Google heeft een aankondiging voor u over een grote update van het digitale advertentielandschap: Google Consent Mode v2 is er .
Deze nieuwe update brengt belangrijke veranderingen met zich mee waar adverteerders en uitgevers rekening mee moeten houden. Het belangrijkste om mee te beginnen: het gebruik van Google Consent Mode v2 wordt verplicht voor alle websites die Google-services gebruiken.
De deadline voor de implementatie Google Consent Mode v2 is maart 2024 . Zorg er dus voor dat je goed hebt gecontroleerd of je aan de eisen moet voldoen. Wij helpen u met de verandering.
Consent Mode – wat is het?
Google Consent Mode v2 is een mechanisme dat werkt met de toestemmingsbanner van uw website en het gedrag van uw Google-tags of -scripts aanpast, afhankelijk van of de eindgebruiker uw toestemmingsbanner accepteert of afwijst. De nieuwe Google Consent Mode v2 kan u zelfs onder beperkte voorwaarden voor gegevensbescherming voorzien van verbeterde conversiegegevens.
Voorheen was de toestemmingsmodus van Google optioneel en werd deze gebruikt om conversiemodellering in Google AdWords mogelijk te maken. Het gebruik van een door Google gecertificeerd platform voor toestemmingsbeheer was ook optioneel.
Nu zijn de zaken aan het veranderen: Google Consent Mode v2 is verplicht om überhaupt iets te kunnen volgen. En het gebruik van een door Google gecertificeerd platform voor toestemmingsbeheer om toestemming te beheren is nu ook verplicht.
Het goede nieuws: consentmanager is al een door Google gecertificeerde CMP en ondersteunt al Consent Mode v2 . Als u Google-services op uw website of app integreert, hoeft u er alleen maar voor te zorgen dat Google Consent Mode is geactiveerd in uw consentmanager dashboard! Op onze website vindt u een video met instructies voor de activering: https://www. consentmanager
Maakt u nog geen gebruik van consentmanager ?
Als u nog geen door Google gecertificeerde CMP in gebruik heeft, wordt het hoog tijd dat u de overstap maakt. Laat u adviseren door onze expert en maak een afspraak: https://www. consentmanager
Vergeet de deadline voor implementatie niet: maart 2024
Adverteerders en uitgevers hebben tot maart 2024 de tijd om ervoor te zorgen dat ze alle vereisten van Google voor de nieuwe toestemmingsmodus hebben geïmplementeerd. Dit geeft u voldoende tijd om uw strategieën aan te passen en optimaal gebruik te maken van de nieuwe functies.
Onderneem nu actie! Bezoek onze speciale Google Consent Mode v2-pagina voor alles wat u moet weten over deze update. Mis deze kans niet om ervoor te zorgen dat uw advertentiecampagnes aan de regelgeving voldoen en betere prestaties en privacy bieden.
Klik hier voor meer informatie over Google Consent Mode v2: https://www. consentmanager .de/google-consent-mode-v2/
Als u vragen heeft of hulp nodig heeft bij de transitie, neem dan contact op met ons ondersteuningsteam ( consentmanager ). We helpen u graag bij het garanderen van een soepele en succesvolle overgang naar Google Consent Mode v2.