HubSpot-koekjesbanner

AVG-conforme gegevensbescherming met de Consent Manager

Met consentmanager maak je je HubSpot website AVG compliant:

  • Eenvoudig te integreren
  • Voldoet aan de AVG en ePrivacy
  • Officiële IAB TCF v2 CMP
  • Compatibel met alle advertentieservers (incl. GAM/AdSense)
  • Volledig aanpasbaar aan uw ontwerp
  • geïntegreerde cookie-crawler
  • Weergave in meer dan 30 talen
Cookie Banner

Juridisch conforme marketing met Hubspot

HubSpot-cookies en AVG

HubSpot is een marketingsoftwarebedrijf met het hoofdkantoor in Boston, MA. Het bedrijf werd opgericht in 1999 en is sindsdien uitgegroeid tot een wereldleider in marketingautomatisering . In 2015 had HubSpot meer dan $ 1 miljard aan jaaromzet en meer dan 50.000 klanten wereldwijd.

Het marketingplatform helpt de bedrijven om betere relaties met hun klanten op te bouwen. Het biedt tools voor verkoop, marketing, klantenservice en ondersteuningsteams om repetitieve taken te automatiseren, prestaties te volgen en gepersonaliseerde ervaringen te creëren. De producten van het bedrijf omvatten:

  • Marketingautomatisering : een reeks marketingtools waarmee bedrijven alle aspecten van marketingcampagnes kunnen beheren. Deze tools zijn ontworpen om het leven van marketeers gemakkelijker te maken door veel handmatige processen te automatiseren, zodat ze zich kunnen concentreren op waardevoller werk.
  • CRM (Customer Relationship Management): een hulpmiddel voor het volgen van leads, prospects, klanten en andere belangrijke bedrijfsinformatie. Dit omvat lead scoring, nurturing, segmentatie en analyse.
  • Salesforce-integratie : een integratie tussen HubSpot’s CRM en Salesforce waarmee gebruikers contacten van het ene systeem naar het andere kunnen importeren.
  • Inhoudsstrategie : een hulpmiddel om u te helpen bij het plannen, plannen en publiceren van inhoud via meerdere kanalen.

HubSpot heeft duizenden bedrijven helpen groeien door hen te voorzien van zeer goede marketingsoftware. Maar hoe gaat de tool om met persoonsgegevens?

We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TTDSG & ePrivacy

Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.

… en nog veel meer.

Hubspot en persoonlijke gegevens

  • Verzamelt HubSpot persoonsgegevens?

    HubSpot verzamelt informatie van zijn gebruikers, waaronder e-mailadressen, telefoonnummers, namen, functietitels, bedrijfsnamen en IP-adressen. Het gebruikt deze informatie om gerichte e-mails en sms-berichten te verzenden en om gerichte advertenties op zijn website te plaatsen. Het bedrijf deelt ook gebruikersgegevens met derden , waaronder Facebook , Twitter , Google en LinkedIn.

  • De tool gebruikt cookies om bezoekers over websites heen te volgen. Als klanten HubSpot-cookies willen blokkeren, raadpleeg dan het privacybeleid van Hubspot voor meer informatie. Houd er rekening mee dat delen van een website mogelijk niet goed werken als bezoekers alle HubSpot-cookies uitschakelen.

  • Wat zegt het privacybeleid over HubSpot-cookies?

    HubSpot-cookies worden voor twee doeleinden gebruikt:

    1. om functionaliteit voor de website te bieden
    2. om te analyseren hoe bezoekers de website gebruiken
  • Het bedrijf heeft een aantal tools ontwikkeld om zijn gebruikers te helpen conversies uit verschillende bronnen bij te houden. Hiertoe behoort bijvoorbeeld Google Analytics , waarmee kan worden bekeken welke pagina’s mensen bezoeken en of ze converteren. Op basis van die informatie kan het vervolgens rapporten genereren.

Wie regelt de omgang met persoonsgegevens?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) , aangenomen in 2016, geeft individuen meer controle over hoe hun persoonlijke gegevens worden verwerkt . Deze verordening is van toepassing op alle EU-lidstaten en niet-EU-landen die goederen en diensten leveren aan burgers van de Europese Unie. De AVG vereist ook dat organisaties gebruikers op de hoogte stellen van wijzigingen in hun privacybeleid.

De nieuwe wet heeft verstrekkende gevolgen voor bedrijven. Volgens deze wet moeten bedrijven een functionaris voor gegevensbescherming aanstellen die overtredingen van de wet binnen 72 uur moet melden. Bedrijven die de regels overtreden, riskeren een boete van € 20 miljoen of 4% van de wereldwijde jaaromzet, afhankelijk van wat het hoogste is.

CMP Consent Management

Juridische situatie met betrekking tot de AVG

Wat zegt de AVG over cookies?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), die op 25 mei 2018 van kracht is geworden, vereist dat elk bedrijf dat gegevens van EU-burgers verzamelt transparant is over wat ze met die informatie doen. Organisaties moeten ook duidelijke instructies geven over hoe gebruikers verzamelde persoonlijke informatie kunnen verwijderen. Dit is inclusief cookies. Cookies zijn kleine tekstbestanden die op uw computer worden geplaatst wanneer u bepaalde websites bezoekt.

Ze zorgen ervoor dat de website uw apparaat kan herkennen. Cookies worden gebruikt om uw voorkeuren op te slaan, zoals taalinstellingen, inhoud van winkelwagentjes en andere soortgelijke informatie. Sommige cookies zijn echter nodig om websites goed te laten functioneren, b.v. B. die helpen bij het identificeren van uw account, het opslaan van uw inloggegevens en het volgen van uw browse-activiteit.

De AVG legt organisaties aanvullende verplichtingen op met betrekking tot de beveiliging van klantgegevens. Naast de hierboven beschreven algemene vereisten, moeten organisaties passende technische maatregelen nemen om klantgegevens te beschermen tegen onopzettelijk verlies of onbevoegde toegang, wijziging of openbaarmaking. Daarnaast moeten organisaties redelijke maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat hun medewerkers de gegevens alleen gebruiken voor geautoriseerde doeleinden.

Als een bedrijfsproces bijvoorbeeld het verzenden van gevoelige gegevens buiten de EER omvat, moet het bedrijf ervoor zorgen dat de ontvanger dezelfde gegevensbeschermingswetten naleeft als de organisatie zelf. Dit betekent: Als je HubSpot gebruikt, heb je als bedrijf een verplichting.

HubSpot en AVG

Om ervoor te zorgen dat HubSpot GDPR-compatibel is, heeft het bedrijf een nieuwe versie van zijn software ontwikkeld die een aantal functies bevat om naleving van de regelgeving te garanderen. Deze omvatten het volgende:

  • Een nieuwe privacypagina waar gebruikers alle relevante informatie kunnen vinden over hoe HubSpot omgaat met persoonsgegevens. Dit omvat informatie over welke gegevens het bedrijf verzamelt, waarom het deze verwerkt, hoe lang het deze bewaart, of het deze aan derden bekendmaakt en hoe het deze beveiligt.
  • Een nieuwe HubSpot Cookie Notice die gebruikers informatie geeft over hoe HubSpot cookies gebruikt en hoe ze deze kunnen uitschakelen.
  • Onderaan elke pagina is nu een link naar het bijgewerkte privacybeleid zichtbaar.
  • HubSpot-cookies die worden gebruikt voor analyses worden slechts 30 dagen bewaard.

In tegenstelling tot de meeste Amerikaanse softwarebedrijven, is HubSpot al jaren sterk betrokken bij Europese klanten. Het bedrijf hecht dan ook veel belang aan naleving van EU-regelgeving zoals de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Hubspot is gecertificeerd door de Artikel 29-werkgroep van de EU in het kader van het Privacy Shield Framework om de personen van wie het de persoonlijke informatie in zijn bezit heeft, te beschermen.

HubSpot-cookies

HubSpot-cookies worden gebruikt om bezoekersgedrag te volgen en haar diensten te verbeteren. Dit omvat het opslaan van persoonlijke informatie zoals e-mailadressen, IP-adressen en browsertypen. Het slaat ook sessie-ID’s op, zodat gebruikers niet elke keer dat ze de site bezoeken, hoeven in te loggen. Gebruikers kunnen zich op elk moment afmelden voor tracking via hun privacy-instellingen. Als operator ben je verantwoordelijk voor het gebruik van HubSpot in overeenstemming met de AVG. Het is daarom essentieel om duidelijke cookie-informatie aan uw bezoekers te tonen en toestemming te verkrijgen voor de verwerking van persoonsgegevens.

Mobile Consent Solution für höhere Akzeptanzraten

HubSpot-koekjesbanner

Om te voldoen aan de nieuwe regelgeving heeft HubSpot een cookiebanner geïntroduceerd die gebruikers informeert over het verzamelen van persoonlijke gegevens en hun rechten onder de AVG.

Dit omvat het recht op informatie, correctie, verwijdering, beperking van verwerking, overdraagbaarheid en bezwaar tegen de verwerking van persoonsgegevens. Het bedrijf zegt ook dat het in de toekomst meer details zal verstrekken over hoe zijn producten HubSpot-cookies gebruiken.

Cookiebanners zijn (op enkele uitzonderingen na) verplicht voor website-exploitanten en moeten aan strenge eisen voldoen. Voor de zekerheid nemen Consent Management Providers (CMP) deze taken over (Consent).

Consentmanager helpt organisaties bij het maken en onderhouden van toestemmingsformulieren voor verschillende soorten gegevensverzameling. We bieden sjablonen, handleidingen en andere hulpmiddelen om gebruikers te helpen voldoen aan regelgeving zoals AVG.

U kunt HubSpot eenvoudig verbinden met onze toestemmingsmanager om een geavanceerde toestemmingsbeheerfunctie aan te bieden: Dit stelt uw HubSpot-klanten in staat om de toestemming van gebruikers gemakkelijk te beheren over meerdere webproperty’s. Met Consentmanager kunt u toestemming van de gebruiker verkrijgen voordat u zich aanmeldt voor services. Zo hoeft u zich geen zorgen meer te maken over het handmatig verkrijgen van toestemming.

Ons flexibel prijsmodel

Basic

0
Permanent gratis voor
een website of app
  • 5.000 weergaven / maand incl.
  • AVG-compatibel
  • Vooraf gemaakte ontwerpen
  • 1 kruip/week
  • Ondersteuning: tickets
  • aanvullend Bezichtigingen boekbaar
  • IAB TCF-compatibele CMP
  • A/B-testen & optimalisatie
  • aanvullend gebruikersaccounts
  • wit label

Beginner

19
Maandelijks voor
een website of app
  • 100.000 weergaven / maand incl.
  • aanvullend Keer bekeken:0.1  / 1000
  • AVG-compatibel
  • Aanpasbare ontwerpen
  • 3 verkenningen/dag
  • Ondersteuning: tickets
  • A/B-testen & optimalisatie
  • IAB TCF-compatibele CMP
  • aanvullend gebruikersaccounts
  • wit label
Erg populair

Standard

49
Maandelijks voor maximaal
3 websites of apps
  • 1 miljoen views / maand incl.
  • aanvullend Keer bekeken:0,05  / 1000
  • AVG-compatibel
  • IAB TCF-compatibele CMP
  • Aanpasbare ontwerpen
  • A/B-testen & optimalisatie
  • 10 crawls/dag
  • Ondersteuning: Ticket & E-mail
  • aanvullend gebruikersaccounts
  • wit label

Agency

195
Maandelijks voor maximaal
20 websites of apps
  • 10 miljoen views / maand incl.
  • aanvullend Keer bekeken:0,02  / 1000
  • AVG-compatibel
  • IAB TCF-compatibele CMP
  • Aanpasbare ontwerpen
  • A/B-testen & optimalisatie
  • 100 crawls/dag
  • 10 extra gebruikersaccounts
  • Ondersteuning: Ticket, e-mail & telefoon
  • Persoonlijke accountmanager
  • wit label

Enterprise

Op aanvraag
Maandelijkse prijs op basis van individuele overeenkomst
  • Elke weergave / maand
  • aanvullend Keer bekeken:0,02  / 1000
  • AVG-compatibel
  • IAB TCF-compatibele CMP
  • Aanpasbare ontwerpen
  • A/B-testen & optimalisatie
  • Alle crawls/dag
  • enige toevoeging. gebruikersaccounts
  • Ondersteuning: Ticket, e-mail & telefoon
  • Persoonlijke accountmanager
  • wit label

Toestemmingsmanager als oplossing voor HubSpot-cookies

Met Consentmanager kunt u HubSpot eenvoudig en altijd AVG-compliant gebruiken. Met geautomatiseerde updates en wettelijk conforme teksten in meer dan 30 talen zit je altijd aan de veilige kant.

Het gaat niet alleen om het voldoen aan alle wettelijke eisen van de AVG, maar ook om van de nood een deugd maken: een HubSpot-cookiebanner draagt bij aan een positieve gebruikerservaring. Uw bezoekers worden direct en uitgebreid geïnformeerd over het gebruik van HubSpot-cookies en om toestemming gevraagd. U neemt gegevensbescherming serieus – en uw klanten zullen dit positief merken en vertrouwen creëren.

Dit is niet vanzelfsprekend, omdat HubSpot een Amerikaans bedrijf is en feitelijk is gevestigd in andere gegevensbeschermingsstructuren. Je kunt nog meer punten scoren bij je klanten als je de AVG-eisen strikt naleeft en de veiligheid borgt.

De geïndividualiseerde HubSpot-cookiebanner wordt ook automatisch geoptimaliseerd door Consentmanager: Met A/B-tests en systeemgestuurde aanpassingen aan de HubSpot-cookiemelding verbetert u de acceptatiegraad van uw bezoekers en verlaagt u het bouncepercentage.

Zo krijgt u niet alleen meer tevreden klanten die intensiever met uw producten of diensten omgaan, maar ook meer data voor verdere conversie-optimalisatie.

HubSpot als een kans

  • Zie HubSpot en AVG als een kans

    Leads voor nieuwe klanten zijn duur. Een kostenreductie bij het werven en behouden van klanten is daarom een niet te onderschatten concurrentievoordeel . Verzamel uw bezoekers met een automatisch geoptimaliseerde HubSpot-cookiebanner die individueel is ontworpen voor uw bedrijfsidentiteit en u zult nog diepere effecten bereiken: de reeds genoemde parameters, zoals het bouncepercentage en de verblijfsduur, zijn ook rankingfactoren voor de grote zoekmachines zoals Google, Bing & Co.

  • Hierdoor verbeter je tegelijkertijd je SEO-waarden en profiteer je van een betere plaatsing in de organische zoekresultaten. Dit levert u op zijn beurt meer gratis klanten op – en gelukkiger.

  • Tegelijkertijd staan er aanzienlijk meer en betere gegevens voor u ter beschikking, die u bijvoorbeeld kunt gebruiken om uw online shop te optimaliseren of voor advertentiepartners. Zo kunt u uw doelgroep nauwkeuriger aanspreken en vermijdt u slechte investeringen. Omdat u de gegevens in realtime ziet, kunt u op elk moment conclusies trekken.

  • HubSpot Cookie Banner: internationaal en modern

    Consentmanager zorgt ervoor dat u niet alleen de wet naleeft, maar deze ook in uw voordeel gebruikt: De HubSpot-cookiebanner kan in meer dan 30 talen worden weergegeven en past zich aan een groot aantal moedertalen van uw bezoekers aan. Je realiseert een persoonlijkere aanpak en zorgt er weer voor dat klanten alle mogelijkheden en informatie krijgen.

  • Bovendien verhoogt Consentmanager de acceptatiegraad door de HubSpot-cookiemelding op een responsieve manier weer te geven: dit betekent dat bezoekers banners ontvangen die zijn geoptimaliseerd voor hun respectievelijke apparaten en browsers. Dit vereenvoudigt en versnelt de toestemming voor HubSpot-cookies enorm. Wat bij zoekmachineoptimalisatie bekend staat als ‘mobile first’ is voor veel aanbieders van toestemmingsbeheer nog niet standaard.

  • Automatisch blokkeren van HubSpot-cookies

    HubSpot wordt beschouwd als een van de krachtigste tools voor marketingautomatisering die er zijn. En overal waar marketing wordt gedaan, zijn gegevens essentieel. Dit betekent dat hoe krachtiger een tool is en hoe meer informatie het verzamelt, verwerkt en opslaat, hoe vatbaarder het is voor fouten of kwetsbaarheden. En hoe meer werk er nodig is om het AVG-beleid handmatig te beheren of te waarborgen.

  • Automatiseer daarom niet alleen uw marketingprocessen, maar ook het toestemmingsbeheer. Met onze toestemmingsmanager heeft u te allen tijde rechtszekerheid: Met name het automatisch blokkeren van alle HubSpot-cookies en codes waarvoor geen opt-in bestaat, is essentieel. Volgens de AVG moet er eerst een cookie-toestemming zijn voordat de eerste niet-essentiële cookie kan worden geplaatst. Noodzakelijke cookies zijn cookies die om technische redenen essentieel zijn voor het functioneren van de website.

  • Het is belangrijk om te begrijpen wat de AVG-regelgeving voor uw bedrijf betekent bij het gebruik van HubSpot. Als u een website, e-mailservice, mobiele app of cloudopslagservice heeft, moet u stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat u aan de AVG voldoet. Met Consentmanager krijgt u een uitgebreide, flexibele oplossing met rechtszekerheid voor uw geautomatiseerde marketing.

Veel Gestelde Vragen

Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?

Om je te helpen met zaken als AVG, CMP en toestemming, hebben we hier de meest voorkomende vragen verzameld.

De Algemene Verordening Gegevensbescherming is van toepassing op iedereen die de persoonsgegevens van geïnteresseerden of potentiële klanten verzamelt, opslaat, verwerkt en gebruikt. Typische voorbeelden zijn alle online activiteiten die te maken hebben met websites, webshops en sociale media, zoals het registreren voor een account, het inschrijven op een nieuwsbrief, deelnemen aan een prijsvraag, producten onderzoeken of formulieren gebruiken.

HubSpot is een marketing- en verkoopsoftwaresysteem dat bedrijven helpt meer bezoekers naar hun website te trekken en deze om te zetten in leads. Gegevensbescherming in sales en marketing speelt natuurlijk een belangrijke rol bij het gebruik van marketingautomatiseringstools. Om potentiële klanten individueel aan te spreken, zijn grote hoeveelheden persoonsgegevens nodig. Net als andere tools voor marketingautomatisering, slaat HubSpot verschillende gebruikersgegevens op, zoals naam, IP-adres, e-mailadres, contactadres en dergelijke. De behandeling en opslag van deze gegevens is daarom bijzonder gevoelig en is onderworpen aan de bepalingen van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming en andere nationale regelgeving.

HubSpot-cookies en andere trackers van derden worden gebruikt om gebruikersinformatie te verzamelen. Gebruikers moeten hiervan op de hoogte worden gesteld en de mogelijkheid krijgen om toestemming te geven of hun toestemming in te trekken. Hiervoor is een HubSpot-cookiebanner vereist.

Houd er rekening mee dat we geen juridisch advies kunnen geven. Sommige punten van deze FAQ kunnen ook in de loop van de tijd veranderen of door rechtbanken anders worden geïnterpreteerd. Raadpleeg daarom altijd uw advocaat!