Nieuw

Nieuwsbrief 2020/10


Onze nieuwe website is er

Met trots presenteren wij u ons nieuwe logo en onze nieuwe website. Onze bekende zeshoek blijft, maar is nu frisser en moderner.

Wijzigingen in het IAB TCF-beleid

Zoals aangekondigd in de vorige nieuwsbrief heeft het IAB de richtlijnen voor deelname aan het IAB TCF aangepast. Let op de volgende wijzigingen:

  • De thema-instellingen tonen nu een kleurcontrastwaarde bij het instellen van de kleur voor de knoppen accepteren/weigeren/instellingen/opslaan. De IAB vereist dat het kleurcontrast minimaal 5:1 is (voorgrond vs. achtergrond). Met de huidige update is deze contrastwaarde verplicht. Thema’s die een lagere contrastwaarde gebruiken, verliezen de IAB-nalevingsinstelling. Controleer uw ontwerpen .
  • Met de huidige update hebben we de mogelijkheid uitgeschakeld om de welkomsttekst op het eerste niveau te wijzigen als IAB TCF is ingeschakeld in een CMP. Klanten die de tekst willen wijzigen, hebben aanvullende goedkeuring nodig van de toestemmingsmanager. Bestaande teksten worden niet aangetast.

Meer nieuwe functies en wijzigingen

  • Aanpasbare lijstpictogrammen voor niet-checkbox-doeleinden
  • Leveranciers kunnen nu worden verborgen
  • Nieuwe macro’s om knoppen en links in tekst weer te geven
  • Je kunt je eigen stapel maken
  • … en veel meer.

meer opmerkingen

EDPB opinion on pay or consent model
Nieuw, Rechts

Het recente besluit van de EDPB over ‘Consent or Pay’-modellen voor onlineplatforms

De toezichthouders van Nederland, Noorwegen en Duitsland (Hamburg) hebben de Europese Raad voor Gegevensbescherming ( EDPB ) om advies gevraagd over de vraag of grote online platforms “consent or pay”-modellen kunnen gebruiken voor gedragsmatige reclame op basis van een geldige en vrijwillige basis. toestemming van de gebruiker. De achtergrond was Meta’s introductie van een abonnementsmodel […]
New regulations US 2024
Rechts

Nieuwe Amerikaanse privacywetten worden van kracht in 2024: Update uw VS-specifieke privacy-instellingen

In de Verenigde Staten zullen in de tweede helft van 2024 nieuwe wetten inzake gegevensbescherming van kracht worden – in Florida, Texas, Oregon en Montana . Bedrijven die in deze staten actief zijn of klanten in deze staten hebben, moeten hun gegevensbeschermingspraktijken herzien om naleving van de nieuwe wetgeving inzake gegevensbescherming te garanderen. Om dit […]