Toestemmingsoplossing voor gegevensbeschermingsfunctionarissen

Alles-in-één oplossing voor AVG, CCPA, LGPD, PIPEDA en meer

Als functionaris voor gegevensbescherming is het uw plicht om ervoor te zorgen dat de website van uw bedrijf voldoet aan de laatste wetgeving. Consent Manager kan je hier eenvoudig mee helpen: installeer het gewoon op je website en we zullen bezoekers automatisch om toestemming vragen en 3rd party code & cookies blokkeren als er geen toestemming wordt gegeven.

Consent-Lösung TTDSG-, DSGVO-/ePrivacy und CCPA-konform werden können

We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TDDDG en ePrivacy

Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.

… en nog veel meer.

Toptool voor top-DPO’s

De 10 belangrijkste redenen waarom je website (nog) niet AVG-compliant is

  • We hebben meer dan 100.000 websites geanalyseerd en we vinden altijd dezelfde fouten als het gaat om AVG-compliance. Meer dan 70% van de websites voldoet niet aan de AVG . Ook zijn de meeste websites die een “cookiebanner” gebruiken niet AVG-compatibel. Hier zijn de 10 belangrijkste redenen waarom we elke dag zien waarom uw website niet GDPR-compatibel is:

  • #10 – Geen gegevensbeheerder genoemd

    Een cookiebanner is alleen geldig als de bezoeker kan weten wie de verwerkingsverantwoordelijke is (de “eigenaar” van de gegevens als het ware) voordat de bezoeker toestemming geeft. Als uw cookiebanner uw bedrijf niet expliciet vermeldt als gegevensbeheerder – dan is uw website niet AVG-compatibel!

  • #9 – Geen toegang tot imprint & privacybeleid

    Hoewel het toestemmingsniveau op elke pagina (document) moet worden weergegeven, is het belangrijk dat u het NIET weergeeft op uw pagina met servicevoorwaarden, juridische kennisgeving / juridische kennisgeving of privacyverklaring. Deze pagina’s moeten toegankelijk zijn zonder interactie met de toestemmingsbanner.

  • #8 – Verkeerde welkomsttekst

    We hebben ze al zo vaak gezien: enkelregelige cookieteksten met weinig informatie. Waar uw marketingteam misschien van droomt – het is gewoon niet genoeg om GDPR-compatibel te zijn. De welkomsttekst moet de bezoeker op zijn minst vertellen a) dat gegevensverwerking plaatsvindt, b) dat er derden bij betrokken zijn, c) voor welke doeleinden de verwerking plaatsvindt en welk type gegevens wordt verwerkt.

  • #7 – Verkeerde kop

    Omdat het toestemmingsniveau de bezoeker om toestemming vraagt om persoonlijke gegevens te verwerken, is het belangrijk dat de kop dit weergeeft aan uw bezoekers. Een kop als “We plaatsen cookies” wordt zo vaak gezien, maar voldoet niet. Een betere kop zou zijn “Toestemming voor gegevensverwerking en cookies”.

  • #6 – Geen opt-out optie

    Ook heel vaak gezien: Een toestemmingsniveau zonder de mogelijkheid van afwijzing. Een bezoeker moet kunnen zeggen “Nee, ik wil geen cookies en ik wil niet dat mijn persoonlijke gegevens worden verwerkt” – biedt uw cookiebanner dit niet aan – dan is uw website niet compliant. (Extra: “Maar een bezoeker kan de site misschien gewoon verlaten in plaats van te accepteren.” Ja, maar uw website is nog steeds niet-compliant, aangezien vertrekken geen geldige keuze is onder de AVG!)

  • #5 – Cookiegegevens ontbreken

    Dit is heel eenvoudig en logisch, maar zo vaak zo fout: als ik mijn bezoekers om toestemming vraag, moeten ze weten waar ze mee instemmen. Daarom moet een cookiebanner kunnen herkennen waarom soorten cookies worden geplaatst, door welke providers en hoe lang ze worden bewaard. Zonder deze informatie: Niet conform.

  • #4 – Onjuiste knopconfiguratie

    Dit onderwerp is de afgelopen maanden alleen maar toegenomen met de toevoeging van nieuwe richtlijnen van gegevensbeschermingsautoriteiten zoals de CNIL of ICO: om AVG-compliant te zijn, moet een toestemmingslaag twee knoppen met hetzelfde ontwerp hebben voor Accepteren en Weigeren (mag een derde “Instellingen”-knop of link gebruiken). Het is niet toegestaan om slechts één knop “Accepteren” en “Aanpassen” te hebben.

  • #3 – Gegevens van de leverancier ontbreken

    We zien het zelfs bij de duurste AVG-tools: bij het ontwerpen van uw toestemmingslaag MOET u alle leveranciers identificeren die persoonlijke gegevens verwerken of cookies op uw website plaatsen. Dit moet naam, adres, rechtsgrond, doel en meer bevatten. Als uw cookiebanner deze informatie niet bevat, voldoet u niet aan de regels!

  • #2 – Geen toestemmingslaag

    Hoewel de AVG nu meer dan 3 jaar oud is, zijn er nog steeds veel websites die nog steeds geen toestemmingslaag hebben om hun bezoekers te informeren en om toestemming te vragen voor tracking, marketing en andere dingen waarvoor toestemming vereist is. Uit ons laatste onderzoek bleek dat meer dan 40% van de Europese websites nog steeds geen toestemmingsniveau heeft of nog steeds een zeer oud enkelregelig veld “We plaatsen cookies” gebruikt dat niet aan de regels voldoet.

  • #1 – Tracking zonder/voor toestemming

    Dit is zeker en veruit de belangrijkste reden waarom de meeste websites niet GDPR-compatibel zijn: ze plaatsen cookies of verwerken persoonlijke gegevens zonder toestemming. Dit is verbijsterend, vooral omdat het zo gemakkelijk te herkennen is met tools zoals onze crawler en zo gemakkelijk te voorkomen is met tools zoals automatisch blokkeren.

Aanbevolen door advocaten en functionarissen voor gegevensbescherming

Uiteraard werkt consentmanager ook met…