Rechts

Nieuwe Amerikaanse privacywetten worden van kracht in 2024: Update uw VS-specifieke privacy-instellingen


Nieuwe regelgeving VS 2024

In de Verenigde Staten zullen in de tweede helft van 2024 nieuwe wetten inzake gegevensbescherming van kracht worden – in Florida, Texas, Oregon en Montana . Bedrijven die in deze staten actief zijn of klanten in deze staten hebben, moeten hun gegevensbeschermingspraktijken herzien om naleving van de nieuwe wetgeving inzake gegevensbescherming te garanderen.

Om dit proces gemakkelijker voor u te maken, leggen wij in dit artikel eerst uit waar u in uw dashboard de VS-specifieke gegevensbeschermingsinstellingen kunt vinden voor de wetten die al van kracht zijn geworden in de Amerikaanse staten Colorado, Utah, Connecticut, Californië , Virginia en Washington . In het tweede deel zullen we kijken naar de nieuwe wetgeving inzake gegevensbescherming die in de toekomst van kracht zal worden en de belangrijkste vereisten die deze met zich meebrengen.

Hoe u de Amerikaanse gegevensbeschermingsinstellingen kunt vinden in het consentmanager CMP-dashboard

Volg deze eenvoudige stappen om de nalevingsinstellingen van uw website aan te passen aan de Amerikaanse privacywetgeving:

  1. Log in op uw CMP-dashboard op https://app. consentmanager .
  2. Navigeer naar het gedeelte ‘CMP’s’ en selecteer ‘Juridisch’.
  3. Scroll naar beneden om het gedeelte Amerikaanse privacy-instellingen te vinden, waar u configuraties vindt voor het volgende:
  • Californië Consumer Privacy Act (CCPA)
  • Colorado Privacywet (CPA)
  • Wet van Connecticut met betrekking tot de privacy van persoonlijke gegevens (CAPDP)
  • Florida Digitale Bill of Rights (FDBR)
  • Montana Consumer Data Privacy Act (MTCDPA)
  • Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA)
  • Texas Data Privacy and Security Act (TDPSA)
  • Wet op de consumentenprivacy van Utah (UCPA)
  • Wet op de bescherming van consumentengegevens van Virginia (VCDPA)
  • Washington My Health My Data Act (WADA)

Het is zo makkelijk! Klik nu eenvoudig op de Amerikaanse wet die u wilt activeren.

Geavanceerde opties met Layer Logic voor uw cookiebanner

Naast het voldoen aan de Amerikaanse regelgeving biedt ons CMP dashboard u ook geavanceerde mogelijkheden. Dit is waar Layer Logic in beeld komt, die bepaalt hoe uw banner aan elke bezoeker wordt weergegeven wanneer deze uw website voor het eerst bezoekt.

Dit zijn de vijf Layer Logic-opties die u op het dashboard kunt selecteren:

  1. Vraag om opt-in (toon melding): Deze instelling vraagt ​​bezoekers actief om toestemming voordat niet-essentiële cookies worden gebruikt.
  2. Opt-in toestaan ​​(geen melding): Dit betekent dat hoewel gebruikers de mogelijkheid hebben om zich af te melden voor niet-essentiële cookies, zij bij het eerste bezoek aan de website niet via een pop-up of banner op de hoogte worden gesteld van deze optie.
  3. Vraag om opt-out (melding tonen): Deze optie informeert de bezoeker over het gebruik van cookies en biedt hem de mogelijkheid deze te weigeren.
  4. Opt-out toestaan ​​(geen melding): Hoewel gebruikers de mogelijkheid hebben om niet-essentiële cookies te weigeren, worden zij bij het eerste bezoek aan de website niet expliciet op de hoogte gebracht van deze mogelijkheid via een proactieve pop-up of banner.
  5. Opt-in of opt-out niet toestaan: Houd er rekening mee dat hier geen banner wordt weergegeven. Dit wordt doorgaans gebruikt voor websites die alleen noodzakelijke cookies gebruiken die nodig zijn om de website te laten functioneren.
Layer Logic-dashboard consentmanager

Wat zijn de voordelen van Layer Logic voor uw bedrijf?

Elke Amerikaanse staat heeft zijn eigen specifieke eisen, sommige strenger dan andere en die van elkaar kunnen verschillen. Dit maakt het des te belangrijker dat u de mogelijkheid heeft om uw laaglogica aan te passen zodat deze voldoet aan zowel de specifieke wettelijke vereisten als de zakelijke voorkeuren van uw bedrijf. In overeenstemming met de privacyregelgeving kunt u ook A/B-testen uitvoeren om de meest effectieve instellingen te bepalen die door uw verschillende Amerikaanse doelgroepen worden geaccepteerd. Door deze instellingen slim te beheren, kunt u uw strategieën voor het verzamelen van toestemming verbeteren en uiteindelijk uw toestemmingspercentages maximaliseren.

Amerikaanse privacywetten die in 2024 van kracht worden

De volgende wetten inzake gegevensbescherming zullen in 2024 van kracht worden. Als uw bedrijf in een van de genoemde staten actief is of als uw klanten daar gevestigd zijn, moet u rekening houden met aanvullende vereisten op het gebied van gegevensbescherming:

Florida Digital Bill of Rights (FDBR) – Effectief vanaf 1 juli 2024

De Florida Digital Bill of Rights (FDBR) werd op 6 juni 2023 tot wet ondertekend en treedt in werking op 1 juli 2024. De wet is in de eerste plaats van toepassing op grote bedrijven met een bruto jaaromzet van meer dan $1 miljard, waarbij bepaalde drempels van toepassing zijn op bedrijven die sterk betrokken zijn bij digitale reclame of die grote digitale platforms exploiteren. De FDBR biedt ruime opt-outrechten voor gegevensverzameling via spraak- en gezichtsherkenningstechnologieën, stelt strikte grenzen aan het verzamelen van surveillancegegevens zonder actieve toestemming van de gebruiker, en vereist duidelijke kennisgevingen voor de verkoop van gevoelige en biometrische gegevens . Bovendien voorziet de wet in een speciale bescherming van de gegevens van kinderen en verbiedt zij, op bepaalde uitzonderingen na, de autoriteiten om de inhoud van sociale media te modereren.

Texas Data Privacy and Security Act (TDPSA) – Effectief vanaf 1 juli 2024

De TDPSA stelt soortgelijke raamwerken vast als de AVG voor bedrijven die actief zijn in Texas of diensten verlenen aan inwoners van Texas. De wet vereist duidelijke gegevensbeschermingskennisgevingen en gegevensbeschermingseffectbeoordelingen voor verwerkingsactiviteiten met een hoog risico . Consumenten krijgen ook sterke rechten, zoals: B. het recht op informatie, correctie en verwijdering van uw gegevens, evenals het recht om bezwaar te maken tegen de overdracht van gegevens en gerichte reclame. In het bijzonder schrijft de TDPSA strikte richtlijnen voor voor de omgang met geanonimiseerde en gepseudonimiseerde gegevens om ervoor te zorgen dat zelfs informatie die niet direct identificeerbaar is, zorgvuldig wordt behandeld. De procureur-generaal van Texas is als enige verantwoordelijk voor de handhaving van de wet.

Oregon Consumer Data Privacy Act (OCDPA) – Van kracht vanaf 1 juli 2024

De OCDPA is van toepassing op bedrijven die actief zijn in Oregon of zaken doen met inwoners van Oregon. De wet is ook van toepassing op non-profitorganisaties en stelt bepaalde drempels vast voor gegevensbeheerders en gegevensverwerkers. Het benadrukt de noodzaak van uitgebreide privacykennisgevingen en risicobeoordelingen voor activiteiten die een materiële bedreiging vormen voor de privacy van consumenten. De OCDPA geeft consumenten het recht om hun informatie in te zien, te corrigeren en te verwijderen en om zich af te melden voor de verkoop van persoonlijke informatie en gerichte advertenties. Voor de verwerking van gevoelige gegevens is expliciete toestemming vereist . Bovendien zijn geanonimiseerde gegevens krachtens deze wet vrijgesteld van de bescherming van persoonsgegevens. De handhaving wordt afgehandeld door de procureur-generaal van Oregon, die civielrechtelijke sancties kan opleggen voor overtredingen.

Montana Consumer Data Privacy Act (MTCDPA) – Van kracht vanaf 1 oktober 2024

De MTCDPA is van toepassing op bedrijven die zaken doen met inwoners van de staat Montana of zaken doen in Montana. De MTCDPA stelt drempels vast op basis van de hoeveelheid verwerkte persoonsgegevens en de inkomsten uit de verkoop van die gegevens. De wet verleent consumenten het recht om hun gegevens in te zien, te wijzigen en te verwijderen, en om zich af te melden voor de verkoop of het gebruik van hun gegevens voor profilering en gerichte reclame. Gegevensbeheerders zijn verplicht om de gegevensverzameling te beperken, de verzamelde gegevens te beveiligen en tegelijkertijd de transparantie van hun gegevensbeschermingspraktijken te waarborgen. Gegevensverwerkers hebben de taak om gegevensbeheerders te ondersteunen bij het voldoen aan deze vereisten.

Elk van deze wetten zal bedrijven dwingen hun huidige privacypraktijken te herzien en mogelijk te herzien. Naarmate de respectieve deadlines naderen, kunnen gebruikers consentmanager op elk moment toegang krijgen tot hun dashboards om de naleving van de volgende wetten te activeren.

Registreer uw website nu en wees voorbereid wanneer de nieuwe wetgeving inzake gegevensbescherming van kracht wordt.


meer opmerkingen

EDPB opinion on pay or consent model
Nieuw, Rechts

Het recente besluit van de EDPB over ‘Consent or Pay’-modellen voor onlineplatforms

De toezichthouders van Nederland, Noorwegen en Duitsland (Hamburg) hebben de Europese Raad voor Gegevensbescherming ( EDPB ) om advies gevraagd over de vraag of grote online platforms “consent or pay”-modellen kunnen gebruiken voor gedragsmatige reclame op basis van een geldige en vrijwillige basis. toestemming van de gebruiker. De achtergrond was Meta’s introductie van een abonnementsmodel […]
Algemeen, Nieuw

consentmanager Tool Spotlight: Integratieopties in het CMP-dashboard

In de Tool Spotlight van deze maand gaan we dieper in op de integratiefuncties die u in uw consentmanager CMP-dashboard vindt. Deze zijn het resultaat van uitgebreid ontwikkelingswerk tussen consentmanager en de bijbehorende tools, waardoor we onze gebruikers de mogelijkheid kunnen bieden om de integratie met een simpele klik direct in hun CMP-dashboard te activeren. […]