookie kan pas worden geplaatst na het geven van toestemming. Het gaat om de implementatie van een opt-in procedure, die ten laatste sinds het arrest van het HvJ is voorzien en vereist met betrekking tot de afstemming van gewijzigde winkel en DSGVO.

    In principe toegestaan technisch noodzakelijke cookies, ook zonder toestemming ingesteld zijn. Voor alle andere is uitdrukkelijke toestemming vereist. De eerste niet-essentiële cookie mag pas worden geplaatst nadat uw bezoekers zich hebben aangemeld.

    Als een bezoeker weigert toestemming te geven voor het gebruik van cookies, worden deze cookies niet geplaatst. Daarmee heb je bijvoorbeeld geen tracking- of analysegegevens meer, aangezien deze niet worden verzameld of verzonden. Als banner bevat de gewijzigde cookiemelding van de winkel verschillende opties voor het type en de reikwijdte van de toestemming.

    CMP

    Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?

    Als u niet zeker weet of u een CMP nodig heeft of niet, neem dan contact met ons op - wij helpen u de juiste oplossing voor uw bedrijf te vinden!

    Contact