Cookie Consent Manager voor online winkels

Uiterlijk in de loop van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is het onderwerp e-privacy van centraal juridisch belang bij het exploiteren van een online winkel. De onzekerheid is groot. Nieuwe vereisten voor het gebruik van cookies en andere trackingtechnieken roepen juridische problemen op, evenals technische implementatie- en ontwerpproblemen. Wij bieden een alles-in-één oplossing. Met een cookie-toestemmingsmanager voor online winkels kunt u de toestemming voor het gebruik van cookies op een vereenvoudigde manier opvragen, documenteren en beheren. U kunt profiteren van onze diensten. De meerwaarde voor u en uw klanten? transparantie en veiligheid.

Cookie-Banner und Consent-Lösung für Online-Shops

We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TTDSG & ePrivacy

Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.

… en nog veel meer.

Voor succesvolle webshops

Toestemming voor cookies in webshops en de juridische betekenis

  • De agenda werd bepaald door de beslissing van het HvJ (Europees Hof van Justitie) . Als gebruikers uw webshop bezoeken, kan tracking via cookies niet meer alleen plaatsvinden na impliciete toestemming. Wat u wilt volgen, moet expliciet worden vermeld . De klant of prospect kan instemmen met of bezwaar maken tegen de verwerking. Om deze reden zijn opt-in oplossingen verplicht in webshops en op andere websites.
  • Hier gaan we voor u aan de slag. Wij ontwerpen en implementeren de juiste oplossing voor toestemmingsbeheer voor u. Voor rechtszekerheid en betrouwbaarheid . Ons doel is maximale transparantie voor uw bezoekers op een AVG-compliant manier, zowel in webshops als op digitale marktplaatsen. De ervaring leert dat we vertrouwensmomenten door transparantie omzetten in hoge goedkeuringspercentages. Uw gebruikers stemmen in met het volgen van cookies. U profiteert nog steeds van data, die in online marketing goud waard zijn.

Wat Cookie Consent Managers doen voor online winkels

Voor het DSGVO-conforme ontwerp van deze toestemming profiteert u van het gebruik van speciale cookie-oplossingen voor de online winkel. Dit zorgt ervoor dat uw website bij elk bezoek elke gebruiker om hun toestemming moet vragen voordat deze trackinggegevens gaat opslaan. Na toestemming mag u wettelijk persoonsgegevens opslaan of cookies plaatsen. Deze data is van onschatbare waarde voor usability en A/B tests , voor het begrijpen en interpreteren van gebruikersgedrag en voor het aanspreken van uw klanten op een bij de doelgroep passende manier!

Fragen zu DSGVO, CCPA und Co.?

Aanbevolen door advocaten en functionarissen voor gegevensbescherming

Wat we doen

Als beheerder van een website of als adverteerder kunt u onze cookie-oplossingen voor webwinkels gebruiken om de toestemming van uw bezoekers te verkrijgen. Na goedkeuring mogen uw cookies en trackingtools de gegevens volgen, opslaan en verwerken.

  • Bij de technische uitvoering verschijnt in dit proces een pop-up of banner op de website. Deze vraagt de gebruiker of en in hoeverre het gebruik van cookies en het verzamelen van gegevens moet worden toegestaan. Afhankelijk van hun gemoedstoestand kan de bezoeker van de webshop al dan niet instemmen met verschillende verwerkingsdoeleinden.

  • Nieuwsgierig? Controleer uw website gewoon met onze cookiecrawler!

  • Onze cookie-toestemming in de online winkel zorgt zo voor een juridisch veilig beheer van de toestemming van de gebruiker . U zit dus aan de veilige kant en het is ook mogelijk om het type en de mate van toestemming te vergelijken met andere adverteerders en partners.

  • Het IAB Transparency and Consent Framework garandeert transparantie. Als communicatiemiddel laat het u zien of en hoe de opt-in procedure wordt gebruikt door individuele bezoekers van uw webshop. Dit raamwerk omvat jou als uitgever en marketeer, maar ook adverteerders zoals Google en uiteraard onze oplossing voor toestemmingsbeheer.

  • Het wordt duidelijk voor welke verwerkingsdoeleinden en met welke aanbieders uw klant heeft ingestemd. Cookie-toestemmingsmanagers voor webwinkels genereren op deze manier een toestemmingsstring. Dit wordt op zijn beurt aangemaakt in een cookie. Op basis hiervan is het voor andere aanbieders van toestemmingsbeheer mogelijk om uit te lezen of deze gebruiker al dan niet toestemming heeft gegeven.

  • Vrijwel elke commercieel georiënteerde website verzamelt op deze manier data. Het enige wat u hoeft te doen is een gegevensverwerkingstool (bijvoorbeeld Google Analytics) of een widget op een sociaal mediaplatform zoals Facebook of Twitter te gebruiken. Als online retailer die via zijn eigen website Europese gebruikers aanspreekt en hun gegevens verzamelt, moet u zich altijd op de hoogte houden van de nieuwste normen voor gegevensbescherming op het gebied van tracking en online diensten voor online winkels, zoals Google Consent Mode v2 . Het gebruik van een cookie toestemmingsmanager – zoals de door Google gecertificeerde consentmanager – biedt aanzienlijke voordelen .

Cookie Consent Manager voor online winkels: behoeften en vereisten

Naast eenvoudige integratie is een goede oplossing voor toestemmingsbeheer afhankelijk van interfaces met zoveel mogelijk gangbare winkelsystemen. Een goede toestemmingsmanager voor online winkels omvat plug-ins die geschikt zijn voor systemen zoals Shopware , WooCommerce , TYPO3 , Drupal , Gambio , PrestaShop , osCommerce en anderen. Het blokkeren van cookies en andere trackingtechnologieën gebeurt automatisch nadat u de Cookietoestemmingscode van de Online Store naar uw site hebt gekopieerd. U kunt er ook op vertrouwen dat de cookiecrawler automatisch werkt.

logos von-druoa

De voordelen

Toestemmingsmanager voor online winkels

  • Een koekje is niet zomaar een koekje. Er moet onderscheid worden gemaakt tussen marketingrelevante cookies en technisch noodzakelijke cookies. Als geïnteresseerden bijvoorbeeld producten in het winkelwagentje van uw online winkel plaatsen, slaat uw winkelsysteem deze handeling op met technisch noodzakelijke cookies. De gebruiker kan verder winkelen, extra tabbladen openen in de browser en producten vergelijken.

  • Zelfbedieningstool

    Een moderne oplossing voor toestemming voor cookies brengt dergelijke technische realiteiten in kaart en maakt ze transparant voor klanten. Zo combineert ons consentmanagementsysteem de dimensies bruikbaarheid, vertrouwen en klantgerichtheid. In de praktijk profiteert u van een eenvoudige, intuïtieve en snelle integratie .

  • De centrale zorg van ons toestemmingsbeheersysteem is een hoge positieve klikfrequentie in de opt-in-procedure . Hiervoor combineren we functionaliteit met ontwerpvraagstukken en verhogen we de vertrouwensfactor voor u door een betere acceptatiegraad . Het is waarschijnlijker dat u marketinggerelateerde cookies blijft volgen, verzamelen en gebruiken. En: Bouncepercentages zijn lager, de tijd die je in je webshop doorbrengt neemt toe.

De voordelen op een rij

  • Een goede consentmanager voor webshops geeft een constant overzicht van de actuele acceptatie- en bouncepercentages. Enerzijds geeft het conclusies over het huidige gedrag van klanten en onthult het tegelijkertijd verbeterpotentieel.

  • uw gegevensverwerking

    Als je professioneel aan marketing wilt doen, kun je terugvallen op talloze aanbieders van gegevensverwerkers. In slechts een paar stappen kunt u ons toestemmingsbeheersysteem gebruiken om de providers te selecteren waarmee u werkt.

  • Ontwerp is alles

    Mensen kopen al heel lang niet alleen via de desktop. We nemen het motto van Google ter harte: “Mobile first!” en toon onze cookiebanners responsief overal waar klanten toegang hebben tot uw online winkel. Op smartphones of iPhones, tablets of iPads.

  • Een responsive design dat zich aanpast aan alle eindapparaten is een vanzelfsprekendheid voor moderne cookie-oplossingen voor webshops. Het uiterlijk van de weergegeven banner past zich aan het betreffende besturingssysteem (bijv. Android of iOS) aan en past in verschillende schermformaten. Hiermee kunt u uw klanten een optimale gebruikerservaring bieden op alle gangbare eindapparaten.

  • Bijgewerkt

    We gebruiken ons toestemmingsbeheersysteem om wijzigingen in de juridische situatie of officiële instructies te vertalen naar up-to-date oplossingen. Uw cookie-toestemmingsbanner blijft klantvriendelijk en juridisch veilig als de juridische situatie verandert.

  • U kunt ook genieten van de mogelijkheid om de website te testen in de vorm van A/B-tests met een doordachte Consent Manager. Op deze manier kunnen verschillende implementaties van de consentbanner worden getest en geoptimaliseerd met betrekking tot klantreacties. Er zijn toestemmingsbeheersystemen die het ontwerp met de meest positieve resultaten selecteren, afhankelijk van de testresultaten.

  • Zelfbedieningstool

    De integratie is eenvoudig en snel gedaan. Desalniettemin helpen we je graag met de integratie van onze oplossing als er inconsistenties zijn. Het maakt niet uit voor welk winkelsysteem.

Aanbevolen door advocaten en functionarissen voor gegevensbescherming

Veel Gestelde Vragen

Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?

Om je te helpen met zaken als AVG, CMP en toestemming, hebben we hier de meest voorkomende vragen verzameld.

Als er geen toestemming is voor het gebruik van cookies, kunnen er geen overeenkomstige gegevens worden verzonden. Uitgezonderd hiervan zijn de technisch verplichte cookies. Deze maken de werking van uw website mogelijk. Alle andere cookies moeten worden geblokkeerd.

De wetgever heeft de toestemming nodig van een bezoeker van een webshop of een andere website als de site gebruik maakt van cookies die verder gaan dan de loutere werking van de site. Als u uw gebruikers de mogelijkheid geeft om bezwaar te maken tegen het gebruik van cookies via een Cookie Consent Manager voor online winkels, blijven ze wettelijk aan de veilige kant.

De EU-regelgeving inzake gegevensbescherming vereist in principe sinds 2018 dat gebruikers om toestemming worden gevraagd voordat cookies worden geplaatst. Op deze manier moeten ze het plaatsen van cookies kunnen voorkomen. In het verleden interpreteerden veel website-aanbieders deze vereiste als een opt-out in hun voordeel. Dit betekende dat er altijd cookies werden geplaatst, waar gebruikers eerst bezwaar tegen moesten maken. De opt-in procedure, die veiliger is vanuit het oogpunt van de gebruiker, is nu expliciet een vereiste. Met een cookietoestemmingsmanager kunt u vertrouwen op een wettelijk conforme implementatie van het proces.

De Cookie Consent voor online winkels of de Cookie Consent Banner vertegenwoordigen software die een pop-up of banner weergeeft. Dit gebeurt zodra een bezoeker of potentiële klant op de website arriveert. Voordat gebruikers de daadwerkelijke inhoud van de website zien, komen ze de toestemmingsbanner tegen. Daar kunt u uw toestemming geven of weigeren over de vraag of en in hoeverre gegevens mogen worden verzameld en verwerkt. Deze opt-in procedure is wettelijk verplicht tegen de achtergrond van de AVG.

Houd er rekening mee dat we geen juridisch advies kunnen geven. Sommige punten van deze FAQ kunnen ook in de loop van de tijd veranderen of door rechtbanken anders worden geïnterpreteerd. Raadpleeg daarom altijd uw advocaat!