Cookie Consent Manager voor online winkels

Uiterlijk in de loop van Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) e-privacy is van centraal juridisch belang bij het exploiteren van een online winkel. De onzekerheid is groot. Nieuwe vereisten voor het gebruik van cookies en andere trackingtechnieken roepen juridische problemen op, evenals technische implementatie en ontwerp. Wij bieden een alles-in-één oplossing. Met een Cookie-toestemmingsmanager voor online winkels u kunt uw toestemming voor het gebruik van cookies op een vereenvoudigde manier opvragen, documenteren en beheren. U kunt profiteren van onze diensten. De meerwaarde voor u en uw klanten? Transparantie en veiligheid.

We hebben al meer dan 25.000 websites geholpen om te voldoen aan de AVG, TTDSG & ePrivacy ...

Tot onze klanten behoren enkele van de grootste websites en bekendste merken ter wereld.

… en nog veel meer.

Toestemming voor cookies in online winkels en de juridische betekenis

De agenda gaf de beslissing van het HvJ (Europees Hof van Justitie) voordat. Wanneer gebruikers uw webshop bezoeken, mag tracking via cookies niet langer alleen plaatsvinden met impliciete toestemming. Wat je wilt volgen moet expliciet worden vermeld. De klant of belanghebbende kan instemmen met of bezwaar maken tegen de verwerking. Hierdoor zijn Opt-in oplossingen in online winkels en op andere websites plicht.

Hier werken wij voor u. Wij ontwerpen en implementeren de juiste oplossing voor toestemmingsbeheer voor u. Voor Rechtszekerheid en betrouwbaarheid. Ons doel is maximale transparantie voor uw bezoekers op een AVG-compliant manier, zowel in webshops als op digitale marktplaatsen. De ervaring leert dat we vertrouwensmomenten door transparantie omzetten in hoge goedkeuringspercentages. Uw gebruikers gaan akkoord met het volgen van cookies. U profiteert nog steeds van data die goud waard zijn in online marketing.

Wat beheerders van toestemming voor cookies kunnen doen voor online winkels

Naar de AVG-compatibel Met deze toestemming profiteert u van het gebruik van speciale cookie-oplossingen voor de online winkel. Dit zorgt ervoor dat uw website elke gebruiker om toestemming moet vragen bij elk bezoek, voordat het begint trackinggegevens op te slaan. Na uw toestemming te hebben gegeven, mag u: legaal persoonlijke gegevens opslaan of cookies instellen. Voor bruikbaarheid & A/B-testen, het begrijpen en interpreteren van gebruikersgedrag en voor het doelgroepgericht aanspreken van uw klanten, deze gegevens zijn afkomstig van onbetaalbaar!

Aanbevolen door advocaten en gegevensbeschermingsfunctionarissen ...

Wat we doen

Als beheerder van een website of als adverteerder kunt u onze cookie-oplossingen voor online winkels gebruiken om de Toestemming van uw bezoekers inhalen. Na toestemming mogen uw cookies en trackingtools de gegevens volgen, opslaan en verwerken. Bij de technische uitvoering verschijnt tijdens dit proces een pop-up of banner op de website. Deze vraagt de gebruiker of en in hoeverre het gebruik van cookies en het verzamelen van gegevens moet worden toegestaan. Afhankelijk van hun gemoedstoestand kan de bezoeker van de online winkel al dan niet instemmen met verschillende verwerkingsdoeleinden.
Nieuwsgierig? Controleer uw website gewoon met onze cookiecrawler!

Hiermee zorgt onze cookie-toestemming in de online shop voor: juridisch veilig beheer van gebruikerstoestemming. U zit dus aan de veilige kant en een vergelijking met andere adverteerders en partners over de aard en omvang van de toestemming is mogelijk.

Transparantie garandeert dat: IAB Transparantie- en Toestemmingskader. Als communicatiemiddel laat het zien of en hoe Opt-in procedure wordt afgehandeld door individuele bezoekers van uw webshop. U bent bij dit raamwerk betrokken als uitgever en marketeer, maar ook als adverteerders zoals Google en natuurlijk onze oplossing voor toestemmingsbeheer. Er is te zien voor welke verwerkingsdoeleinden en met welke aanbieder uw klant heeft ingestemd. Cookie-toestemmingsmanagers voor online winkels genereren zo'n toestemmingsreeks. Dit wordt op zijn beurt aangemaakt in een cookie. Op basis hiervan is het voor andere aanbieders van toestemmingsbeheer mogelijk om een gegeven of ontbrekende toestemming van deze gebruiker uit te lezen.

Vrijwel elke commercieel georiënteerde website verzamelt op deze manier data. Het enige dat nodig is, is het gebruik van een gegevensverwerkingstool (bijv. Google Analytics) of een widget op één Social media-platform zoals Facebook of Twitter. Als online retailer die Europese gebruikers via hun eigen website aanspreekt en hun gegevens verzamelt, geniet je dus van grote voordelen met een cookie consent manager voor webshops.

Blijf op de hoogte!

Abonneren op de nieuwsbrief

Cookie Consent Manager voor online winkels: behoeften en vereisten

Naast eenvoudige integratie is een goede oplossing voor toestemmingsbeheer afhankelijk van interfaces met zoveel mogelijk gangbare winkelsystemen. Een goede toestemmingsmanager voor online winkels bevat plug-ins die handig zijn voor systemen zoals: Winkelartikelen, WooCommerce, TYPO3, Drupal, Gambio, PrestaShop, osCommerce en andere zijn geschikt. Het blokkeren van cookies en andere trackingtechnologieën gebeurt automatisch nadat u de code voor Cookie Consent voor online winkels naar uw pagina hebt gekopieerd. U kunt er ook op vertrouwen dat de cookiecrawler automatisch werkt.

Consent Manager voor webshops: de voordelen

Niet alle koekjes zijn hetzelfde. Zijn te onderscheiden Marketing relevante cookies van technisch noodzakelijke cookies. Als geïnteresseerden bijvoorbeeld producten in het winkelwagentje van uw online winkel plaatsen, slaat uw winkelsysteem deze handeling op met technisch noodzakelijke cookies. De gebruiker kan verder winkelen, extra tabbladen openen in de browser en producten vergelijken.

Zelfbedieningstool

Een moderne oplossing voor toestemming voor cookies brengt dergelijke technische realiteiten in kaart en maakt ze transparant voor klanten. Zo combineert ons consentmanagementsysteem de dimensies bruikbaarheid, vertrouwen en klantgerichtheid. In de praktijk profiteert u van een eenvoudige, intuïtieve en snelle integratie. De centrale zorg van ons toestemmingsbeheersysteem is één: hoge positieve klikfrequentie in de opt-in procedure. Om dit te doen, combineren we functionaliteit met ontwerpvragen en vergroten deze voor u Vertrouwensfactor door een betere acceptatiegraad. De kans wordt groter dat u marketingrelevante cookies blijft volgen, verzamelen en gebruiken. En: bouncepercentages zijn lager Duur van verblijf in uw webshop toeneemt.

De voordelen op een rij

Een goede consentmanager voor webshops geeft een constant overzicht van de actuele acceptatie- en bouncepercentages. Enerzijds geeft het informatie over het huidige gedrag van klanten en maakt het tegelijkertijd verbeterpotentieel zichtbaar.

Uw gegevensverwerking

Iedereen die professioneel aan marketing wil doen, kan terugvallen op talloze aanbieders van gegevensverwerkers. In slechts een paar stappen kunt u ons toestemmingsbeheersysteem gebruiken om de providers te selecteren waarmee u werkt.

Ontwerp is alles

Mensen kopen al lang niet meer alleen desktopproducten. We nemen het motto van Google ter harte: "Mobile first!" En tonen onze cookiebanners responsief overal waar klanten toegang hebben tot uw online winkel. Op smartphones of iPhones, tablets of iPads.

Een reagerend ontwerp, die zich aanpast aan alle eindapparaten, spreekt voor zich met moderne cookie-oplossingen voor online winkels. Het uiterlijk van de weergegeven banners past zich aan de respectieve besturingssystemen (bijv. Android of iOS) en past in verschillende schermformaten. Hierdoor kunt u uw klanten een optimale gebruikerservaring bieden op alle gangbare eindapparaten.

Actueel

Wijzigingen in de juridische situatie of officiële instructies vertalen wij met ons toestemmingsbeheersysteem naar actuele oplossingen. Als de juridische situatie verandert, blijft uw cookie-toestemmingsbanner klantvriendelijk en juridisch veilig.

Met een doordachte consentmanager geniet je ook van de mogelijkheid om de website te testen in de vorm van: A/B-testen. Op deze manier kunnen verschillende implementaties van de consentbanner worden getest en geoptimaliseerd met betrekking tot de reactie van klanten. Er zijn consentmanagementsystemen die, afhankelijk van de testresultaten, het ontwerp met de meeste positieve resultaten selecteren.

Zelfbedieningstool

De integratie is eenvoudig en snel. Desalniettemin helpen we u graag bij het integreren van onze oplossing als er inconsistenties optreden. Ongeacht het winkelsysteem.

Aanbevolen door advocaten en gegevensbeschermingsfunctionarissen ...

FAQ

Kortom, de EU-regelgeving inzake gegevensbescherming bepaalt sinds 2018 dat gebruikers om toestemming worden gevraagd voordat cookies worden geplaatst. Op deze manier moet u kunnen voorkomen dat cookies worden geplaatst. In het verleden interpreteerden veel website-aanbieders deze vereiste als een opt-out in hun voordeel. Dit betekende dat er cookies werden geplaatst waar gebruikers eerst bezwaar tegen moesten maken. De opt-in-procedure, die vanuit het oogpunt van de gebruiker onschadelijker is, is nu expliciet vereist. Met een Cookie Consent Manager kunt u vertrouwen op een wettelijk conforme uitvoering van de procedure.

Wetgevers hebben de toestemming nodig van een bezoeker van een online winkel of een andere website als de site cookies gebruikt die verder gaan dan de loutere werking van de site. Als u uw gebruikers de mogelijkheid geeft om bezwaar te maken tegen het gebruik van cookies via een cookietoestemmingsmanager voor online winkels, blijven ze wettelijk aan de veilige kant.

Als er geen toestemming is voor het gebruik van cookies, kunnen er geen overeenkomstige gegevens worden verzonden. De technisch verplichte cookies zijn hiervan uitgesloten. Dit is wat uw website in staat stelt te werken. Alle andere cookies moeten worden geblokkeerd.

CMP

Weet u niet zeker of u een CMP nodig heeft?

Als u niet zeker weet of u een CMP nodig heeft of niet, neem dan contact met ons op - wij helpen u de juiste oplossing voor uw bedrijf te vinden!

Contact