Cookieverklaring JTL Store:

Rechtszekerheid
Gegevensbescherming met de toestemmingsmanager

JTL is een ERP-systeem (Enterprise Resource Planning) en een e-commerce winkeloplossing uit één hand: dit betekent dat JTL Shop tal van functies ondersteunt die essentieel zijn voor het bedrijf, van inkoop en artikelonderhoud tot logistiek en verzendingsorganisatie. Bij het onderhouden van uw JTL-winkel is het noodzakelijk om af te stemmen op de voorschriften voor gegevensbescherming vereisten van de AVG essentieel. De eerste JTL shop-cookie mag pas worden geplaatst nadat uw bezoekers hun uitdrukkelijke toestemming hebben gegeven. Met een JTL shop cookiemelding zorgt u voor een juridisch veilige opt-in door uw klanten. De creatie slaagt in een paar eenvoudige stappen met een JTL-cookie-plug-in.

We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TTDSG & ePrivacy ...

Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.

… en nog veel meer.

Let op: Hoewel de ConsentManager CMP veel functies biedt, zoals het blokkeren van codes van derden en cookies, gebruiken niet al onze klanten alle functies. Beoordeel onze functies niet alleen op basis van hoe onze klanten onze tool gebruiken.

JTL: een ERP- en winkelsysteem in één oogopslag

Wat biedt JTL?

JTL staat voor ERP-systeem en geïntegreerde e-commerce oplossingen uit één hand. Het JTL-winkelsysteem is nu inbegrepen meer dan 35.000 postorderbedrijven voor gebruik. JTL Shop wordt gebruikt voor de complete organisatie van online handel in alle belangrijke zakelijke gebieden. Dit gaat van inkoop en productmanagement tot verkoop en distributie. De ERP-oplossing zorgt ook voor de betalings- en orderverwerking en de logistieke organisatie. Centraal in het aanbod staat het voorraadbeheersysteem van JTL.

Het merchandise management systeem (WaWi) is gratis verkrijgbaar bij JTL Shop. Het product is ontworpen voor duidelijkheid en efficiënte verwerking. de Softwareoplossingen van het systeem zijn modulair opgebouwd en zijn daarom gericht op gebruikers met verschillende eisen. Het systeem is geschikt voor gebruikers van verschillende industrieën en bedrijfsgroottes

De claim om passende oplossingen te leveren voor verschillende behoeften komt ook tot uiting in de uitgebreide tarieven. De gratis versie van JTL Shop (Community Edition) is gebaseerd op open source en is bijvoorbeeld gericht op kleine en middelgrote winkels. Al met al biedt JTL zijn gebruikers vijf versies: ze zijn gericht op bedrijven van kleine start-ups tot internationale bedrijven. Dit is een geweldige prijs en prestatie flexibiliteit gegeven.

Toegang tot de JTL Shop is gratis en vereist de registratie van een gebruikersaccount. Ook is hij afhankelijk van het downloaden van het gratis merchandise management systeem JTL-WaWi. Als alternatief hebben gebruikers de mogelijkheid om de fabrikant de installatie via hun server te laten uitvoeren. Bij deze gehoste variant hoeven gebruikers alleen de winkel zelf in te richten. JTL Shop biedt tal van extensies en plug-ins om de functionaliteit aan te passen aan verschillende uitdagingen. Dit omvat een JTL Cookie-plug-in.

Voldoet uw website aan de eisen? Ontdek het met onze checklist

Download de checklist

Front-end en back-end

De voorkant is ontworpen voor duidelijkheid en intuïtieve bediening. De heldere en moderne vormgeving moet ook nieuwe bezoekers in staat stellen snel hun weg te vinden. ook een duidelijk en beknopt ontworpen JTL Shop Cookie Hint werkt met de JTL Cookie Plugin van Consentmanager. JTL Shop biedt opties zoals zoekfuncties, detailoverzichten en categorieën voor verschillende artikelen. Video's of foto's zijn ook mogelijk in JTL Shop. JTL denkt ook aan zoekmachineoptimalisatie. JTL Shop ondersteunt bijvoorbeeld metatitels, metabeschrijvingen en zoekmachinevriendelijke URL's. Anderzijds profiteren ook klanten en bezoekers van het overzicht en dus van een positieve gebruikerservaring.

dankzij Ontvankelijkheid de weergave van de winkel past zich te allen tijde aan het door de klant gebruikte eindapparaat aan. Of gebruikers nu vanaf hun desktop, smartphone of app de JTL-shoppagina openen, goed navigeren en bekijken is in ieder geval mogelijk. Bijzonder in vergelijking met andere winkelsystemen is dat de functies niet themaafhankelijk zijn. Alle aangeboden thema's hebben hetzelfde scala aan functies. Alle thema's en sjablonen worden responsive aangepast aan de eisen van het betreffende eindapparaat. Andere websites en externe providers bieden extra thema's, sjablonen en thema's, waarvan sommige gratis zijn, terwijl voor andere wordt betaald.

De backend stelt winkeliers in staat om ongecompliceerde administratie, ook in het Duits. De backoffice is ook gericht op beginners, die met een beetje gewenning de belangrijkste instellingen kunnen maken. De menu's zijn elk voorzien van tips en verdere informatie over de menu-items en opties. Vanuit de backoffice kunnen gebruikers ook manieren vinden om andere geïntegreerde programma's van de ontwikkelaar te gebruiken. JTL Shop wordt aangevuld met tal van interfaces. Het winkelsysteem heeft al alles wat nodig is voor een succesvolle winkeloperatie af fabriek interfaces. Het geïntegreerde goederenbeheersysteem is gratis en kan op elk moment naadloos worden geïntegreerd in de JTL-winkel.

Blijf op de hoogte!

Abonneren op de nieuwsbrief

pakketjes

basis

Gratis

  • Overzicht
  • Max. paginaweergaven per maand

    5.000
  • Extra pageviews (prijs per 1000)

    niet mogelijk
  • max. websites / max. Apps

    1
  • AVG-compatibel

  • Ontwerpen / aanpassingen
  • Vooraf gemaakte ontwerpen / direct aan de slag

  • Cookie-crawler
  • Kruipers per week

    1
  • Ondersteuning / SLA
  • Ondersteuning per ticket

standaard
weg

49 €
per maand

  • Overzicht
  • Alle functies van het basispakket plus:

  • Paginaweergaven / maand inbegrepen

    1.000.000
  • Extra pageviews (prijs per 1000)

    € 0,05
  • IAB TCF-compatibele CMP

  • max. websites / max. Apps

    3
  • Ontwerpen / aanpassingen
  • Alle functies van het basispakket plus:

  • Uw bedrijfslogo

  • Creatie van uw eigen ontwerpen

    3
  • Verander de teksten

  • A/B testen en optimaliseren

  • Cookie-crawler
  • Crawlers per dag

    10
  • Ondersteuning / SLA
  • Ondersteuning per ticket

  • Ondersteuning per e-mail

Bureauweg

195 €
per maand

  • Overzicht
  • Alle functies van het standaardpakket plus:

  • Paginaweergaven / maand inbegrepen

    10.000.000
  • Extra pageviews (prijs per 1000)

    € 0,02
  • max. websites / max. Apps

    20ste
  • Ontwerpen / aanpassingen
  • Creatie van uw eigen ontwerpen

    20ste
  • A/B testen en optimaliseren

  • Gebruikersaccounts
  • Alle functies van het standaardpakket plus:

  • Extra gebruikersaccounts

    10
  • Gebruikersrechten

  • Cookie-crawler
  • Crawlers per dag

    100
  • Ondersteuning / SLA
  • Ondersteuning per ticket

  • Ondersteuning per e-mail

  • Telefonische ondersteuning

Ondernemingweg

Neem contact op

  • Overzicht
  • Alle functies van het Agency pakket plus:

  • Paginaweergaven / maand inbegrepen

    35.000.000
  • Extra pageviews (prijs per 1000)

    € 0,02
  • max. websites / max. Apps

    onbeperkt
  • Ontwerpen / aanpassingen
  • Creatie van uw eigen ontwerpen

    individueel
  • Gebruikersaccounts
  • Alle functies van het standaardpakket plus:

  • Extra gebruikersaccounts

    individueel
  • Gebruikersrechten

  • Cookie-crawler
  • Crawlers per dag

    300
  • Ondersteuning / SLA
  • Ondersteuning per ticket

  • Ondersteuning per e-mail

  • Telefonische ondersteuning

  • Toegewijde ondersteuning

  • SLA

    99.9%
  • wit label
  • White label-oplossing

  • Verwijdering van het consentmanager.net-logo

  • CMP met uw eigen domein

    De Cookieverklaring van JTL Shop en de noodzaak ervan onder de wetgeving inzake gegevensbescherming

    Juridische achtergrond van toestemming voor cookies

    Elke webshop maakt gebruik van cookies. Sommige ervan zijn technisch essentieel voor de werking van de website. Andere zijn niet verplicht, maar van groot voordeel voor winkelactiviteiten. Deze omvatten bijvoorbeeld analyse- en trackingcookies, die informatie geven over gebruikersgedrag en dus winkelprestaties.

    Elk gebruik van cookies dat verder gaat dan de puur technische vereiste, vereist dat: uitdrukkelijke toestemming door de gebruikers. Voordat de eerste niet-essentiële JTL shop-cookie wordt geplaatst, moet de toestemming van de klant worden verkregen. Dat blijkt uit het arrest van het HvJ (Europees Hof van Justitie) van uiterlijk juli 2019. Sindsdien bestaat er een uitdrukkelijke verplichting om bezoekers een opt-in mogelijkheid te geven. Tot op heden hebben bezoekers op de meeste pagina's bezwaar kunnen maken tegen het gebruik van cookies. De standaard was echter dat cookies altijd werden geplaatst. Dit was een opt-out. Sinds de uitspraak van het HvJ is het verplicht om gebruikers eerst om toestemming te vragen. Pas als dit is gebeurd, mag de eerste technisch niet-essentiële JTL shop-cookie worden geplaatst. Deze Arrest ter versterking van de gegevensbescherming en is direct gerelateerd aan de AVG.

    Voor exploitanten van een website, in het bijzonder een winkel, betekent dit met name dat populaire tools zoals Google Analytics of andere tracking cookies toestemming nodig hebben. Dit kan met een Cookieverklaring JTL Store implementeren. Een juridisch veilige opt-in kan worden uitgevoerd door een toestemmingsmanager die elke keer dat de pagina wordt opgeroepen door potentiële klanten een duidelijke JTL-winkelcookiemelding laat horen. De JTL Shop Cookieverklaring moet gebruikers duidelijk informeren over het verzamelen en verwerken van cookies. Daarnaast moet de JTL Shop Cookieverklaring bezoekers en klanten de mogelijkheid bieden om akkoord te gaan met deze cookieverzameling of deze te weigeren.

    De wettelijk conforme realisatie maakt een JTL shop cookiemelding mogelijk. Een JTL Shop Cookie Plugin biedt een dergelijke dienst aan en draagt zo bij aan: Juridisch veilige toestemming voor cookies Bij. Als de gebruiker zijn toestemming heeft gegeven, kan in de eerste plaats de eerste technisch onnodige cookie worden geplaatst.

    Blijf op de hoogte!

    Abonneren op de nieuwsbrief

    Cookieverklaring JTL Shop: Noodzaak en noodzaak

    Het gebruik van cookies is gebruikelijk in online winkels en in e-commerce in het algemeen. Dit heeft niet alleen invloed op de puur technische winkelwerking, maar ook op de economisch noodzakelijke reclame- en analysemaatregelen. Voor verschillende activiteiten zoals tracking of prestatieanalyse moet een aparte JTL-shopcookie worden ingesteld. Omdat het volgens de uitspraak van het Hof van Justitie een expliciete vereiste is om uitdrukkelijk om toestemming te vragen, hebben winkeliers er een duidelijke en wettelijk conforme JTL Shop Cookieverklaring.

    Gaat het over hen? Een JTL Cookie-plug-in kiezen, moet aandacht worden besteed aan bepaalde prestatiekenmerken en functies die de bijbehorende toestemmingsmanager moet bieden. Een goed doordachte JTL cookiebanner kan eenvoudig en zonder technische drempels in een JTL shop worden geplaatst. De JTL-cookiebanner moet reageren op de apparaten en besturingssystemen die toegang krijgen. Zodra de code voor de JTL Cookie Consent in de pagina is geïntegreerd, wordt elke cookie die niet essentieel is voor de technische werking van de pagina automatisch geblokkeerd. Verder zorgt een goede JTL cookie plugin daar voor compatibiliteit naar andere gebruikte oplossingen of winkelcomponenten. In dit kader moet er ook voor gezorgd worden dat de nodige interfaces beschikbaar zijn.

    Het is belangrijk voor internationale leveranciers om: meertaligheid respecteren. Een goede JTL-cookie-plug-in wordt automatisch weergegeven in de taal van de bezoekende gebruiker en moet minimaal de talen van het AVG-gebied dekken.

    Standaarden en kaders voor de JTL Shop Cookie Management

    Er is een gestandaardiseerd kader voor toestemming voor cookies. Uitgegeven door de branchevereniging IAB Europe (Interactive Advertising Bureau). Transparantie- en toestemmingskader (TCF) zorgt standaard voor wettelijk conform cookiebeheer. De TCF werd voor het eerst geïntroduceerd in 2018 en is nu beschikbaar in versie TCF 2.0. Via dit framework wordt toestemming voor het verwerken van cookies verkregen. Op deze standaard is een moderne JTL-cookie-plug-in gebaseerd.

    De uitgever van dit raamwerk streeft ernaar om informatie over de status van toestemming voor cookieverwerking op een gestandaardiseerde manier bij te houden. De informatie moet traceerbaar zijn op basis van de hele leveringsketen (reclame of andere diensten). Het gaat erom dat iedereen die bij het proces betrokken is (adverteerders en dienstverleners) toegang heeft tot deze informatie. Bij het tonen van reclamemateriaal is een groot aantal deelnemers betrokken. Deze zijn afhankelijk van de status van toestemming (Type en omvang van het gebruik van cookies) om geïnformeerd te worden.

    Hiervoor wordt met een JTL-cookie-plug-in op basis van het IAB-framework eerst bepaald of gebruikers hun toestemming en toestemming hebben gegeven voor het gebruik en de verwerking van cookies. In de tweede stap identificeert de JTL Cookie Plugin met welke cookies de gebruiker heeft ingestemd. Hieronder valt ook informatie over de mate van gebruik die door de bezoeker is toegestaan. Op basis van deze informatie over het type en de omvang van de toestemming maakt de toestemmingsmanager de zogenaamde toestemmingsstring aan. Deze is weer gebaseerd op een JTL shop cookie. Zo kan een JTL-cookie-plug-in of een toestemmingsmanager op elk moment niveau van overeenstemming van een bezoeker van de JTL shop cookiemelding.

    JTL Cookie Plugin en de voordelen voor klanten

    De voordelen van de JTL Shop Cookie Notice zijn ook en vooral duidelijk aan de kant van bezoekers, klanten en potentiële klanten. Deze hebben er een recht op privacy. Met een cookiemelding van JTL shop wordt deze behoefte serieus genomen. Met de JTL Shop Cookie Notice krijgen klanten de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen het aanmaken en verwerken van cookies. Dit draagt op zijn beurt bij aan een gunstige gebruikerservaring Bij. Op de lange termijn leidt dit tot klantenwerving en klantenbinding. Dit verhoogt zowel het aantal winkelklanten als de Klanttevredenheid.

    JTL Shop Cookieverklaring en de voordelen voor winkelexploitanten

    De JTL shop cookie hint heeft verschillende voordelen voor winkeliers. Een van de essentiële hoekstenen van succesvolle winkeloperaties is een: positieve gebruikerservaring: Gebruikers moeten op de pagina blijven en niet meteen wegspringen. Om dit te garanderen, moeten gebruikers graag op de site zijn en onmiddellijk hun weg vinden. Idealiter vindt er een conversie plaats, dat wil zeggen de conversie van de bezoeker naar een klant. Het doel is om een transactie, zoals een aankoop, te voltooien. De gebruikerservaring kan worden vastgelegd aan de hand van verschillende kengetallen. De belangrijkste zijn de verblijfsduur, het acceptatiepercentage en het bouncepercentage. Deze parameters kunnen worden geoptimaliseerd met een JTL-cookie-plug-in. Het doel voor winkeliers is om de verblijfsduur te verlengen en de acceptatiegraad te verhogen. Aan de andere kant is het belangrijk om het bouncepercentage zo laag mogelijk te houden. Direct verbonden met een lang verblijf en een laag bouncepercentage zijn de belangrijkste doelen van Klantenwerving en klantenbehoud.

    Dit is waar een JTL Shop Cookie Plugin zijn sterke punten kan spelen. Zo'n JTL Shop Cookie-melding draagt bij aan een: hogere acceptatiegraad zowel de zijkant als één lager bouncepercentage Bij. Een JTL-cookie-plug-in levert dus zijn bijdrage aan de prestaties van de site.

    Speciale functies in de toestemmingsmanager

    Overzicht acceptatiepercentage en bouncepercentage

    Een goed doordachte toestemmingsmanager met JTL Shop Cookie-melding geeft winkeliers te allen tijde een overzicht van de status-quo Adoptie- en bouncepercentages. Dit maakt het mogelijk om deze parameters in realtime te evalueren via de JTL-cookie-plug-in. Dit geeft winkeliers de mogelijkheid om conclusies te trekken over het huidige klantgedrag. De JTL Cookie Plugin onthult dus potentieel voor verbetering voor toekomstige optimalisaties.

    Meertaligheid in de JTL Shop Cookie Note

    Moderne webshops zijn in veel gevallen internationaal georiënteerd en bedienen klanten uit verschillende taalregio's. Ook qua concurrentievermogen meertaligheid daarom steeds belangrijker. De cookieverklaring van de JTL-winkel moet deze internationaliteit ook laten zien. Meertaligheid is daarom een belangrijke vereiste voor een JTL-cookie-plug-in. Met meer dan 30 ondersteunde talen de JTL Shop Cookie-melding in de Consent Manager is taalkundig geschikt voor het hele AVG-gebied en gaat zelfs verder. De JTL Shop Cookie Notice kan zich automatisch aanpassen aan de betreffende taal van de bezoeker.

    Responsiviteit en aanpassing aan weergave- en besturingssysteem

    Klanten hebben toegang tot websites op verschillende apparaten. In de meeste gevallen gebruikt één en dezelfde klant meerdere toestellen, zoals een smartphone, tablet of desktop-pc. Deze apparaten hebben verschillende vereisten voor het weergeven van de pagina. Deze vereisten verschillen afhankelijk van de schermgrootte, het type apparaat of het besturingssysteem. De cookiemelding van JTL Shop moet daarom aan deze en andere parameters voldoen responsief aanpassen. De JTL Cookie Plugin is geschikt voor bijna alle soorten bezoekers en gebruikers als deze responsief reageert op de eigenschappen van de respectieve toegangsapparaten. Zo zorgt de JTL Shop Cookie Banner altijd voor wettelijk conform beheer van cookietoestemming, ongeacht of uw klanten uw online winkel op de klassieke manier bezoeken via een desktop-pc, mobiel of via een app.

    De Cookieverklaring van JTL Shop en de compatibiliteit ervan

    Aangezien gebruikers vaak veel verschillende en soms propriëtaire systemen gebruiken, is de selectie van de plug-in gebaseerd op: compatibiliteit respecteren. Een moderne webshop heeft nu standaard interfaces met andere systemen. De toestemmingsmanager is: compatibel en interoperabel met verschillende systemen. Het harmonieert met alle gangbare winkeloplossingen. Compatibiliteit met alle gangbare Google-producten en tagmanagers is ook gegarandeerd. Bovendien is de toestemmingsmanager ook compatibel met de meeste gangbare advertentieservers.

    Aanbevolen door advocaten en gegevensbeschermingsfunctionarissen ...


    Meer voordelen van de JTL Shop Cookie Plugin

    Ook met betrekking tot Zoek machine optimalisatie de toestemmingsmanager toont zijn sterke punten met de JTL-cookie-plug-in. Deze hebben te maken met de voordelen voor de gebruikerservaring. de Gebruikerservaring is een van de belangrijkste Positiefactoren voor zoekmachines. Als de gebruikerservaring goed is, scoort een website hoger in de zoekresultatenlijsten (SERP's). Dit betekent dat overeenkomstige zoekopdrachten sneller gevonden kunnen worden. Dit verhoogt het paginaverkeer. Bovendien neemt de kans op conversies toe. Klantacquisitie en blijvende klantenbinding profiteren op middellange en lange termijn.

    Een ander voordeel is te vinden in de geïntegreerde A/B-testprocedures van de toestemmingsmanager. Met behulp van deze testprocedures kunnen verschillende ontwerpopties voor de JTL Shop Cookie Notice uitgebreid worden getest. Op basis van klantreacties is het mogelijk om het ontwerp continu te verbeteren en te optimaliseren. Afhankelijk van de A/B-testresultaten kunnen ontwerpen en lay-outs worden gekozen die tot de beste klantreacties hebben geleid.

    Daarnaast biedt de Consent Manager uitgebreide AdBlocking-functionaliteit. Dit betekent dat niet alleen de cookies zelf, maar ook alle advertentiemedia effectief kunnen worden geblokkeerd. Zodra deze op de webshop zouden worden gebruikt, worden ze onderdrukt totdat de klant hier uitdrukkelijk mee instemt.

    Veelgestelde vragen (FAQ9

    Als een klant niet akkoord gaat met de verwerking van technisch onnodige cookies, worden er geen overeenkomstige gegevens verzonden. In dit geval mogen alleen technisch noodzakelijke cookies worden aangemaakt. Daarmee belangrijke informatie is weggelaten zoals analyse- of trackinggegevens.

    Alle technische onnodige cookies zijn op de uitdrukkelijke toestemming via dubbele opt-in afhankelijk. Alleen dan is het gebruik en de verwerking legaal. Technisch essentiële cookies kan zonder toestemming verder worden ingesteld.

    Met een JTL Shop Cookie Notice kunt u eenvoudig de Toestemming voor het gebruik van cookies vraag het aan uw bezoekers. Zodra uw klanten uw online winkel openen, wordt de JTL Shop Cookie-melding weergegeven. De daadwerkelijke inhoud van de website wordt pas getoond na toestemming of afwijzing door de klant.

    CMP

    Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?

    Als u niet zeker weet of u een CMP nodig heeft of niet, neem dan contact met ons op - wij helpen u de juiste oplossing voor uw bedrijf te vinden!

    Contact