Nieuw

Nieuwsbrief 2020/11


rapporten

Vanwege de grote vraag hebben we ons deze maand gericht op het verbeteren van de rapportages. Naast een comfortabelere laadweergave, hebben we de reikwijdte van rapportage opnieuw uitgebreid en nu ook bezoeken, genegeerde toestemmingslagen, actieve sprongen en meer geregistreerd. Dit geeft u een nog uitgebreider beeld van hoe uw bezoekers omgaan met de toestemmingslaag.

Google Analytics & eTracker

We hebben ook de installatie en bediening vereenvoudigd voor gebruikers van de analysetools van Google en eTracker. Met de laatste update ondersteunt ConsentManager nu de Google Consent Mode en het Consent Signal van eTracker. De tools kunnen dus zo worden gebruikt dat er wel wordt geteld maar er geen cookies worden geplaatst als er geen toestemming is gegeven.

Wijzigingen in het IAB TCF-beleid

Zoals aangekondigd in de vorige nieuwsbrief heeft het IAB de richtlijnen voor deelname aan het IAB TCF aangepast. Let op de volgende wijzigingen:

  • De thema-instellingen tonen nu een kleurcontrastwaarde bij het instellen van de kleur voor de knoppen accepteren/weigeren/instellingen/opslaan. De IAB vereist dat het kleurcontrast minimaal 5:1 is (voorgrond vs. achtergrond). Met de huidige update is deze contrastwaarde verplicht. Thema’s die een lagere contrastwaarde gebruiken, verliezen de IAB-nalevingsinstelling. Controleer uw ontwerpen .
  • Met de huidige update hebben we de mogelijkheid uitgeschakeld om de welkomsttekst op het eerste niveau te wijzigen als IAB TCF is ingeschakeld in een CMP. Klanten die de tekst willen wijzigen, hebben aanvullende goedkeuring nodig van de toestemmingsmanager. Bestaande teksten worden niet aangetast.

Meer nieuwe functies en wijzigingen

  • Verbeteringen aan AMP-webpagina’s
  • Mogelijkheid om het logo klikbaar te maken
  • Nieuw toestemmingsbereik voor subdomeinen
  • Verbeteringen automatisch blokkeren
  • … en veel meer.

meer opmerkingen

EDPB opinion on pay or consent model
Nieuw, Rechts

Het recente besluit van de EDPB over ‘Consent or Pay’-modellen voor onlineplatforms

De toezichthouders van Nederland, Noorwegen en Duitsland (Hamburg) hebben de Europese Raad voor Gegevensbescherming ( EDPB ) om advies gevraagd over de vraag of grote online platforms “consent or pay”-modellen kunnen gebruiken voor gedragsmatige reclame op basis van een geldige en vrijwillige basis. toestemming van de gebruiker. De achtergrond was Meta’s introductie van een abonnementsmodel […]
New regulations US 2024
Rechts

Nieuwe Amerikaanse privacywetten worden van kracht in 2024: Update uw VS-specifieke privacy-instellingen

In de Verenigde Staten zullen in de tweede helft van 2024 nieuwe wetten inzake gegevensbescherming van kracht worden – in Florida, Texas, Oregon en Montana . Bedrijven die in deze staten actief zijn of klanten in deze staten hebben, moeten hun gegevensbeschermingspraktijken herzien om naleving van de nieuwe wetgeving inzake gegevensbescherming te garanderen. Om dit […]