Cookiebanners voor uitgevers en uitgevers

behoeften en voordelen

Als uitgever of exploitant van een uitgeverij speelt gegevensbescherming in ieder geval sinds de AVG een prominente rol. Voor cookies en andere trackers is de uitdrukkelijke toestemming van uw gebruikers vereist. Dit geldt ook voor de gewijzigde gegevensbeschermingswetten in sommige Amerikaanse staten die in 2023 van kracht worden. Onze naam zegt het al. Met onze Cookie Consent Manager voor uitgevers bent u aan de veilige kant – zelfs op internationaal niveau met de nieuwe IAB GPP- Standard .

Cookie-Banner-Lösung für Agenturen, Verlage, Internationale Unternehmen, Agenturen

opt-in vereist

Cookietoestemming voor uitgevers en de juridische achtergrond

  • Wat gebruikers op uw website doen, is een privéaangelegenheid. Daarom heeft het Federale Hof van Justitie (BGH) besloten dat cookies, die worden verzameld voor marktonderzoek en reclamedoeleinden , over het algemeen de geïnformeerde toestemming van de gebruiker vereisen. Dit arrest stelt uitgevers voor een dubbel dilemma. Enerzijds is er de kwestie van de praktische uitvoering; aan de andere kant natuurlijk het probleem van de toch al afnemende advertentie-inkomsten . Als gebruikers hun toestemming weigeren, blijft de effectiviteit van klassieke online marketingactiviteiten ondoorzichtig. Affiliates springen eruit en kunnen minder worden verworven. Daarom bieden we oplossingen die de privacy respecteren , maar nodigen we klanten uit om toestemming te geven voor advertentiecookies.
  • Wij zorgen voor transparantie. Onze cookie-oplossingen voor uitgevers zijn gericht op portaalbeheerders die op veilig willen spelen. En een centraal vertrouwenselement willen spelen met ons toestemmingsbeheersysteem. Want het maakt niet uit of het een webshop of een nieuwsportaal is. Vertrouwen is altijd de basis voor economisch succes. Studies bewijzen dit ook op internet. En wat voor webshops geldt, is voor uitgevers altijd een kwestie van ernst. Als de lezer uw toestemming geeft, kunt u gegevens legaal opslaan en evalueren. Hierdoor biedt deze informatie prognostische meerwaarde. Hoe komen gebruikers op uw website? Wat wordt er gelezen, welke artikelen worden gedeeld? Dat is onze missie, die wij ook voor u uitvoeren. Technisch en juridisch up-to-date.

We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TTDSG & ePrivacy

Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.

… en nog veel meer.

overzicht en behoeften

Cookietoestemmingsbeheerder voor uitgevers

  • De redenen

    De redenen om toestemmingsmanagers te betrekken zijn duidelijk. Elke keer dat een website wordt beheerd, moeten er gegevens worden verwerkt. Dit geldt niet alleen voor de advertentiedoeleinden van een uitgever, maar ook voor de dagelijkse bedrijfsvoering.

  • Goede cookie-oplossingen voor uitgevers kunnen eenvoudig in de website worden geïntegreerd. Intuïtieve bediening is een voorwaarde om zonder veel technische expertise cookie-inhoud voor uitgevers te kunnen instellen.
  • IAB-compatibel toestemmingsbeheer

    Er is een gestandaardiseerd kader om op een juridisch veilige manier de toestemming van uw bezoekers te verkrijgen. Dit werd in april 2018 gepresenteerd door de branchevereniging IAB Europe (International Advertising Bureau).

    Het zogenaamde IAB Transparency & Consent Framework (IAB TCF) is bedoeld om ervoor te zorgen dat toestemming in de hele branche wordt gestandaardiseerd. Transparantie is de basis.Alle professionele reclame- en onlinemarketingmaatregelen omvatten gegevens van verschillende dienstverleners.

  • Dit maakt de taak complex: de informatie over de toestemming van de bezoekers moet traceerbaar blijven binnen het gehele online marketingproces. Wij beheersen deze complexiteit en vertalen het vraagstuk van data-integratie naar een gebruiksvriendelijke en juridisch verantwoorde beleving.
  • IAB GPP – de nieuwe technische Standard

    IAB GPP (Global Privacy Platform) is een doorontwikkeling van het IAB TCF v2. De ontwikkeling werd noodzakelijk om ook rekening te houden met veranderingen in de internationale wetgeving inzake gegevensbescherming. Vanaf 2023 omvat dit de wetgeving van de Amerikaanse staten Californië (CCPA/CPRA), Virginia (VCDPA), Colorado (CPA), Utah (UCPA) en Connecticut (CAPDP), evenals de Amerikaanse nationale privacy.

    Zonder wettelijk conforme opt-in/opt-out-applicaties op websites of apps, riskeren degenen die verantwoordelijk zijn voor de website hoge boetes. Het CMP van consentmanager beschikt al over de technische vereisten om de benodigde instellingen te maken.

  • Google-vereisten voor advertenties in de EER en het VK

    consentmanager is een van de eerste bedrijven die voldoet aan de vereisten van Google voor toestemmingsbeheerplatforms (CMP’s) met een geïntegreerd TCF-framework voor advertentieweergave in de EER en het Verenigd Koninkrijk . Op dit punt onderscheidt consentmanager zich als een betrouwbare tool die de hoogste normen op het gebied van compliance en cookiebeheer garandeert. Voldoen aan deze vereisten is een belangrijke garantie voor uitgevers dat het CMP dat ze gebruiken voldoet aan de privacycriteria van Google. Deze vereiste is vooral belangrijk voor partners die de uitgeversproducten van Google gebruiken: Google AdSense, Ad Manager of AdMob .

Toestemmings- en cookiebeheer op het volgende niveau

toestemmingsbeheerfuncties

A/B-testen

Ingebouwde A/B-tests en automatische optimalisatie helpen om het beste ontwerp voor uw bezoekers weer te geven.

Cookiecrawler

Onze ingebouwde cookie-crawler scant automatisch uw website en vindt alle cookies.

Geoptimaliseerd voor desktop, mobiel, AMP, in-app Android & iPhone/iOS

Als een van de weinige oplossingen kan onze CMP in alle apparaten worden geïntegreerd en werkt hij met alle schermformaten.

Veilig in Europa

Alle gegevens worden door ons opgeslagen in beveiligde databases en uitsluitend op servers in Europa.

advertentieblokkering

Onze CMP kan alle advertenties op uw website automatisch blokkeren of vertragen totdat de bezoeker toestemming heeft gegeven.

Naleving van Amerikaanse privacywetten

Met zijn CPM ondersteunt consentmanager de huidige wijzigingen (2023) in de wetgeving inzake gegevensbescherming van de Amerikaanse staten Californië, Virginia, Colorado, Utah en Connecticut. De nieuw ontwikkelde technische standaard IAB GPP (Global Privacy Platform) zorgt voor een juridisch veilige integratie van de opt-in en opt-out instellingen op internationaal niveau.

Onze pakketten voor uitgevers & uitgevers

Basic

0
Permanent gratis voor
een website
  • 5.000 weergaven / maand incl.
  • AVG-compatibel
  • Vooraf gemaakte ontwerpen
  • 1 kruip/week
  • Ondersteuning: tickets
  • aanvullend Bezichtigingen boekbaar
  • IAB TCF-compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • A/B-testen & optimalisatie
  • aanvullend gebruikersaccounts

Beginner

19
Maandelijks voor
een website
  • 100.000 weergaven / maand incl.
  • aanvullend Keer bekeken:0.1  / 1000
  • AVG-compatibel
  • Aanpasbare ontwerpen
  • 3 verkenningen/dag
  • Ondersteuning: tickets
  • A/B-testen & optimalisatie
  • IAB TCF-compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • aanvullend gebruikersaccounts
Erg populair

Standard

49
Maandelijks voor maximaal
3 websites of apps
  • 1 miljoen views / maand incl.
  • aanvullend Keer bekeken:0,05  / 1000
  • AVG-compatibel
  • IAB TCF -compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • Aanpasbare ontwerpen
  • A/B-testen & optimalisatie
  • 10 crawls/dag
  • Ondersteuning: Ticket & E-mail
  • aanvullend gebruikersaccounts

Agency

195
Maandelijks voor maximaal
20 websites of apps
  • 10 miljoen views / maand incl.
  • aanvullend Keer bekeken:0,02  / 1000
  • AVG-compatibel
  • IAB TCF -compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • Aanpasbare ontwerpen
  • A/B-testen & optimalisatie
  • 100 crawls/dag
  • 10 extra gebruikersaccounts
  • Ondersteuning: Ticket, e-mail & telefoon
  • Persoonlijke accountmanager

Enterprise

Op aanvraag
Maandelijkse prijs op basis van individuele overeenkomst
  • Elke weergave / maand
  • aanvullend Keer bekeken:0,02  / 1000
  • AVG-compatibel
  • IAB TCF -compatibele CMP
  • IAB GPP-standaard
  • Aanpasbare ontwerpen
  • A/B-testen & optimalisatie
  • Alle crawls/dag
  • enige toevoeging. gebruikersaccounts
  • Ondersteuning: Ticket, e-mail & telefoon
  • Persoonlijke accountmanager

Aanbevolen door advocaten en functionarissen voor gegevensbescherming

Voordelen van Cookie Consent Managers voor uitgevers

Bij alle gebruiksvriendelijke voorbereiding: Bij onze cookie consent manager voor uitgevers staat uiteraard de wettelijke naleving voorop. De specificaties van de IAB TCF v2 – de gewijzigde versie van het GDPR Transparency and Consent Framework (TCF) – zijn hier bindend. Via dit framework worden toestemmingssignalen verzonden tussen uitgevers en externe providers zoals Google, Taboola of Xandr. Dit garandeert de basisvereiste om online marketing überhaupt professioneel te kunnen bedrijven.

Deze Standard wordt voortgezet door het nieuwe Global Privacy Platform (GPP) van het IAB. Hij helpt uitgevers en uitgeverijen op mondiaal niveau om de wet na te leven bij het implementeren van de daar geldende wetgeving inzake gegevensbescherming. Vanaf 2023 zal dit specifiek van toepassing zijn op de nieuwe regelgeving inzake gegevensbescherming in sommige Amerikaanse staten. consentmanager biedt nu al de nieuwe Standard aan, waardoor uitgevers en uitgeverijen een verbeterde marktpositie krijgen.

We denken ook aan creatieve oplossingen. PUR-abonnementen bijvoorbeeld. Net als bij het onlineportaal “Spiegel” of het Oostenrijkse “ Standard ” kunnen gebruikers kiezen of er een beperkte versie zonder reclame of betaalde toegang moet worden aangeboden.

Contentpass Cookie Banner und Consent-Lösung für Publisher und Verlagsgesellschaften

Uiteraard werkt consentmanager ook met…

CMP’s voor uitgevers

U profiteert van onze toestemmingsmanager voor uitgevers. En in meerdere opzichten. Als technisch platform automatiseren ze het proces van het verkrijgen van toestemming op een wettelijk conforme manier. Conform de richtlijnen van de AVG en conform actuele oordelen, zoals op de cookiebanners. We ondersteunen ook internationalisering. Met speciale oplossingen die rekening houden met de naleving van internationale richtlijnen zoals de CCPA.

Een ander belangrijk voordeel van toestemmingsmanagers voor uitgevers is dat een dergelijke tool de advertentie-inkomsten helpt behouden en verhogen. Reden is onder meer dat belangrijke adverteerders hun advertenties alleen op AVG-compliant websites plaatsen.

Wat ons onderscheidt?

Klantgerichtheid door transparantie

  • Wat wij u bieden, brengt u ook over naar uw klanten. Onze cookie-toestemmingsmanagers voor uitgevers vertegenwoordigen state-of-the-art oplossingen waarmee u één ding communiceert: beveiliging en gegevensbescherming worden serieus genomen. Wat gebruikers willen achterlaten op uw website blijft transparant. Vanaf het begin. Als gevolg hiervan zijn onze systemen voor het beheer van toestemming voor cookies van cruciaal belang voor het tot stand brengen van op vertrouwen gebaseerde klantrelaties .
  • Een responsief, aanpasbaar ontwerp is vanzelfsprekend bij moderne cookie-oplossingen voor uitgevers. Het uiterlijk van de toestemmingsbanner past zich aan het betreffende besturingssysteem (bijv. Windows, iOS of Android) aan en past in verschillende schermformaten. Dit is onze bijdrage aan een optimale gebruikerservaring op alle standaard devices
  • Klantgerichtheid betekent voor ons ook: oplossingen voor toestemmingsbeheer moeten ook qua vormgeving eenvoudig en onopvallend in bestaande websites kunnen worden geïntegreerd. Zodat een harmonieus totaalbeeld behouden blijft en bezoekers op elk formaat een betrouwbare indruk krijgen. Het maakt niet uit of het op een smartphone, iPad of Android-tablet is. Dit is onze bijdrage aan een optimale gebruikerservaring op verschillende eindapparaten. En leefde klantgerichtheid.

Veel Gestelde Vragen

Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?

Om je te helpen met zaken als AVG, CMP en toestemming, hebben we hier de meest voorkomende vragen verzameld.

De IAB GPP-standaard biedt uitgevers en uitgevers de technische vereisten om hun website of app gegevensbescherming compliant te maken. De focus ligt op het internationale aspect. IAB GPP wordt specifiek gebruikt in verband met nieuwe wetten inzake gegevensbescherming, zoals in verschillende Amerikaanse staten. Bedrijven die zich niet aan de wet houden, worden bedreigd met hoge boetes die kunnen worden opgelegd door de federale procureur-generaal.
Bovendien stelt het gebruik van de nieuwe standaard toekomstige advertentie-inkomsten voor uitgevers en uitgevers veilig, want zonder de nieuwe standaard zullen online advertenties in de komende maanden noch in Europa, noch in de VS worden aangeboden en verkocht. En natuurlijk spelen ook de individuele klanten een grote rol. De gebruiker wordt steeds restrictiever met de toestemming van zijn gegevens als hij er niet zeker van kan zijn dat bedrijven er op een wettelijke manier mee omgaan.

De cookie-toestemmingsstrategie omvat in ieder geval het gebruik van een toestemmingsbanner. Een doordachte Cookie ConsentManager voor publishers helpt om een juridisch risico te vermijden. Bovendien moet u ervoor zorgen dat uw gegevensbeschermingsverklaring regelmatig wordt bijgewerkt in overeenstemming met de vereisten van het Europese Hof van Justitie (HvJ). Dit omvat ook het cookiebeleid met uw informatie over de functie van de cookies en de toegangsrechten.

Cookie ConsentManagers voor uitgevers zijn softwareoplossingen voor juridisch veilige toestemming voor het gebruik van cookies. Ze spelen een spandoek voor bezoekers. Deze vraagt bezoekers bij het bezoeken van de website om toestemming voor het gebruik van cookies. Dit gebeurt zelfs voordat klanten de daadwerkelijke inhoud zien. Bezoekers zijn vrij om toestemming te weigeren of tot op zekere hoogte toe te staan.

Als gebruikers hun toestemming weigeren, worden er geen overeenkomstige gegevens verzonden. Daarnaast zijn de cookies vereist die technisch noodzakelijk zijn voor de werking van de website. Alle andere cookies moeten worden geblokkeerd.

Sinds 2018 vereisen de EU-richtlijnen voor gegevensbescherming dat websitebezoekers om hun toestemming worden gevraagd voordat de site zelfs cookies en andere trackers plaatst. In het verleden interpreteerden veel website-aanbieders de vereiste als een opt-out. Cookies werden over het algemeen geplaatst terwijl gebruikers eerst bezwaar moesten maken. Dit verandert met de opt-in die nu expliciet wordt verstrekt: Cookies kunnen alleen worden ingesteld als gebruikers (bijvoorbeeld via een Cookie ConsentManager voor uitgevers) hun toestemming hebben gegeven.

Houd er rekening mee dat we geen juridisch advies kunnen geven. Sommige punten van deze FAQ kunnen ook in de loop van de tijd veranderen of door rechtbanken anders worden geïnterpreteerd. Raadpleeg daarom altijd uw advocaat!