Nieuw

Nieuwsbrief 2021/02


content pass integratie

Samen met onze partner contentpass hebben we het “PUR-model” direct in de consentmanager geïntegreerd. Uitgevers en uitgevers kunnen contentpass nu rechtstreeks vanuit het consentmanager-ontwerp integreren – zonder ingewikkelde programmering of het wisselen van codes: de bezoeker kan ofwel akkoord gaan met de weergave van advertenties of genieten van een advertentievrije website met contentpass voor 2,99 euro per maand. De inkomsten worden dienovereenkomstig verdeeld tussen de website en contentpass. (meer informatie )

Cookies automatisch verwijderen

Vanwege de grote vraag hebben we een functie geïmplementeerd waarmee u cookies actief kunt verwijderen. Zelfs als we het over het algemeen afraden, kan het voor sommige use-cases toch interessant zijn. Indien geactiveerd, kan het CMP in de toekomst zelfstandig de cookies verwijderen voor wiens provider de bezoeker geen toestemming heeft gegeven. (meer informatie )

Meer nieuwe functies en wijzigingen

  • Twee-factor-authenticatie toegevoegd
  • Google Limited Ads-ondersteuning
  • Vereenvoudiging van automatische blokkeringscodes
  • Bugfixes in rapportage
  • Mogelijkheid om toestemming en legitiem belang te scheiden (IAB TCF)
  • … en veel meer.

meer opmerkingen

EDPB opinion on pay or consent model
Nieuw, Rechts

Het recente besluit van de EDPB over ‘Consent or Pay’-modellen voor onlineplatforms

De toezichthouders van Nederland, Noorwegen en Duitsland (Hamburg) hebben de Europese Raad voor Gegevensbescherming ( EDPB ) om advies gevraagd over de vraag of grote online platforms “consent or pay”-modellen kunnen gebruiken voor gedragsmatige reclame op basis van een geldige en vrijwillige basis. toestemming van de gebruiker. De achtergrond was Meta’s introductie van een abonnementsmodel […]
New regulations US 2024
Rechts

Nieuwe Amerikaanse privacywetten worden van kracht in 2024: Update uw VS-specifieke privacy-instellingen

In de Verenigde Staten zullen in de tweede helft van 2024 nieuwe wetten inzake gegevensbescherming van kracht worden – in Florida, Texas, Oregon en Montana . Bedrijven die in deze staten actief zijn of klanten in deze staten hebben, moeten hun gegevensbeschermingspraktijken herzien om naleving van de nieuwe wetgeving inzake gegevensbescherming te garanderen. Om dit […]