Algemeen

Gids voor de CMP-vereisten van Google voor Zwitserland: naleving garanderen


Google's CMP-vereisten voor Zwitserland - consentmanager

In juli 2024 breidde Google zijn EU-beleid voor toestemming van gebruikers uit naar Zwitserland . Uitgevers en adverteerders die Zwitserse gebruikers targeten, moeten daarom nu voldoen aan de CMP-vereisten van Google die in het beleid zijn opgenomen.

Er zijn twee belangrijke vereisten:

  1. Adverteerders moeten toestemming van de gebruiker verkrijgen voordat ze cookies of trackingtechnologieën gebruiken en deze signalen naar Google verzenden, hetzij in de Consent Mode , hetzij via het Transparency and Consent Framework (TCF).
  2. Partners die de publicatieservices van Google gebruiken, moeten bij het adverteren een door Google gecertificeerde CMP gebruiken die is geïntegreerd met de TCF.

Bent u al klant consentmanager ? Klik hier om direct naar onze handleiding te gaan!

Toestemmingsvereisten voor uitgevers met verkeer uit Zwitserland

Voor uitgevers is het integreren van een door Google gecertificeerde CMP bij het targeten van gebruikers in Zwitserland niet langer optioneel. Het Google- beleid ten aanzien van toestemming van gebruikers in de EU vereist dat alle websites en apps die reclame aanbieden aan Zwitserse gebruikers een door Google gecertificeerde CMP gebruiken die is geïntegreerd met de TCF. Dit zorgt ervoor dat de ingediende toestemmingsinformatie voldoet aan het beleid van Google en TCF.

Google heeft ook aangekondigd dat het audits gaat uitvoeren op sites en apps van uitgeverspartners om de correcte implementatie van een Google CMP te verifiëren. Uitgevers moeten ervoor zorgen dat hun CMP correct is geconfigureerd om nalevingsproblemen tijdens deze audits te voorkomen.

Toestemmingsvereisten voor adverteerders met verkeer uit Zwitserland

Werbetreibende, die Schweizer Nutzer ansprechen, müssen jetzt ebenfalls die Richtlinie zur EU-Nutzereinwilligung von Google einhalten. Es ist wichtig, die Einwilligungsentscheidungen der Endnutzer an Google weiterzugeben, was durch die Aktivierung des Google Consent Mode v2 oder des TCF erfolgen kann. Die Zusammenarbeit mit einer von Google zertifizierten CMP wird für Werbetreibende dringend empfohlen, da sie den Prozess der Verwaltung der Nutzerzustimmung vereinfacht und die Einhaltung der Google-Vorschriften gewährleistet.

Volg deze stappen om met consentmanager aan de vereisten voor Zwitserland te voldoen

Als een van de eerste Google CMP-partners biedt consentmanager een complete oplossing om te voldoen aan de Google-compliancevereisten voor Zwitserland. Open uw consentmanager en volg de onderstaande stappen:

1. Activeer IAB TCF EU v.2.2

Zorg ervoor dat uw CMP is geconfigureerd om de nieuwste versie van het Transparency and Consent Framework (TCF) van het IAB te verwerken, wat essentieel is voor het beheren van gebruikerstoestemming in de EU en Zwitserland.

Open dashboard → Selecteer CMP → Navigeer naar het tabblad Integraties → Scroll naar beneden in het IAB TCF gebied → Activeer IAB TCF EU v2.2

consentmanager CMP Dashboard IAB TCF v2.2 activering

2. IAB TCF inschakelen voor Europa, EER, VK en Zwitserland: Deze instelling zorgt ervoor dat uw CMP voldoet aan de regionale vereisten, inclusief de specifieke vereisten voor Zwitserland.

Open dashboard → Selecteer CMP → Navigeer naar het tabblad Integraties → Scroll naar beneden in het IAB TCF gebied → Activeer optie voor Europa (EER) en Groot-Brittannië en Zwitserland

consentmanager CMP Dashboard IAB TCF EU Regio CH Activering

3. Activeer FADP Zwitserland of stel GDPR in voor EER + VK + Zwitserland: Afhankelijk van uw doelgroep moet u mogelijk uw CMP configureren om te voldoen aan de Federal Data Protection Act ( FADP ) of GDPR, die u kunt aanpassen aan de EU – Om op te nemen landen binnen de EER, maar ook Groot-Brittannië en Zwitserland.

Om FADP naleving te activeren: Open het dashboard → selecteer CMP → navigeer naar het tabblad Juridisch → scroll naar het FADP Zwitserland-gebied → activeer FADP /LPD

consentmanager CMP Dashboard FADP Zwitserland Activering

U kunt ook de AVG-naleving activeren: Open het dashboard → Selecteer CMP → Navigeer naar het tabblad Juridisch → Scroll naar de sectie AVG/ ePrivacy Europa → Activeer geo-targeting AVG in Europa (EER) en Groot-Brittannië en Zwitserland

consentmanager CMP Dashboard AVG Zwitserland Activering

4. Google Consent Mode v2 inschakelen: Deze instelling is optioneel, maar wordt verplicht als u adverteert voor gebruikers binnen de EER. Hiermee kunt u toestemmingsinformatie delen met Google, waardoor zowel de naleving als de advertentie-effectiviteit worden verbeterd.

Activeer Google Consent Mode v2: Open dashboard → selecteer CMP → navigeer naar het tabblad Integraties → activeer Google Consent Mode

consentmanager CMP-dashboard Activering Google Consent Mode

Het beheren van Google CMP-verzoeken is eenvoudig met het CMP van consentmanager . Als een van de eerste officiële Google CMP-partners zorgt onze oplossing ervoor dat uw website of app voldoet aan zowel de Google- als de Zwitserse regelgeving, waardoor mogelijke audits en boetes worden vermeden. Blijf met vertrouwen op de hoogte van de nieuwste wijzigingen in de regelgeving. Voor meer informatie over de specifieke nalevingsvereisten voor Zwitserland kunt u onze pagina Zwitserse FADP bezoeken.


meer opmerkingen

Webinar Cookie Consent Solution set up and install correctly
videos

Webinar: consentmanager Cookie Consent-oplossing correct ingesteld en geïnstalleerd

Op 3 september vond ons webinar plaats over het onderwerp “ consentmanager cookie-toestemmingsoplossing correct instellen en installeren”. In dit webinar leidde Jan Winkler , CEO van consentmanager , de belangrijkste functies door en gaf waardevolle inzichten in de nieuwe gebruikersinterface van de consentmanager CMP-interface. Het webinar werd zowel in het Duits als in het Engels […]
Cookie-Wall & Verbesserter Cross-Domain Consent EN
Algemeen, Nieuw

Nieuwsbrief 08/2024

Nieuwe functies: Cookiemuur en verbeterde toestemming tussen domeinen Met de update van deze maand hebben we ons vooral gericht op het onderwerp cookies van derden. Ook al heeft Google zich nu weer teruggetrokken (zie het gedeelte hierna), er zijn met name twee browsers, Firefox en Safari, die geen cookies van derden meer ondersteunen. Als u […]