Nieuw

Nieuwsbrief 03/2022


Pictogrammen en ontwerpfuncties

Deze maand hebben we ons vooral gericht op de vele kleine ontwerpkenmerken waar veel klanten om hebben gevraagd. Dit houdt bijvoorbeeld in dat doelen, knoppen en links nu hun eigen iconen kunnen hebben, dat er nu meerdere HTML- en CSS-codes kunnen worden opgeslagen, of dat fijnere instellingen voor providerlijsten en cookielijsten mogelijk zijn.

Meer nieuwe landen

Ook nieuw deze maand is ondersteuning voor veel nieuwe rechtsgebieden. Tot nu toe ondersteunen we AVG/ePrivacy voor Europa, CCPA/CPRA voor Californië, PIPEDA voor Canada en LGPD voor Brazilië. Nieuw deze maand zijn de rechtsgronden voor Mexico, Argentinië, Nigeria, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Rusland, Turkije, Israël, China en Thailand. Voor al deze gebieden zijn er nu aparte instellingen (afhankelijk van het gekozen pakket) en worden de bijbehorende wetteksten en paragrafen in het systeem opgeslagen.

Dynamische inhoudsblokkering

Vooral veel Franse uitgevers wilden dynamische inhoudsblokkering uitbreiden. Blokkeren wordt bijvoorbeeld gebruikt om een YouTube-video te blokkeren en alleen met toestemming te activeren. Met de laatste update is de functie nog meer uitgebreid en kan nu worden toegepast op elk element in een webpagina. Een typische use case is dat een nieuwswebsite de teksten blokkeert als er geen toestemming is. Meer in onze hulp.

Meer nieuwe functies en wijzigingen

Zoals altijd waren er deze maand veel andere kleine nieuwe functies en veranderingen. Vermeldenswaard is hier met name de conversie van stacks/stacks van account naar CMP, eenvoudigere en duidelijkere bediening van de visual design editor en betere ondersteuning voor Apple’s ATT-systeem.


meer opmerkingen

EDPB opinion on pay or consent model
Nieuw, Rechts

Het recente besluit van de EDPB over ‘Consent or Pay’-modellen voor onlineplatforms

De toezichthouders van Nederland, Noorwegen en Duitsland (Hamburg) hebben de Europese Raad voor Gegevensbescherming ( EDPB ) om advies gevraagd over de vraag of grote online platforms “consent or pay”-modellen kunnen gebruiken voor gedragsmatige reclame op basis van een geldige en vrijwillige basis. toestemming van de gebruiker. De achtergrond was Meta’s introductie van een abonnementsmodel […]
New regulations US 2024
Rechts

Nieuwe Amerikaanse privacywetten worden van kracht in 2024: Update uw VS-specifieke privacy-instellingen

In de Verenigde Staten zullen in de tweede helft van 2024 nieuwe wetten inzake gegevensbescherming van kracht worden – in Florida, Texas, Oregon en Montana . Bedrijven die in deze staten actief zijn of klanten in deze staten hebben, moeten hun gegevensbeschermingspraktijken herzien om naleving van de nieuwe wetgeving inzake gegevensbescherming te garanderen. Om dit […]