Algemeen, Nieuw

consentmanager Tool Spotlight: Integratieopties in het CMP-dashboard


In de Tool Spotlight van deze maand gaan we dieper in op de integratiefuncties die u in uw consentmanager CMP-dashboard vindt. Deze zijn het resultaat van uitgebreid ontwikkelingswerk tussen consentmanager en de bijbehorende tools, waardoor we onze gebruikers de mogelijkheid kunnen bieden om de integratie met een simpele klik direct in hun CMP-dashboard te activeren.

Tot de nieuwste opties behoren de integratie van Google Consent Mode v2, de nieuwe Transparency Layer-optie voor de Digital Services Act en andere integratieopties zoals de IAB TCF 2.2. Ons platform ondersteunt echter een verscheidenheid aan tools en platforms die niet in dit bericht worden genoemd. Volg deze link om alle ondersteunde tools en platforms te zien:
consentmanager ondersteunde platforms en tools

→ Gedetailleerde instructies voor het integreren van consentmanager met verschillende contentmanagementsystemen (CMS), e-commerceplatforms, tagbeheersoftware en app-integraties vindt u hier:
Integratie via CMS of winkelsysteem
Integratie via tagbeheersoftware
Integratie in uw app

We laten u ook kennismaken met geavanceerde aanpassingsopties waarmee u de privacy-instellingen voor uw website kunt verfijnen.

Waar u de inburgeringsruimte kunt vinden

Om toegang te krijgen tot het integratiegedeelte, gaat u eerst naar uw CMP-dashboard. Nadat u bent ingelogd op uw account, navigeert u naar het menu ‘CMP’s’, aan de linkerkant van uw dashboard. Selecteer daar ‘Integraties’ en u vindt een uitgebreide lijst met configureerbare opties.

We bieden de volgende integraties met verschillende tools voor Consent Mode :

  • Adobe
  • etracker
  • Facebook-meta
  • Giosg
  • Google Consent Mode v2
  • Beperkte Google-advertenties
  • Hubspot-tracking
  • Matomo-tracking
  • Piwik-tracking
  • Piano-tracking
  • Shopify-toestemming

Met één klik activeert u de configuratie zodat elke tool gebruikersgegevens verwerkt volgens de voorkeuren die uw websitebezoekers hebben aangegeven via uw cookiebanner of cookiemelding. Dit zorgt ervoor dat uw website de functies van services van derden beheert en aanpast, zodat deze overeenkomen met de specifieke toestemmingsvoorkeuren van uw gebruikers.

Integratie met IAB TCF v2.2

Voor uitgevers en adverteerders in de Europese Unie (EU) en wereldwijd is het Transparency and Consent Framework (TCF) van het Interactive Advertising Bureau (IAB) een belangrijk raamwerk voor het effectief plaatsen van gepersonaliseerde advertenties in overeenstemming met de toestemming van de gebruiker en zo het beveiligen van hun bronnen van reclame. inkomen. Het raamwerk wordt voortdurend geactualiseerd door de Stuurgroep Transparency & Consent Framework (TCF). De belangrijkste wijzigingen kunt u hier volgen.

Met ons Consent Management Platform (CMP) activeert u met slechts één klik de nieuwste versie van IAB TCF 2.2 in het integratiegedeelte van ons dashboard. Bovendien kunnen gebruikers consentmanager ondersteuning selecteren voor het IAB TCF framework voor verschillende regio’s, waaronder de Europese regio, de Canadese versie, de Amerikaanse nationale privacyversie en de Californische, Colorado, Connecticut-versies van het Global Privacy Platform (GPP). Virginia en de IAB Limited Service Provider Agreement (LSPA).

Meer integraties

Om te voldoen aan de vereisten van de Digital Services Act (DSA), waarover u hier meer kunt lezen, biedt ons CMP nu een DSA-transparantielaag die u vanaf uw dashboard kunt activeren.

Een andere extra integratie die van belang is in de digitale advertentieomgeving is de mogelijkheid om AdChoices te activeren. Het AdChoices-pictogram maakt deel uit van een zelfregulerend programma dat is ontworpen om gebruikers een beter inzicht en controle te geven over advertenties die zijn afgestemd op hun onlinegedrag. Door op het icoontje te klikken wordt aan de gebruiker uitgelegd waarom de gebruiker een bepaalde advertentie ziet en heeft hij vervolgens de mogelijkheid om zich af te melden voor deze gerichte advertentie. Dit programma is geïnitieerd door de Digital Advertising Alliance (DAA), voornamelijk in de VS en Canada. Er zijn soortgelijke initiatieven in Europa als onderdeel van de European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA).

Onze uitgebreide integratiemogelijkheden zorgen ervoor dat uw website of app voldoet aan de hoogste normen voor gegevensbescherming. Registreer u nu gratis en controleer de cookies op uw website met onze website-cookiecrawler !


meer opmerkingen

EDPB opinion on pay or consent model
Nieuw, Rechts

Het recente besluit van de EDPB over ‘Consent or Pay’-modellen voor onlineplatforms

De toezichthouders van Nederland, Noorwegen en Duitsland (Hamburg) hebben de Europese Raad voor Gegevensbescherming ( EDPB ) om advies gevraagd over de vraag of grote online platforms “consent or pay”-modellen kunnen gebruiken voor gedragsmatige reclame op basis van een geldige en vrijwillige basis. toestemming van de gebruiker. De achtergrond was Meta’s introductie van een abonnementsmodel […]
New regulations US 2024
Rechts

Nieuwe Amerikaanse privacywetten worden van kracht in 2024: Update uw VS-specifieke privacy-instellingen

In de Verenigde Staten zullen in de tweede helft van 2024 nieuwe wetten inzake gegevensbescherming van kracht worden – in Florida, Texas, Oregon en Montana . Bedrijven die in deze staten actief zijn of klanten in deze staten hebben, moeten hun gegevensbeschermingspraktijken herzien om naleving van de nieuwe wetgeving inzake gegevensbescherming te garanderen. Om dit […]