Nieuw

Geavanceerd toestemmingsbeheer: dit zijn de functies waarvan u op de hoogte moet zijn


cookiebanners

De eenvoudigste toestemmingsmechanismen kunnen voldoende zijn voor kleine bedrijven of freelancers. Dit varieert afhankelijk van de grootte van uw bedrijf of de regelgeving waaraan u moet voldoen. Uw tool zou een cookiebanner moeten kunnen maken en basisfuncties moeten kunnen uitvoeren, zoals: B. het automatisch blokkeren van cookies en het verkrijgen van toestemming die de AVG vereist van alle websites die niet-essentiële cookies gebruiken. Dit zijn de basisfuncties die tools voor toestemming voor cookies moeten bieden.

De geavanceerde functies helpen u echter niet alleen om wereldwijd te voldoen aan verschillende internationale wettelijke voorschriften (indien nodig). Ze helpen u ook specifieke informatie over uw klanten te verzamelen om hun gedrag en voorkeuren beter te begrijpen en verschillende online ervaringen te testen die u uw klanten kunt bieden.

Laten we eens kijken naar de vier geavanceerde functies die een tool als consentmanager biedt en waarom ze belangrijk zijn voor uw bedrijf. U kunt deze functies gebruiken als uitgangspunt bij het kiezen van de beste toestemmingstool voor uw bedrijf.

4 Geavanceerde functies van een platform voor toestemmingsbeheer

Regelmatig scannen op cookies

De meeste tools crawlen uw website wanneer u deze voor het eerst instelt. De crawler scant een website en identificeert de verschillende cookies die worden gebruikt. Hierdoor kunt u als bedrijf precies begrijpen welke soorten cookies op uw website worden gebruikt. Hierdoor kunt u deze informatie nauwkeurig presenteren aan de bezoekers of gebruikers van uw website, waarmee u de belangrijke AVG-vereiste van geïnformeerde toestemming implementeert. Naast compliance bevordert dit ook de transparantie en het gebruikersvertrouwen.

Maar wist u ook dat het belangrijk is om uw website regelmatig te crawlen? Om onze gebruikers te helpen voldoen aan de steeds veranderende privacyregelgeving, classificeert onze gratis ingebouwde cookie-robot of “spider”. automatisch de cookies gevonden op uw website in onze database van meer dan 3 miljoen cookies. Het systeem van consentmanager classificeert ook de providers waartoe de elementen op uw website behoren in onze database van ruim 2500 providers. Met het gratis abonnement krijgt u één crawl per week, terwijl het laagstbetaalde abonnement momenteel drie crawls per dag biedt.

Het bijzondere aan deze crawler is dat deze ook toegang heeft tot inloggebieden en beperkte toegangsgebieden , zoals testpagina’s, logins, afrekenpagina’s etc. Zo is compliance altijd gegarandeerd, ook als u vergeet een pagina openbaar te maken of te verwijderen beperkingen.

Bonus: Benieuwd wat u moet doen als een crawler problemen meldt? Lees hier onze stapsgewijze instructies

Staging-functie: een testveld

De staging-functie in consentmanager is als een gecontroleerd testveld. Hiermee kunt u de impact van wijzigingen aan uw cookiebanner simuleren en evalueren voordat u deze in de live omgeving implementeert. Deze functie zorgt ervoor dat wijzigingen aan uw banner geen negatieve invloed hebben op de gebruikerservaring of de naleving van de regelgeving. Een waardevol hulpmiddel als u op zoek bent naar een balans tussen compliance en naadloze gebruikersinteractie!

Om te demonstreren hoe dit normaal gesproken werkt in consentmanager , volgt hier een stapsgewijs voorbeeld:

  1. Maak uw CMP en schakel staging in.
  2. Integreer de stagingcode in uw testsite en de live code in uw openbare site.
  3. Breng de gewenste wijzigingen aan, b.v. B. Nieuwe verkopers toevoegen, het juridische doel of de instellingen voor de cookiebanner wijzigen, enz.
  4. Klik op Publiceren en de wijzigingen worden gekopieerd van de testversie naar de live CMP.
  5. Klik ten slotte op Wijzigingen live aanbrengen. Hiermee worden de wijzigingen in de live omgeving geactiveerd, zodat deze direct zichtbaar zijn op uw website, zonder dat u hoeft te wachten (zonder te pushen is de wachttijd meestal 20-30 minuten).

Geavanceerde targetingfunctie

De targetingfunctie biedt een gepersonaliseerde benadering van toestemmingskennisgevingen. Door het gedrag en de voorkeuren van de gebruiker te analyseren, past deze functie de toestemmingsverklaringen/cookiebanners aan de voorkeuren van de gebruiker aan. Het resultaat: de kans op positieve toestemming wordt vergroot en de gebruikerservaring wordt verbeterd. Voor bedrijven betekent dit een efficiënter gebruik van gegevens en een betere naleving van toestemmingsverklaringen.

Zo werkt de consentmanager met targeting:

Als u meer dan één cookiebannerontwerp heeft en deze is ingesteld met targeting, zal het consentmanager deze ontwerpen doornemen en controleren welke het beste werkt voor elke bezoeker van uw site, afhankelijk van een aantal geprioriteerde factoren, zoals locatie, gebruikt apparaat, taal en meer. Als uw targeting voor cookiebanner ‘A’ bijvoorbeeld niet geschikt is voor de huidige bezoeker, wordt thema ‘A’ niet gebruikt en worden de andere thema’s die u heeft gemaakt beoordeeld. Dit is uiteraard afhankelijk van de instellingen die je kiest! Het fallback-ontwerp is vooral belangrijk wanneer de targeting niet overeenkomt met de huidige bezoeker van uw site, waardoor het CMP het fallback-ontwerp aan de bezoeker laat zien.

Binnen de targetingopties kunnen gebruikers consentmanager kiezen uit een verscheidenheid aan opties, waaronder land, taal, apparaattype, besturingssysteem, browser, leveringstype, domeinen, regelgeving, ATT-targeting en last but not least het fallback-ontwerp. Een visuele weergave van de targetingopties binnen het consentmanager dashboard vindt u hieronder:

Voorbeeld: Target een thema om dat thema alleen voor een specifieke groep bezoekers te gebruiken. Toon thema A bijvoorbeeld alleen voor mobiele gebruikers, thema B alleen voor desktopgebruikers en thema C alleen voor tabletgebruikers.

Bekijk onze gids hier voor meer tips en belangrijke informatie over targeting:
https://help.consentmanager.net/books/cmp/page/working-with-targetings

Functie voor leeftijdsverificatie

De functie voor leeftijdsverificatie is vooral belangrijk voor producten en diensten die moeten voldoen aan leeftijdsspecifieke voorschriften. Het zorgt voor naleving door de leeftijd van een gebruiker te verifiëren voordat de gegevensverzameling wordt voortgezet. Met deze functie kan uw organisatie juridische risico’s beperken en aantonen dat zij zich inzet voor verantwoord gegevensgebruik. Dit beschermt niet alleen gebruikers, maar handhaaft ook de integriteit en geloofwaardigheid van uw bedrijf.

Bepaalde wetten, zoals het Nederlandse verbod op ongerichte reclame voor online gokken om gokverslaving onder minderjarigen te voorkomen, vereisen leeftijdsverificatie voor websites die deze dienst aanbieden.

Conclusie

Deze functies kunnen dienen als een solide basis voor het selecteren van de ideale tool voor toestemmingsbeheer voor uw unieke zakelijke behoeften. Hiermee kunt u online ervaringen testen en aanpassen om uw bedrijfsstrategieën te verbeteren.

Als uw bedrijf baat zou kunnen hebben bij een van deze geavanceerde functies, neem dan vandaag nog contact op met een van onze experts of probeer gewoon zelf onze gratis cookiebanner. Begin hier!


meer opmerkingen

Webinar-GCM-v2-with-Google-and-consentmanager
Algemeen, Nieuw, videos

Webinar: Google Consent Mode v2 met Google en consentmanager

Neem deel aan ons exclusieve webinar, gehost door consentmanager in samenwerking met Google op 12 juni 2024 om 11:00 uur CET. Vanwege de grote vraag naar informatie over de nieuwste Google-vereisten, zal dit webinar u helpen Google Consent Mode v2 beter te begrijpen. Dennis Gingele van Google en Jan Winkler van consentmanager presenteren de essentiële […]
Image for the anniversary of the GDPR on 25 May with
Rechts

6 jaar AVG: een viering van de verreikende impact ervan

We naderen op 25 mei 2024 de zesde verjaardag van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) , die de normen voor gegevensbescherming wereldwijd heeft beïnvloed sinds de inwerkingtreding ervan op 25 mei 2018. De AVG heeft niet alleen de beveiliging en het beheer van persoonsgegevens fundamenteel veranderd, maar ook de rechten van individuen versterkt en de […]