Algemeen

Categorie: Algemeen

De Nederlandse online kansspelsector is sinds 1 oktober 2021 gelegaliseerd door de Wet wedden op afstand. Deze gokwet is nu echter aanzienlijk geëvolueerd met de introductie van een nieuw verbod op ongerichte online gokreclame dat op 1 juli 2023 in werking is getreden . Dit betekent dat reclame voor kansspelen op internet en op TV-on-demand … Continue Reading

Categorie: Algemeen

Het optimalisatierapport helpt u de prestaties van uw cookiebanner te verbeteren en beslissingen te nemen op basis van de informatie die in het rapport is verzameld. In dit rapport vindt u de resultaten van uw verschillende A/B-tests en andere gegevensstatistieken om u te helpen de voorkeuren van uw gebruikers beter te begrijpen en uw toestemmingspercentages … Continue Reading

Categorie: Algemeen

De IAB heeft zijn nieuwste versie van het Transparency and Consent Framework (IAB TCF 2.2) uitgebracht en brengt een aantal belangrijke wijzigingen voor uitgevers met zich mee. Wat is de IAB TCF? Het IAB TCF is een raamwerk van richtlijnen en technische standaarden waarmee publishers en providers toestemmingsinformatie kunnen verzamelen en delen, of simpel gezegd: … Continue Reading

Categorie: Algemeen

“Cookieloze toekomst”: wat betekent dat? Cookieless Future is een term die verwijst naar het beperkte gebruik van cookies op websites. Dit geldt niet noodzakelijkerwijs voor alle cookies, maar in het bijzonder voor cookies van derden. Als je zelf nog nooit cookies hebt gebruikt, vind je hier een korte uitleg. Cookies zijn kleine bestanden die op … Continue Reading

Categorie: Algemeen

Als u Matomo-cookies op uw website gebruikt, vraagt u zich misschien af hoe u Matomo Analytics in uw cookiebanner kunt integreren om te voldoen aan de AVG-vereisten. In onze vorige gids hebben we al uitgebreid uitgelegd wat Matomo Analytics precies is en hoe Matomo-cookies werken in relatie tot de AVG. En in dit artikel laten … Continue Reading

Categorie: Algemeen

Het gebruik van cookiebanners in overeenstemming met gegevensbescherming is een van de grootste uitdagingen voor website-exploitanten. Als cookiebanners in overeenstemming met de AVG moeten worden ontworpen, moeten websitegebruikers akkoord kunnen gaan met de verwerking van persoonsgegevens of deze kunnen weigeren met behulp van de cookiebanner. Maar waar moet je op letten als je cookiebanners of … Continue Reading

Categorie: Algemeen

Sinds 25 mei 2018 is de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Het heeft een grote impact op de gegevensbescherming op online gebied. Dit geldt zowel voor websites en webshops als voor social media. De Facebook-pixelcookie wordt ook beïnvloed door de hervorming van de EU-gegevensbescherming, die complexe regelgeving voor cookies en gegevensbescherming definieert. Een … Continue Reading

Categorie: Algemeen

Juridisch veilige maatregelen en toestemming voor cookies Matomo (voorheen Piwik) is een open source-project. Als alternatief voor Google Analytics biedt Matomo website-analysetools die worden gebruikt om de activiteiten van uw bezoekers vast te leggen. Matomo gebruikt hiervoor verschillende soorten cookies. Om Matomo GDPR-compliant te maken, is een Matomo Cookie Consent essentieel. Overeenkomstige informatie moet ook … Continue Reading

Categorie: Algemeen

Dit moet naar u worden ‘getwitterd’ via toestemmingsbeheer De tot 280 tekens die een paar jaar geleden nog met de goede oude sms werden getypt, worden nu steeds vaker getweet: dit is de enige manier om uit te leggen dat de succesvolle Amerikaanse microblogdienst Twitter bijna 330 miljoen actieve gebruikers per maand heeft. Onder verschillende … Continue Reading

Categorie: Algemeen

Cookies eenvoudig uitgelegd - Cookies worden gebruikt om de website draaiende te houden en om professionele marketing te promoten. Een korte introductie. Continue Reading