Drupal-banner voor cookietoestemming

Gegevensbescherming met consentmanager

Drupal vertegenwoordigt een CMS (Content Management System) en een raamwerk, waarvan de belangrijkste toepassing de website-organisatie is. Met Drupal Commerce is er een open source shop software in het Drupal aanbod. Het kan worden gebruikt om producten te beheren en bestellingen, transacties en betalingen te verwerken. Bij het inrichten van een webshop is de afstemming tussen Drupal en AVG van groot belang. Met een Drupal Cookie Consent Banner zorgt u voor een juridisch veilige cookie opt-in door uw gebruikers. Met een toestemmingsmanager kunt u een Drupal-banner voor cookietoestemming creëren.

Drupal Cookie Banner: behoeften en vereisten

Zodra u een online winkel exploiteert, is het gebruik van cookies essentieel. Sommige cookies zijn essentieel voor de technische werking van de website. Andere zijn niet absoluut noodzakelijk, maar van groot economisch belang, omdat ze bijvoorbeeld informatie geven over gebruikersgedrag. Voor dit type Drupal-cookie is de uitdrukkelijke toestemming van uw gebruikers vereist. Dat blijkt uiterlijk uit het arrest van het HvJ (Europees Hof van Justitie) over cookies van juli 2019. Deze uitdrukkelijke toestemming wordt gegeven via een Drupal-banner voor cookietoestemming. Met de Drupal Cookieverklaring uw bezoekers op een juridisch veilige manier in staat te stellen zich aan te melden. Als beheerder van de website bevindt u zich in de plicht, Uw gebruikers uitdrukkelijk na toestemming voor het verzamelen van cookies vragen. In verband met de AVG dient de Drupal Cookie Consent ter versterking van de gegevensbescherming.

de Dubbele opt-in vereist vindt plaats via de Drupal Cookie Consent banner. Dit wordt uitgespeeld wanneer u de website bezoekt, voordat de eerste cookie kan worden aangemaakt en voordat de inhoud van de website zichtbaar is. Enerzijds moet de Drupal cookiebanner een indruk geven bij de klant duidelijke en ondubbelzinnige indicatie geven over de verwerking van cookies. Aan de andere kant moet hij uw klanten de mogelijkheid geven om akkoord te gaan of af te keuren.

Een rechtszekere implementatieoptie biedt een Drupal Toestemmingsbeheerder voor cookies. Toestemmingsmanager worden aangeboden door Consent Management Providers (CMP's) en zorgen ervoor dat gebruikers van een pagina bij elk bezoek aan een Drupal-cookiebanner om toestemming wordt gevraagd voor het verwerken van cookies.

Indien de toestemming is gegeven via de Drupal Cookie Consent Banner kan de eerste Drupal cookie worden geplaatst en verwerkt. Vermeldenswaard is hier dat, sinds de uitspraak van het HvJ, het aanmaken van technisch onnodige cookies pas nadat er toestemming is gegeven is nog helemaal legaal. Het gaat om een aantal technisch niet-essentiële cookies die toch noodzakelijk zijn voor een goede werking van de shop, waaronder tracking cookies en analyse cookies, waaruit je conclusies kunt trekken over het gebruikersgedrag.

img
Ontvankelijkheid

Tegenwoordig is responsief aanpassen vanzelfsprekend. Klanten gaan te ver verschillende eindapparaten met verschillende schermformaten en besturingssystemen ook op websites. De cookiebanner van de toestemmingsmanager past zich altijd responsief aan de respectieve parameters aan. Op deze manier kan de inhoud optimaal worden gepresenteerd in overeenstemming met de AVG. Of de toegang nu via smartphone, tablet of desktop is, de cookiebanner kan altijd responsief bijdragen aan afstemming met de AVG.

img
meertaligheid

Aangezien steeds meer websites internationaal gericht een meertalige toestemmingsoplossing is belangrijk. Ook internationale klanten willen weten met welke cookies ze instemmen. Vandaar de cookiebanner van de consentmanager beschikbaar in meer dan 30 talen. Dit betekent dat uw website taalkundig geschikt is voor het AVG-gebied en ver daarbuiten.

img
compatibiliteit

Een modulair websitesysteem is afhankelijk van plug-ins en extensies. Ook andere systemen worden vaak via interfaces toegevoegd. Dit vraagt om verregaande compatibiliteit en interoperabiliteit. Samen met verschillende cookiebanners is de consentmanager compatibel met een groot aantal gangbare tagmanagers, winkelsystemen en bijna alle Google-producten en advertentieservers.

Drupal Cookie Consent Banner en zijn voordelen voor winkeliers

Het gebruik van een Drupal Cookie Consent Banner heeft verschillende voordelen. Een van de belangrijkste criteria succesvolle online winkels behoort tot een positieve gebruikerservaring. Gebruikers willen graag op de site blijven en idealiter een transactie voltooien. Ze moeten ook hun weg vinden op de site en graag terugkomen. De gebruikerservaring of de gebruikerservaring kan worden gemeten aan de hand van bepaalde kengetallen. Deze omvatten de parameters Duur van verblijf, acceptatiegraad en aan de andere kant de Bouncepercentage. Het is belangrijk om het bouncepercentage laag te houden, terwijl het acceptatiepercentage en daarmee de verblijfsduur dienovereenkomstig hoog moeten zijn. Een Drupal cookiemelding helpt je om een hoog acceptatiepercentage en een laag bouncepercentage te behalen. Zo draagt een Drupal cookiebanner bij aan de performance van de webshop. De belangrijkste doelen van klantenwerving en -behoud zijn direct gekoppeld aan een lang verblijf en een laag bouncepercentage.

De voordelen van de Drupal Cookie Consent Banner blijken niet alleen voor u als winkelier, maar ook voor uw klanten. Ze profiteren van het feit dat hun recht op gegevensbescherming serieus wordt genomen met de Drupal-cookiemelding en dat ze de mogelijkheid hebben om het verzamelen van cookies te weigeren. De positieve gebruikerservaring leidt tot: meer conversies en draagt op lange termijn bij Klantenbinding Bij. Een ander voordeel is duidelijk aan de kant van de Zoek machine optimalisatie. De gebruikerservaring is een van de centrale rankingfactoren. Hoe positiever de gebruikerservaring, hoe hoger een website scoort in de zoekresultatenlijsten (SERP's) op Google en andere zoekmachines. Op deze manier wordt u sneller gevonden met bijbehorende zoekopdrachten, wat weer een impact heeft op paginaverkeer en klantenwerving.

Een goede consentmanager met een Drupal cookiebanner geeft je te allen tijde inzicht in de actuele acceptatie- en bouncepercentages. Deze kunnen realtime worden geëvalueerd. Zo heb je er een Inzicht in huidig klantgedrag. Met deze kengetallen kunt u ook conclusies trekken over uw verbeterpotentieel.

Meertaligheid en internationale oriëntatie

Een internationale oriëntatie wordt steeds belangrijker voor winkelexploitanten in termen van concurrentievermogen. Een belangrijke hoeksteen voor een internationaal aanbod is meertaligheid. Met meer dan 30 ondersteunde talen de Drupal-cookiemelding in de toestemmingsmanager is overal geschikt voor gebruik AVG-gebied en verder. De Drupal Cookie Consent Banner past zich automatisch aan de taal van uw klanten aan.

Responsieve aanpassing aan eindapparaten en besturingssystemen

Tegenwoordig is het standaard dat verschillende gebruikers via verschillende eindapparaten toegang krijgen tot uw aanbod en uw webshop. vandaar, een responsieve aanpassing aan het gebruikte apparaat steeds belangrijker. De Drupal Cookie Consent Banner moet zich aanpassen aan parameters zoals het besturingssysteem (bijvoorbeeld Android of iOS), type apparaat (bijvoorbeeld mobiele telefoon of tablet) en schermgrootte. Als de Drupal Cookie Consent Manager responsief reageert op de eigenschappen van de toegangsapparaten, is deze geschikt voor bijna alle gebruikerstypen en bezoekers.

Of potentiële klanten nu via een smartphone, tablet of traditioneel via de desktop toegang krijgen tot uw webshop, een Drupal cookiebanner is voor u Juridisch veilige toestemming voor cookies er is voor gezorgd.

Drupal Cookie Banner en zijn compatibiliteit

Compatibiliteit met andere systemen is tegenwoordig standaard in een online winkel. De toestemmingsmanager moet ook compatibel en interoperabel zijn met verschillende systemen en eigen oplossingen. De toestemmingsmanager sluit aan op alle gangbare winkelsystemen en is compatibel met alle Google-producten en tagmanagers. Het is ook compatibel met de meeste populaire advertentieservers.

Verdere voordelen van de Drupal Cookie Consent Manager

Met de consent manager heb je een aanpasbare Drupal cookie consent banner die je op vele manieren kunt ontwerpen. Veelzijdige ontwerpselectie en ontwerpopties zorgen voor grote vrijheid. Dus bijvoorbeeld een aanpassing aan die van jezelf Bedrijfsontwerp zonder problemen mogelijk.

Een goed doordachte consent manager biedt ook uitgebreide A / B-testprocedure. Deze maken het mogelijk om verschillende manieren te testen om de Drupal cookiebanner te implementeren. Op basis van de reacties van de klanten kan het ontwerp vervolgens worden verbeterd en geoptimaliseerd. Afhankelijk van de testresultaten kan het ontwerp dat de beste klantreacties heeft veroorzaakt.

Een ander voordeel is de functionaliteit van de Advertentieblokkering. Niet alleen de cookies als zodanig, maar ook alle advertentiemedia blok. Zodra ze op de website worden gebruikt, worden ze effectief verhinderd totdat uw klanten hun uitdrukkelijke toestemming hebben gegeven.

Drupal Cookie Banner: behoeften en vereisten

Zodra u een online winkel exploiteert, is het gebruik van cookies essentieel. Sommige cookies zijn essentieel voor de technische werking van de website. Andere zijn niet absoluut noodzakelijk, maar van groot economisch belang, omdat ze bijvoorbeeld informatie geven over gebruikersgedrag. Voor dit type Drupal-cookie is de uitdrukkelijke toestemming van uw gebruikers vereist. Dat blijkt uiterlijk uit het arrest van het HvJ (Europees Hof van Justitie) over cookies van juli 2019. Deze uitdrukkelijke toestemming wordt gegeven via een Drupal-banner voor cookietoestemming. Met de Drupal-cookiemelding stelt u uw bezoekers op een juridisch veilige manier in staat om zich aan te melden. Als beheerder van de website bevindt u zich in de plicht, Uw gebruikers uitdrukkelijk na toestemming voor het verzamelen van cookies vragen. In verband met de AVG dient de Drupal Cookie Consent ter versterking van de gegevensbescherming.

Een rechtszekere implementatieoptie biedt een Drupal Toestemmingsbeheerder voor cookies. Toestemmingsmanager worden aangeboden door Consent Management Providers (CMP's) en zorgen ervoor dat gebruikers van een pagina bij elk bezoek aan een Drupal-cookiebanner om toestemming wordt gevraagd voor het verwerken van cookies.

Indien de toestemming is gegeven via de Drupal Cookie Consent Banner kan de eerste Drupal cookie worden geplaatst en verwerkt. Vermeldenswaard is hier dat sinds de uitspraak van het HvJ alleen cookies zijn gemaakt die technisch niet nodig zijn na goedkeuring is nog helemaal legaal. Het gaat om een aantal technisch niet-essentiële cookies die toch noodzakelijk zijn voor een goede werking van de shop, waaronder tracking cookies en analyse cookies, waaruit je conclusies kunt trekken over het gebruikersgedrag.

Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?


Als u niet zeker weet of u een CMP nodig heeft of niet, neem dan contact met ons op - wij helpen u de juiste oplossing voor uw bedrijf te vinden!

FAQ en overzicht van Drupal Cookie Consent

Een uitdrukkelijke toestemming in de vorm van een Opt-ins kan worden verkregen via een Drupal Cookie Consent-banner. Deze verschijnt zodra bezoekers uw website bezoeken. Voordat de inhoud van de pagina wordt weergegeven, wordt gevraagd: Drupal Cookieverklaring Uw bezoekers na toestemming voor het gebruik van cookies. Dit is een opt-in-procedure die zorgt voor rechtszekerheid tegen de achtergrond van de uitspraak van het HvJ.

De toestemming voor cookies is vereist overal waar cookies moeten worden verzameld, die verder gaan dan de technische werking van de site. Deze vereisen een uitdrukkelijke opt-in van uw bezoekers. Pas als deze beschikbaar is, kan de eerste Drupal-cookie worden geplaatst en verwerkt. Dit omvat alle tracking- en analysecookies. Technisch noodzakelijke cookies zijn uitgesloten van deze regeling.

Als een bezoeker weigert cookies te verwerken, kan dat ook geen overeenkomstige gegevens verzonden zullen. Dit elimineert bijvoorbeeld waardevolle Tracking- en analysegegevens over gebruikersgedrag.

Sinds 2009 moeten website-exploitanten in principe hun bezoekers om toestemming vragen voor het verwerken van technisch onnodige cookies. In het verleden werd dit echter vaak geïnterpreteerd als een opt-out: de cookies werden altijd aangemaakt, terwijl gebruikers zich uitdrukkelijk moesten afmelden zodat dit niet gebeurde. Met de uitspraak van 2019 bestaat deze mogelijkheid niet meer, omdat de opt-in nu expliciet is voorzien. Zij mogen technisch niet noodzakelijke cookies investeer alleen als uw bezoekers hun toestemming hebben verleend.

CMP

Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?

Als u niet zeker weet of u een CMP nodig heeft of niet, neem dan contact met ons op - wij helpen u de juiste oplossing voor uw bedrijf te vinden!

Contact