Waarom u ons Quantcast-alternatief zou moeten vertrouwen
Bij het Amerikaanse bedrijf Quantcast draait alles om advertentietechnologieën. Cookie- consentmanager zijn op dit gebied onmisbaar. Hier biedt het bedrijf Quantcast Choice als oplossing. De belofte is privacy, transparantie en meer consumentenvertrouwen.
De tool dient dus om de advertentie-inkomsten te beschermen en te maximaliseren. En het optimaliseren van goedkeuringspercentages. Maar waarom ver dwalen als het goede zo dichtbij is? Wij van consentmanager garanderen u een AVG-conform Quantcast-alternatief gemaakt in Duitsland. Goedkoop, simpel en daardoor zeer klantvriendelijk. U profiteert van tal van voordelen:
- Onze tool is eenvoudig te integreren
- Onze ernst, transparantie en gebruiksvriendelijkheid zorgen voor een hoge acceptatiegraad
- Onze plug-in blokkeert automatisch cookies als je dat wilt
- Onze consentmanager voldoet aan de CCPA- en AVG-normen
We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TDDDG en ePrivacy
Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.
… en nog veel meer.
Het Quantcast-alternatief
Automatische cookie-crawls dankzij ons Quantcast-alternatief
Als u als websitebeheerder kiest voor consentmanager , zijn de vele functies van onze tool voor u beschikbaar. De geïntegreerde cookierobot voert elke dag automatische crawls op uw website uit en voert een AVG-compliancecontrole uit. U wordt direct op de hoogte gebracht van nieuwe provider cookies, zodat u direct actie kunt ondernemen.
Daarnaast classificeert de cookierobot ook automatisch de bestaande cookies .Quantcast-alternatief met thema’s en aanpassingen
De cookiebanner moet passen bij uw website. Daarom biedt consentmanager u de mogelijkheid om uw bedrijfslogo toe te voegen aan uw cookiebanner. Dankzij onze kant-en-klare ontwerpen kun je direct aan de slag. Er is ook de mogelijkheid om uw eigen ontwerpen te maken . Wijzig de lettergrootte, kleur, stijl, knoppen, achtergrond, spatiëring en rand van uw cookiebanner en kies uit meerdere vakposities.
Bannerteksten in vele talen
Bij consentmanager zijn de teksten voor de cookiebanner beschikbaar in meer dan 30 talen . Als u wilt, kunt u optionele tekstaanpassingen maken.
Eenvoudige integratie
De consentmanager -cookierobot kan eenvoudig in uw website worden geïntegreerd . Het is ook geschikt voor mobiele websites met responsive design en AMP-websites.
Hoge compatibiliteit
Een ander voordeel van dit Quantcast-alternatief is de hoge compatibiliteit. De cookierobot is compatibel met Google-producten zoals Google AdSense en Google DFP . Hetzelfde geldt voor Google Analytics en Google Tag Manager. De veelzijdigheid van de cookierobot komt ook tot uiting in het feit dat deze naadloos samenwerkt met Tag Manager en met alle datamanagementplatforms (DMP) en advertentieservers. Toestemming wordt verzonden naar SSP, DSP, AdExchanges en TradingDesks. Ondersteuning voor de Google ATP-lijst (Google Approved Third Party Vendors) en voor Facebook Pixel / Remarketing is ook praktisch voor website-exploitanten.
Aanbevolen door advocaten en functionarissen voor gegevensbescherming
Rapporten wissen
Als Quantcast-alternatief biedt de cookie-robot van consentmanager ook een groot aantal filters . Paginaweergaven worden gefilterd op domein, land, thema, besturingssysteem, browser, apparaat en datum. Om het verkeer vlot te laten verlopen, moet eerst toestemming van de gebruiker worden verkregen. Dit gebeurt via een toestemmingsscherm. U kunt het bouncepercentage volgen en ontdekken waarom bepaalde gebruikers de pagina snel verlaten zonder een aankoop te doen. Dankzij de exportfunctie kunnen alle gegevens probleemloos worden geëvalueerd.
Wat zijn websitecookies?
Je kent de situatie vast wel: zodra je een website of webshop hebt opgeroepen, verschijnt er een banner. Het zegt iets over cookies – wacht, waren dat niet cookies in het Engels? Wanneer ze op een website verschijnen, zijn cookies geen lekkere koekjes, maar kleine tekstbestanden die op de computer van de gebruiker worden opgeslagen.
Er zijn verschillende soorten cookies. Zogenaamde sessiecookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren en zorgen ervoor dat gebruikers gedurende een bepaalde tijd ingelogd kunnen blijven. Dit is bijvoorbeeld het geval bij internetbankieren. Zodra de sessie eindigt, worden de sessiecookies verwijderd. Dergelijke cookies zijn met name handig voor online winkels :
Als een potentiële klant goederen in de winkelwagen legt, wordt dit opgeslagen. Dit vergroot de kans dat de klant terugkomt en de bestelling plaatst. Bovendien hoeven gebruikers dankzij cookies niet opnieuw in te loggen bij een bezoek aan dezelfde website.
Er zijn echter ook “slechte” cookies: tracking cookies evalueren het surfgedrag van de gebruiker en verzamelen soms persoonsgegevens. Eigenlijk moeten deze cookies de activering van gepersonaliseerde advertenties mogelijk maken. Daarom zijn tracking cookies zo populair onder marketeers.
Dankzij tracking cookies kunt u als websitebeheerder het gedrag van uw klanten beter analyseren. Maar wat voor u voordelig is, heeft helaas een nogal nadelig effect op uw klanten. Tracking cookies kunnen al snel een juridisch risico worden. De bestanden verzamelen immers veel informatie over de individuele gebruikers.
Het komt vaak voor dat tracking cookies worden geplaatst door externe providers die op deze manier consumentengedrag gedurende meerdere jaren volgen. Wij zorgen voor transparantie. Onze cookie-oplossingen voor uitgevers zijn gericht op portaalbeheerders die op veilig willen spelen en een centraal vertrouwenselement willen spelen met ons toestemmingsbeheersysteem. Want het maakt niet uit of het een webshop of een nieuwsportaal is.
Vertrouwen is altijd de basis voor economisch succes. Studies bewijzen dit ook op internet. En wat voor webshops geldt, is voor uitgevers altijd een kwestie van ernst. Als de lezer uw toestemming geeft, kunt u gegevens legaal opslaan en evalueren. Hierdoor biedt deze informatie prognostische meerwaarde. Hoe komen gebruikers op uw website? Wat wordt er gelezen, welke artikelen worden gedeeld? Dat is onze missie, die wij ook voor u uitvoeren. Technisch en juridisch up-to-date.
Uiteraard werkt consentmanager ook met…
AVG en CCPA
Naast de AVG is sinds januari 2020 ook de CCPA van kracht. De California Consumer Privacy Act is een gegevensbeschermingswet van de Amerikaanse staat Californië die een vergelijkbare inhoud heeft als de AVG. Als u klanten in Californië target , is het belangrijk om ervoor te zorgen dat uw website CCPA-compatibel is.
Wat betekent de AVG voor het gebruik van cookies?
Volgens de AVG heeft elke website een cookiebanner nodig. De gebruiker moet zelf kunnen beslissen welke cookies hij toestaat – er mogen dus geen vinkjes op voorhand geplaatst worden . De cookiebanner moet onmiddellijk verschijnen, maar mag de opdruk niet bedekken. De AVG vereist ook dat de wettelijke basis voor het gebruik van cookies wordt vermeld.
Op zoek naar een Quantcast-alternatief? Ons aanbod aan jou:
Met de cookierobot van consentmanager als Quantcast-alternatief weet u zeker dat er alleen AVG-compatibele cookies op uw website staan. Haal vandaag nog deze handige tool voor uw website in huis en laat deze alle cookies beheren.
Veel Gestelde Vragen
Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?
Om je te helpen met zaken als AVG, CMP en toestemming, hebben we hier de meest voorkomende vragen verzameld.
Consentmanager is een Quantcast-alternatief. Consentmanager houdt zich strikt aan de eisen van de AVG.
Sinds mei 2018 is deze richtlijn van toepassing op alle websitebeheerders in de Europese Unie en op websites
het aanbieden van diensten of goederen in de Europese Unie.
De cookierobot van Consentmanager controleert uw website elke dag op nieuwe cookies en waarschuwt u
of alle cookies AVG-compatibel zijn.
Cookies zijn kleine datasets die in de browser worden opgeslagen om het surfen aangenamer te maken. Aangezien bepaalde cookies ook gebruikt kunnen worden om persoonsgegevens uit te lezen, moeten gebruikers toestemming geven.
Houd er rekening mee dat we geen juridisch advies kunnen geven. Sommige punten van deze FAQ kunnen ook in de loop van de tijd veranderen of door rechtbanken anders worden geïnterpreteerd. Raadpleeg daarom altijd uw advocaat!