Nieuw meldingscentrum – vergeet nooit meer belangrijke instellingen
Met de huidige CMP-update wordt het nog eenvoudiger om de cookiebanner op een gegevensbeschermingsconforme manier in uw website te integreren. Het nieuwe notificatiecentrum informeert u over noodzakelijke instellingen die nog in uw CMP gedaan moeten worden.
De belangrijke meldingen worden via een rode stip naast het betreffende menu-item weergegeven. Ook vindt u in het nieuwe notificatiecentrum een lijst met alle verzamelde meldingen. Deze kunt u bereiken via het belsymbool in de linkernavigatie onderaan.
Probeer het nu en controleer uw account op ontbrekende instellingen.
Aankomende Amerikaanse wetgeving inzake gegevensbescherming en Amerikaanse nalevingsinstellingen in het consentmanager -dashboard
Nu in de tweede helft van 2024 nieuwe privacywetten van kracht worden in Florida, Texas, Oregon en Montana, is het van essentieel belang voor bedrijven die in deze staten actief zijn om hun privacypraktijken te herzien. Ons recente bericht hierover bevat gedetailleerde instructies over hoe u kunt navigeren en VS-specifieke privacy-instellingen kunt activeren in uw consentmanager CMP-dashboard. Leer hoe u eenvoudig de nalevingsinstellingen van uw website kunt aanpassen en geavanceerde Layer Logic-opties voor uw cookiebanners kunt gebruiken om aan verschillende wettelijke vereisten te voldoen.
Klik hier om het volledige artikel te lezen en ervoor te zorgen dat uw organisatie voldoet aan het veranderende Amerikaanse privacylandschap. Lees hier het volledige artikel:
https://www.consentmanager.de/wissen/2024-US-datenschutzgesetze-und-CMP-einstellungen
Nieuw EDPB besluit over ‘Consent or Pay’-modellen voor onlineplatforms
Het recente besluit van de European Data Protection Board ( EDPB ) heeft gevolgen voor de toekomst van de ‘Consent or Pay’-modellen van grote online platforms zoals Meta of Google. Het besluit volgt op een verzoek van de Nederlandse, Noorse en Duitse gegevensbeschermingsautoriteiten om commentaar op de abonnementsoptie van Meta, die vereist dat gebruikers ofwel een vergoeding betalen ofwel gedragsreclame accepteren om de diensten te kunnen blijven gebruiken. In ons gedetailleerde artikel leggen we uit waarom de EDPB van mening is dat deze modellen mogelijk niet voldoen aan de normen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). We bespreken ook de aanbevelingen van EDPB voor een alternatieve nalevingsmethode die de toestemmingsmechanismen van gebruikers zonder extra kosten zou kunnen veranderen.
Voor consentmanager -klanten is er nu een directe implementatieoptie in uw CMP-dashboard, evenals de mogelijkheid om uw toestemmingsbanners bij te werken. Klik hier om het volledige artikel te lezen: https://www. consentmanager .de/wissen/edsa-wahl-zu-consent-or-pay-modellen/
consentmanager -integratieopties in de Spotlight-tool
Deze maand bekijken we de nieuwste integratiemogelijkheden in het consentmanager CMP dashboard. Deze omvatten Google Consent Mode v2, de Transparency Layer Option voor de Digital Services Act en andere opties zoals de IAB TCF 2.2. Ook vindt u gedetailleerde instructies over de integratie met verschillende systemen, zoals CMS en e-commerceplatforms, en over het aanpassen van privacy-instellingen. Schakel deze integratie- en aanpassingsopties rechtstreeks vanuit uw CMP-dashboard in om ervoor te zorgen dat uw website of app voldoet aan de hoogste normen voor gegevensbescherming en rekening houdt met de specifieke toestemmingsvoorkeuren van uw gebruikers.
Lees het artikel hier: https://www. consentmanager .de/wissen/ consentmanager -tool-spotlight-integrationsoptions/
Ontmoet ons op OMR24!
Wil je een koekje? Of zelfs twee of drie? Kom dan op de 7e. / 8 mei in Hamburg voor OMR24. Naast heerlijke monsterkoekjes wacht consentmanager u ook met “voedzame” informatie over het onderwerp cookiebanners & Co.
Ontmoet ons persoonlijk: https://www. consentmanager
Datum: 7 + 8 mei 2024
Locatie: Hamburg Fair | Messeplein 1 | 20357 Hamburg
Hal A4 | Stand D07
Verdere optimalisaties en aanpassingen in april
In april zijn onder meer de volgende aanpassingen gedaan en fouten hersteld:
In het CMP is het onder meer mogelijk om notities over een provider toe te voegen, tijdzones in te stellen bij het maken van rapporten en de mogelijkheid om targeting toe te voegen voor de donkere modus.
Bovendien is de onjuiste weergave in het geplande rapportgedeelte verholpen en vindt de CMP-zoekopdracht nu ook de gezochte tekst uit het notitie-element. Bovendien is een probleem met het weergeven van de cookielijst opgelost. Verdere innovaties en optimalisaties zijn te vinden in het volledige releaselogboek:
Logboek vrijgeven
- Nieuw: Meldingscentrum
- Nieuw: Ondersteuning voor Amerikaanse staten Texas – Oregon – Florida – Washington
- Mogelijkheid toegevoegd om notities toe te voegen aan een leverancier
- Optie toevoegen aan aangepast afkeurgedrag
- Optie toegevoegd om rapporten aan te passen per tijdzone
- Voeg targeting toe voor de donkere modus
- Mogelijkheid toegevoegd om aangepaste code in het privacybeleid inline in de banner toe te staan
- Optie toegevoegd om de laag op basis van URL uit te schakelen
- Optie toevoegen “leveranciers altijd inschakelen voor welk doel…”
- Ontwerp: klokkenluidende UX-verbeteringen
- Ontwerp: PCP UX-verbeteringen
- Ontwerp: Dashboard UX-verbeteringen
- Oplossing: geplande rapporten worden niet goed weergegeven
- Oplossing: CMP Wizard kan niet worden overgeslagen bij de eerste oproep
- Oplossing: CMP-zoekopdrachten moeten ook tekst uit notities vinden
- Oplossing: problemen met het weergeven van de cookielijst