CMP voor bedrijven in Zwitserland

Uw oplossing voor FADP compliance

  • Google Partner en Google Certified CMP
  • Volledige integratie met Google Consent Mode v2
  • Volledige ondersteuning van IAB TCF 2.2
  • Voldoet aan FADP Zwitserland, GDPR, CCPA en meer
  • A/B-testfunctie om de acceptatiegraad te verbeteren
  • Gegarandeerde veilige opslag alleen op EU-servers

Zorg ervoor dat u voldoet aan de vereisten van Google vóór de deadline van juli 2024

Welke verplichtingen hebben website-exploitanten in Zwitserland?

Website-exploitanten, uitgevers en online winkels in Zwitserland moeten ervoor zorgen dat ze vóór de implementatiedeadline van juli 2024 een door Google gecertificeerd Consent Management Platform (CMP) integreren dat de IAB TCF ondersteunt, om gepersonaliseerde advertenties te kunnen blijven aanbieden. Deze vereiste is van toepassing op alle digitale platforms, inclusief websites en apps die Google AdSense, Google Ad Manager of Google AdMob gebruiken voor het genereren van inkomsten.

Vanaf juli 2024 kunnen alleen platforms die aan deze richtlijnen voldoen, advertenties tonen. Platforms die geen door Google goedgekeurde CMP gebruiken, kunnen geen gepersonaliseerde advertenties meer weergeven.

Nieuwe Google-vereisten voor Zwitserse bedrijven

Download nu uw gratis samenvatting!

 

Hoe kan consentmanager uw compliance verbeteren?

De door Google gecertificeerde consentmanager Consent Management Platform (CMP) biedt een reeks compliance-tools, zoals banners voor toestemming voor cookies, toestemming voor mobiele apps, klokkenluiderssoftware en meer. De belangrijkste functie ervan is om bedrijven te helpen voldoen aan de belangrijkste wereldwijde regelgeving op het gebied van gegevensbescherming. consentmanager werkt in het bijzonder nauw samen met Google om te voldoen aan de nieuwste vereisten van Consent Mode Versie 2 en om zijn klanten betrouwbare Consent Mode ondersteuning te garanderen . consentmanager is sterk gepositioneerd in de EU en ondersteunt adverteerders en uitgevers uitgebreid bij het optimaliseren van hun advertentiecampagnes.

Google Consent Mode v2 Webinar

Impact op webshops en websites

De eisen van Google aan Zwitserse uitgevers, websites en online winkels om een ​​compatibel CMP en de IAB TCF v2.2 te implementeren zijn in lijn met de eerdere mandaten van Google voor gebruikers in de EU en het VK. Deze wijziging weerspiegelt de striktere naleving door Google van het EU-beleid ten aanzien van toestemming van gebruikers en de uitbreiding naar Zwitserland als gevolg van de nieuw geïntroduceerde Zwitserse nFADP en de Digital Markets Act (DMA). Terwijl de AVG de regelgeving inzake gegevensbescherming voor EU-gebruikers reguleert, is de herziene Federal Data Protection Act (” nFADP “) van toepassing op Zwitserland. Voor websites gericht op Zwitserse gebruikers is naleving van deze eisen noodzakelijk voor optimaal gebruik van Google-diensten.

Consent Solution Retail & E-Commerce

De Zwitserse federale wet inzake gegevensbescherming ( nFADP )

  • Alle uitgevers in Zwitserland moeten er ook voor zorgen dat ze voldoen aan de Zwitserse federale wet op de gegevensbescherming ( FADP ). Als consentmanager klant weet u zeker dat u al FADP compliant bent. FADP compliance activeer je eenvoudig met één klik in je dashboard.
  • De nieuwe Federal Data Protection Act ( nFADP ) is op 1 september 2023 in werking getreden en brengt de volgende wijzigingen voor bedrijven met zich mee:
    • Grotere transparantie in de gegevensverwerking
    • Uitgebreide rechten van de betrokkenen met betrekking tot hun persoonlijke gegevens
    • Strengere toestemmingseisen
  • De nFADP onderstreept het belang van gegevensbescherming door middel van technologieontwerp en standaardgegevensbescherming door van bedrijven te eisen dat zij vanaf het begin gegevensbescherming in hun projecten en in hun gehele operationele processen integreren.
  • Naleving van de FADP is niet alleen een wettelijke vereiste, maar ook een strategisch voordeel voor bedrijven in Zwitserland. Bewijs van naleving van de Zwitserse FADP kan het vertrouwen van de consument vergroten en zorgen voor soepelere interacties met internationale partners die van gegevensbescherming een prioriteit maken. Omdat de Zwitserse wetgeving inzake gegevensbescherming voortdurend evolueert, is het begrijpen en implementeren van de bepalingen van de nieuwe FADP van cruciaal belang voor bedrijven die de complexiteit van gegevensbescherming in Zwitserland effectief willen beheren.

We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TDDDG en ePrivacy

Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.

… en nog veel meer.

Veel Gestelde Vragen

Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?

Om je te helpen met zaken als AVG, CMP en toestemming, hebben we hier de meest voorkomende vragen verzameld.

Er zijn verschillende soorten cookies op internet, waaronder noodzakelijke cookies, first-party cookies en third-party cookies. Technisch noodzakelijke cookies zijn vereist voor de basiswerking van een website en maken functies zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk. First-party cookies worden door de website zelf geplaatst en worden gebruikt om de gebruikerservaring te verbeteren, gebruikersvoorkeuren op te slaan en gepersonaliseerde inhoud aan te bieden. Cookies van derden daarentegen worden geplaatst door externe domeinen of services die in de website zijn ingebed, vaak voor advertentie-, tracking- of analysedoeleinden. Het is belangrijk dat websites hun gebruikers informeren over het gebruik van dergelijke cookies, met name cookies van derden, en hun toestemming verkrijgen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming.

De gratis cookie-checker van Consentmanager vindt alle cookies die uw website instelt en analyseert ze volgens hun categorieën en bronnen. Dit betekent: Je krijgt zowel een volledig overzicht als controle over wie welke cookies op je website plaatst. De cookie checker voert deze scan dagelijks uit en zorgt te allen tijde voor GDPR-compliance op je website. Dit maakt het de gemakkelijkste en beste manier om alle cookies te vinden en te optimaliseren. Alleen zo kunt u uw bezoekers volledig en correct informeren.

De AVG en de wetgeving van de lidstaten bepalen dat de websitebeheerder zijn klanten uitgebreid moet informeren over de verzamelde gegevens en het gebruik ervan. De gebruiker kiest actief met welke gegevensverwerking hij instemt. Om deze reden heeft bijna elke website een bijbehorende cookiemelding nodig. De bezoeker moet minimaal de noodzakelijke cookies accepteren, anders kan de pagina niet laden of goed werken. Met de cookie checker kunt u de cookies van uw website controleren om altijd een AVG-conforme cookiebanner weer te geven. U kunt een kant-en-klaar ontwerp gebruiken of een geïndividualiseerd ontwerp maken en zelf de teksten en knoppen ontwerpen/kiezen.

Browsercookies zijn programma’s die informatie over websitebezoekers opslaan. Enerzijds zijn dit functionele gegevens zoals de browser, de taal en het apparaat (desktop, tablet of mobiel). Zij zorgen ervoor dat de site soepel functioneert en bruikbaar is. De tijdelijke opslag maakt het bijvoorbeeld mogelijk om uw winkelwagen opnieuw op te roepen in de online shop om een bestelling af te ronden. Anderzijds kunnen er ook persoonsgegevens worden verzameld, bijvoorbeeld over leeftijd, geslacht, enz. Deze informatie wordt gebruikt voor marketingdoeleinden zodat de websitebeheerder meer te weten kan komen over zijn doelgroep en bezoekers. Hierdoor kan hij zijn klanten voorzien van interessantere, relevantere en betere content of producten. Het is ook mogelijk om de gegevens door te geven aan derden.